• Σχόλιο του χρήστη 'X.M.' | 12 Νοεμβρίου 2017, 21:01

    Αδυνατώ να κατανοήσω τι ρόλο παίζει ο χαρακτηρισμός της διαγωγής σε έναν μαθητή/μια μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου που η διαγωγή του/της θα χαρακτηριστεί «καλή» ή «μεμπτή». Αν ο μαθητής/η μαθήτρια έχει παραβατική συμπεριφορά, τότε έχουν γίνει ήδη πολλές συζητήσεις μαζί του/της, έχει «τιμωρηθεί», όλα αυτά τα γνωρίζει. Ποιος είναι στην προκειμένη περίπτωση ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του χαρακτηρισμού της διαγωγής; Αφού δεν αναγράφεται σε κανένα τίτλο (και σωστά υποθέτω, αν λάβουμε υπόψη τις τραυματικές εμπειρίες του παρελθόντος) τότε γιατί να συνεδριάζει ο Σύλλογος των Διδασκόντων στο τέλος του Μαΐου και αιτιολογημένα (σημαίνει ντοκουμέντα, επιχειρήματα… φαντάζεστε τι θα γίνεται σε ένα σχολείο με 100 μαθητές της Γ Γυμνασίου) να χαρακτηρίζει τη διαγωγή ενός μαθητή/μιας μαθήτριας με τον χαρακτηρισμό «καλή» ή «μεμπτή»; Αν αντικειμενικά κριθούν σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτονται από το νομοσχέδιο τότε ένας ικανός αριθμός θα έχει διαγωγή «κοσμία» και «μεμπτή». Και αφού ο χαρακτηρισμός της διαγωγής δεν αναγράφεται σε κανένα τίτλο σπουδών, τότε τι νόημα έχει η παράγραφος 8 (Καμία μεταβολή της διαγωγής μαθητή/τριας δεν μπορεί να γίνει από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών μετά την οριστική έξοδό του/της από το σχολείο.); Προτείνω, ή ο χαρακτηρισμός της διαγωγής να μην υπάρχει σε τάξεις που οι μαθητές/μαθήτριες παίρνουν απολυτήριο τίτλο ή να καταργηθεί εντελώς. Ούτως ή άλλως ασχολούμαστε με τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των παιδιών για τρία ολόκληρα χρόνια (στο Γυμνάσιο), συζητάμε, επιβάλουμε αν χρειαστεί ποινές και οποιοσδήποτε χαρακτηρισμός πέρα της «εξαιρετικής» διαγωγής την κύρια επίπτωση που μπορεί να έχει, είναι να στιγματίσει το παιδί.