• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΕΤΕΜ ΑΧΑΙΑΣ' | 16 Ιουνίου 2017, 12:21

    Οι ρυθμίσεις ειδικά του άρθρου 46 είναι απαράδεκτες και προκλητικές, διότι αμφισβητούν τον ανώτατο χαρακτήρα των ΤΕΙ και των πτυχιούχων τους και υπονομεύουν τον καθορισμό των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων σύμφωνα με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, παρακάμπτοντας τους Φορείς εκπροσώπησης τους (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ - Π.Ε.Π.ΤΕ.Γ κ.ά), ώστε ανενόχλητη η κυβέρνηση και ο Υπουργός να παραδώσουν τους πτυχιούχους μηχανικούς Τ.Ε.Ι στην Προκρούστεια κλίνη της Επιτροπής των μελών της Συντεχνίας (άρθρο 46, παρ. 5). Οι μηχανικοί ΤΕ από άτακτο κοπάδι, θα περάσουν στην επιτροπεία και στη "φιλόξενη" στάνη του ΤΕΕ αλλά οχι ισότιμα αλλά σαν τον φτωχό συγγενή "στο κάτω αμπάρι". Καταργείστε το παρόν άρθρο. Αν αυτή η υποδούλωση στις συντεχνίες, είναι η πολιτική μιας αριστερής κυβέρνησης, μάλλον πρέπει να αναθεωρήσουμε πλήρως την έννοια της Αριστεράς. Με το Ν.1404/1983 ιδρύονται τα ΤΕΙ, μέχρι σήμερα Ιούνιος 2017 = 34 ΧΡΟΝΙΑ, Φτάνει πια η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΜΗΡΙΑ των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε. Σε ποία χώρα του σύγχρονου και αναπτυγμένου κόσμου συμβαίνουν όλα αυτά, όπως η μεταφορά αρμοδιοτήτων από την πολιτεία στο ΤΕΕ, σε κάθε νομοθετική πρωτοβουλία της πολιτείας. Κ. Γαβρόγλου ποίες είναι οι πιέσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε. Κατονομάστε τους ??? Ποίος κυβερνά αυτή την χώρα τελικά ??? Ποίο είναι το μοντέλο ανάπτυξης της χώρας ??? Ποία παιδεία θέλουμε, τελικά και σε ποίο χρονικό ορίζοντα ??? Τι νόημα έχει τα παιδεία μας σήμερα που διαγωνίζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις να συμμετέχουν για ποία ΤΕΙ ??? Αν έχετε λίγη τσίπα (πολιτική), γιατί ηθική δεν έχετε, κλείστε τα ΤΕΙ ??? Να μας πουν οι καθηγητάδες των Πολυτεχνείων, ο Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος ποία δικαιώματα έχει (μαθήματα) ως Ηλεκτρολόγος-Η/Υ & Μηχανολόγος ??? Κ. Γαβρόγλου γνωρίζεται το μοντέλο Ανώτατης Εκπαίδευσης της Κύπρου (Πανεπιστήμιο & Τεχνολογικό Παν/μιο), εσείς τι θέλετε ??? Από πότε το ΤΕΕ και με βάση ποιο νόμο ήταν ρυθμιστική αρχή επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους αποφοίτους των ΤΕΙ??? Ποία είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα των Πολυτεχνείων, νομοθεσία του 1930, σε ένα περιβάλλον που η τεχνολογία και η επιστήμη έχει μετεξελιχθεί ραγδαία και αυτοί ασκούν το επάγγελμα με νομοθεσία του μεσοπολέμου ??? Από την άλλη, είναι αδιανόητο, επί χρόνια, διαφορετικές κυβερνήσεις, να εξελίσσουν έναν διάλογο για τα επαγγελματικά δικαιώματα συγκεκριμένων πτυχιούχων τεχνολογικού τομέα, ιδιαίτερα μηχανικών και γεωτεχνικών (είναι γνωστές οι αποτυχίες της εποχής Πανάρετου, όπως και το πέταγμα στα καλάθια αχρήστων των επιμελητηρίων ΤΕΕ και ΓΕΩΤΕΕ, αποφάσεων του ΣΑΤΕ), και να μην καλούν επισήμως τις Επαγγελματικές και Επιστημονικές Ενώσεις των αντίστοιχων πτυχιούχων τεχνολογικού τομέα, να διατυπώσουν και να αιτιολογήσουν την θέση τους για το πρόβλημα. Αναφέρομαι στην ΕΕΤΕΜ (μηχανικοί τεχνολογικού τομέα) και την ΠΕΠΤεΓ (γεωτεχνικοί τεχνολογικού τομέα). Υπάρχει ναι ή όχι υποχρέωση της πολιτείας με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για την έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους μηχανικούς ΤΕΙ και γιατί δεν εκδίδονται. Φοβάστε ότι θα σας «μαλώσει» το ΤΕΕ; Στη συνέχεια ακούσαμε δια στόματος του προέδρου ΤΕΕ, ότι πάρθηκε ομόφωνη απόφαση της Δ.Ε., να συσταθεί τμήμα απόφοιτων τεχνολογικού τομέα για να ανασκευάσει λίγες μέρες μετά και να διευκρινίσει ότι η απόφαση δεν ήταν τελικά ομόφωνη. Είχαν προηγηθεί ανακοινώσεις διαφόρων παρατάξεων του Τ.Ε.Ε που αντιδρούσαν στην απόφαση αυτή και εξέφραζαν επιφυλάξεις τόσο για την σκοπιμότητά της όσο και για την ομοφωνία της. Ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου είχε σπεύσει να χαιρετίσει την ‘’ομόφωνη;’’ απόφαση του ΤΕΕ και να δηλώσει ότι μαζί με την αναγνώριση των 5ετών σπουδών ως master, ανοίγουν τον δρόμο για την επαγγελματική αναγνώριση των μηχανικών Τ.Ε. Και πριν προλάβουμε να διαβάσουμε τις διατάξεις που αναρτήθηκαν σε διαβούλευση, ακούμε δια στόματος υπουργού μία ακόμη εξαγγελία, από το βήμα της συνόδου των προέδρων ΤΕΙ αυτή τη φορά, με την οποία προαναγγέλλει την σύσταση άλλης επιτροπής από αυτήν που προβλέπεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, αποτελούμενης από καθηγητές Π.Ε. – Τ.Ε. της κάθε ειδικότητας και ειδικούς εμπειρογνώμονες η οποία θα εισηγηθεί για τα επαγγελματικά μας δικαιώματα; προσόντα;, κανείς δεν έχει καταλάβει… Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι αποτελεί πολιτική απόφαση της κυβέρνησης να ρυθμιστούν τα Ε.Δ. με προεδρικά διατάγματα τελικά και όχι με νόμο. Και μιλάμε για τον ίδιο υπουργό που δήλωνε τον περασμένο Νοέμβριο ότι η διαδικασία των προεδρικών διαταγμάτων έχει αποδειχθεί ατελέσφορη και κατακεραύνωνε τα επιμελητήρια που εμπόδιζαν κάθε προσπάθεια. Όμως, μέσα σε αυτό το εξάμηνο των ‘’καταιγιστικών’’ εξελίξεων αναφορικά με τα Ε.Δ. των μηχανικών Τ.Ε. συνέβησαν και άλλα πράγματα. Συγκεκριμένα, όσο εμείς αναμένουμε να κάτσει η μπίλια στο μυαλό του κυρίου Γαβρόγλου, ο κ. Σπίρτζης τροποποίησε, ξανά, το νομικό πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού ορίζοντας πάλι ότι μόνον οι απόφοιτοι των πολυτεχνικών σχολών δικαιούνται να έχουν πρόσβαση σε αυτό, προχωράει με γοργούς ρυθμούς η σύνταξη των προεδρικών διαταγμάτων του άρθρου 29 του ν. 4439/16 για όλες τις ειδικότητες των πολυτεχνικών σχολών και η συνέχεια δίνεται με το παρόν νομοσχέδιο όπου όλοι οι απόφοιτοι ‘’ενιαίων και αδιάσπαστων’’ πενταετών σπουδών θα γίνονται αυτόματα κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου…στην ειδικότητα τους. Και σαν μην έφταναν όλα τα παραπάνω, ο υπουργός πριν από λίγες μέρες στην έκτακτη σύνοδο των προέδρων ΤΕΙ ανακοίνωσε ότι θα φτιάξει ΑΚΟΜΗ μια επιτροπή για τα αλλά όπως επίσης ότι δεν θα υπάρχει διαχωρισμός με βάση το 2001. Πραγματικά δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω τον υπουργό και τις εξαγγελίες του, καθώς ακόμα και αυτό το πιο πιθανό είναι ότι θα το αναιρέσει στις επόμενες ημέρες. Μαυτά και μαυτά βλέπω ότι οι θεσμοί έχουν πολλή δουλειά ακόμα στην Ελλάδα. Το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα πάντα ποδοπάτησε τα ΤΕΙ και είναι υπεύθυνο για την παιδεία μας σήμερα, όπως το σχολείο ως χώρος μάθησης, γενική παιδεία, τεχνική εκπαίδευση και Ανώτατη Εκπαίδευση, προσπάθησε αποσπασματικά χωρίς όραμα να δημιουργήσει σε βάθος δεκαετιών. Σήμερα παρά ποτέ επιβάλλεται να σταματήσει να συμπεριφέρεται αλαζονικά και να χαράξει πολιτική έξω από κάθε συντεχνιακή λογική, αλλά για Ελλάδα που θα σέβεται τις διεθνείς συνθήκες και υποχρεώσεις(συμφωνίες-ευρωπαϊκές οδηγίες). Απόσυρση του σχεδίου νόμου, που με προχειρότητα συντάχτηκε, χωρίς όραμα και προοπτική για το μέλλον της παιδείας της χώρας.