• Σχόλιο του χρήστη 'Ξενοφών Τσαντίλας' | 24 Σεπτεμβρίου 2017, 11:39

    ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΚΤΙΝΟΦΥΣΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ - "ΣΕΑΕ" Κεφάλαιο Β, άρθρο 4, ορισμοί: - παρ.34 ελεγχόμενη περιοχή, ποιοί είναι οι αναφερόμενοι ειδικοί κανόνες και ποιός τους διασφαλίζει στο πεδίο εφαρμογής; [απαντάται αργότερα στο άρθρο 37 εν μέρει]. - παρ.35 έλεγχος ποιότητας, είναι το σύνολο των ενεργειών και όχι των λειτουργιών αφενός και αφετέρου δεν αναφέρει ποιόν ή ποιούς επαγγελματίες αφορά. - παρ.36 εμπειρογνώμονας ακτινοπροστασίας, δεν αναφέρει σε ποιούς επαγγελματικούς κλάδους αναφέρεται, ούτε ποιός ελέγχει και με ποιά κριτήρια εάν το άτομο διαθέτει την απαιτούμενη γνώση, κατάρτιση και πείρα. [απαντάται επίσης γενικά και αόριστα στο άρθρο 82]. - παρ.37 εμπειρογνώμονας ιατρικής φυσικής, δεν αναφέρει σε ποιούς επαγγελματικούς κλάδους αναφέρεται, ούτε ποιός ελέγχει και με ποιά κριτήρια εάν το άτομο διαθέτει την απαιτούμενη γνώση, κατάρτιση και πείρα. Επίσης, εφόσον αναφέρεται ρητά στην φυσική των ακτινοβολιών και όχι στην φυσική της ιατρικής, γιατί δεν καλείται εμπειρογνώμονας Ακτινοφυσικής σε συμφωνία με τον κλάδο ΠΕ Ακτινοφυσικής του ΕΣΥ (βλέπε άρθρα 41 & 44 του Ν.2519/1997), των Πανεπιστημιακών και Στρατιωτικών νοσοκομείων (βλέπε αντίστοιχη ισχύουσα νομοθεσία); [απαντάται επίσης γενικά και αόριστα στο άρθρο 83]. - παρ.47 επιβλεπόμενη περιοχή, δεν αναφέρει από ποιόν ή ποιούς επαγγελματίες επιβλέπεται και με ποιές προϋποθέσεις. [απαντάται εν μέρει αργότερα στο άρθρο 38]. - παρ.54 επόπτης ακτινοπροστασίας, δεν προσδιορίζει την απαιτούμενη τεχνική επάρκεια του ατόμου, ούτε τα κριτήρια αξιολόγησης της τεχνικής επάρκειας. - παρ.55 εργαζόμενος έκτακτης ανάγκης, δεν προσδιορίζει τίποτα συγκεκριμένο, ούτε το πρωτόκολλο, ούτε τις πρακτικές, ούτε την απαιτούμενη εκπαίδευση κλπ. [απαντάται αργότερα μέσω εξωτερικής παραπομπής]. Κεφάλαιο Γ, Τμήμα ΙΙ: - άρθρο13, εκτίμηση της ενεργού και της ισοδύναμης δόσης, δεν αναφέρει ποιός ή ποιοί επαγγελματίες υγείας είναι υπεύθυνοι για τις ανωτέρω εκτιμήσεις. Κεφάλαιο Δ, Απαιτήσεις εκπαίδευσης, κατάρτισης και πληροφόρησης στην ακτινοπροστασία: - άρθρο14, γενικές υποχρεώσεις εκπαίδευσης, κατάρτισης και παροχής πληροφοριών, είναι γενικό και αόριστο και δεν προσδιορίζει τίποτα επί της ουσίας της εκπαίδευσης, κατάρτισης και πληροφόρησης. Κεφάλαιο ΣΤ - άρθρο34, συμβουλές από εμπειρογνώμονα ακτινοπροστασίας, είναι γενικό και αόριστο, δεν προσδιορίζει επακριβώς τα καθήκοντα του εμπειρογνώμονα ακτινοπροστασίας, δεν προσδιορίζει το περιεχόμενο των καθηκόντων. Π.χ. τί σημαίνει περιοδικός έλεγχος της αποτελεσματικότητας των μέσων και τεχνικών προστασίας; Κάθε πότε προσδιορίζεται η περιοδικότητα; Πώς προσδιορίζεται ο έλεγχος; [απαντάται επίσης γενικά και αόριστα στο άρθρο 82]. - άρθρο39, ραδιολογική επιτήρηση του χώρου εργασίας, ποιός ή ποιοί επαγγελματίες υγείας είναι υπεύθυνοι για αυτές τις μετρήσεις; - άρθρο57, ευθύνες, όλοι οι επαγγελματίες υγείας που συμμετέχουν στη διαδικασία βελτιστοποίησης των ιατρικών ακτινολογικών διαδικασιών κατά τον ορισμό πρέπει να είναι πλήρους απασχόλησης προκειμένου να συμμετέχουν στις διαδικασίες αυτές. Δεν ορίζονται περιοδικές ή εξ αποστάσεως ή δειγματοληπτικές διαδικασίες βελτιστοποίησης με σχέση μη εξαρτημένης απασχόλησης. - άρθρο58, διαδικασίες, δεν προσδιορίζει τη συμμετοχή του εμπειρογνώμονα ιατρικής φυσικής σε πρακτικές πυρηνικής ιατρικής, ακτινοδιαγνωστικής υψηλών δόσεων και επεμβατικής ακτινολογίας. Η μαστογραφία παρ' ότι δεν υπάγεται στις πρακτικές υψηλής δόσης, αλλά στις πρακτικές υψηλής ακτινοευαισθησίας πού υπάγεται; Τι σημαίνει αρχή της κλιμακούμενης προσέγγισης σε σχέση με την ακτινοπροστασία; Δεν προσδιορίζεται τί ισχύει στην παιδιατρική ακτινολογία. - άρθρο84, τί σημαίνει Μονάδα Ακτινοπροστασίας; Πώς και πού ορίζεται; Τα άρθρα 41 & 44 του Ν.2519/1997 αναφέρονται σε Τμήματα Ιατρικής Φυσικής, αυτά γιατί δεν αναφέρονται; ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Το εν λόγω ΠΔ είναι εκτενές, πολύ εξειδικευμένο, γενικό και αόριστο με πολλές εσωτερικές και εξωτερικές παραπομπές. Είναι στο σύνολό του κατανοητό και με δυσκολία μόνο από τους Ακτινοφυσικούς και όχι από τους υπόλοιπους επαγγελματίες υγείας, τους αναφερόμενους εκπροσώπους επιχειρήσεων, διοικητές νοσοκομείων κλπ., αλλά ούτε από την κοινή γνώμη. Αφήνει σημαντικά αναπάντητα ερωτήματα, ανοιχτά θέματα προς συμπλήρωση από μεταγενέστερα νομοθετήματα ή εγκυκλίους. Όμως επιτυγχάνει επί της ουσίας να εκσυγχρονίσει, βελτιώσει και συμπληρώσει το ισχύον νομικό πλαίσιο των Κανονισμών Ακτινοπροστασίας του 2001, το οποίο παραβιάστηκε, παρακάμφθηκε και αλλοιώθηκε κατά εξακολούθηση από πολλούς υπεύθυνους εφαρμογής του και από συγκεκριμένα συμφέροντα περί του αποκαλούμενου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού και της ασφαλούς λειτουργίας του. Ευχόμαστε στην αρμόδια αρχή την ΕΕΑΕ καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο της, αναμένουμε από τα αρμόδια υπουργεία τον απαιτούμενο σεβασμό και ειδικά από τις διοικήσεις των νοσοκομείων και τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες. Τέλος, λόγω του εύρους του, της δομής του και των αλλαγών που επιχειρεί ευχόμαστε να μην δημιουργήσει περαιτέρω ασάφειες, παρανοήσεις ή παρεξηγήσεις στην εφαρμογή του. Εκ του ΔΣ, Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ