• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Θ. Στουμπούδη, Δ/ντρια Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ' | 14 Ιουνίου 2017, 13:03

    Στο πεδίο εφαρμογής του νέου ν/σ προστέθηκαν, πασιφανώς πρόχειρα και εμβόλιμα, τα Ερευνητικά Κέντρα (ΕΚ) της ΓΓΕΤ, στα οποία, άλλωστε, γίνεται αναφορά μόνο στην παράγραφο 11 του άρθρου 67. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται απαράδεκτη σύγκρουση αρμοδιοτήτων για τα ΔΣ και τους Προέδρους των ΔΣ των Κέντρων, που στο εξής εκτός από όργανα διοίκησης (όπως οι Πρυτάνεις και οι Σύγκλητοι στα Πανεπιστήμια), θα αναλάβουν τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Ερευνών και του Προέδρου της Επιτροπής Ερευνών αντίστοιχα! Και τούτο, παρά το ότι το 1Ο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 51 αναφέρει ότι «Η Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε. είναι το αποφασιστικό όργανο του Ε.Λ.Κ.Ε. και είναι διακριτό από τα όργανα διοίκησης του οικείου Α.Ε.Ι.»… Με βάση το παρόν άρθρο «Αρμοδιότητες της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του ΕΛΚΕ», για παράδειγμα, το ΔΣ του ΕΚ θα επεξεργάζεται προτάσεις προς το ΔΣ του ΕΚ για την ερευνητική και επιστημονική στρατηγική του Ιδρύματος (παρ. α), το ΔΣ του ΕΚ θα εισηγείται στο ΔΣ του ΕΚ τον ετήσιο οικονομικό προϋπολογισμό και απολογισμό (παρ. στ), το ΔΣ θα παρέχει κάθε αναγκαία ενημέρωση για τις δραστηριότητες του ΕΛΚΕ προς τον εαυτό του (παρ. ζ), κ.ο.κ. Θα πρέπει να υπάρξει εκ νέου, υπεύθυνη θεσμοθέτηση για τους ΕΛΚΕ των ΝΠΔΔ ΕΚ, καθώς και για τα ΝΠΙΔ ΕΚ, η οποία να συμπεριλάβει πρόνοια δημιουργίας επιτροπής ερευνών και στα ΕΚ, κατ’ αντιστοιχία με τα ΑΕΙ, όπως προτείνει και η ΕΕΕ (https://www.eee-researchers.gr/wp-content/uploads/2017/06/EEE_EX_511-13-06-2017_theseis-gia-th-diavouleysh-gia-ta-AEI-kai-thn-Ereyna.pdf).