• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΣΠΙΩΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ' | 25 Νοεμβρίου 2010, 00:53

    Είμαι μητέρα φετινού υποψηφίου που διαφωνεί κάθετα με την πρόταση του Κυρίου Πανάρετου και κατ επέκταση του Υπουργείου Παιδείας για κατάθεση των Μηχανογραφικών των υποψηφίων τον Μάρτιο. Οι λόγοι που επικαλούμε αποδεικνύονται πλήρως στο παρακάτω κείμενο με το οποίο συμφωνώ απόλυτα: "Κατά τη γνώμη μας, αλλά και συζητώντας με μαθητές και γονείς διαβλέπουμε τα εξής αρνητικά σημεία σε μια τέτοια απόφαση: 1. Είναι λάθος να θεωρείται ότι είναι το ίδιο για τον μαθητή είτε γνωρίζει τα μόριά του είτε όχι, να δηλώσει τις σχολές της προτίμησής του. Για να γίνει κατανοητό αυτό θα αναφέρω κάποια παραδείγματα: Α) Έστω ότι ένα μαθητής παρακολουθεί την θεωρητική κατεύθυνση και θα δώσει σε πανελλήνιο επίπεδο σαν δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας τα Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστικής και θα δώσει ακόμη και το μάθημα της Οικονομικής Θεωρίας. Αυτός ο μαθητής έχει δικαίωμα να δηλώσει σχολές εκτός από το πρώτο πεδίο και σε ένα ακόμη από τα δεύτερο, τέταρτο ή πέμπτο. Αν σ’ αυτόν τον μαθητή αρέσουν σχολές από το δεύτερο και πέμπτο πεδίο θα μπορούσε να έχει τον εξής προβληματισμό: Αν πάω καλά στην Οικονομία θα δηλώσω σχολές από το πέμπτο πεδίο αν όμως δεν πάω καλά μπορώ να δηλώσω σχολές από το δεύτερο πεδίο όπου υπάρχουν σχολές που μου αρέσουν και έχω τη δυνατότητα να τις πιάσω με το σύνολο των μορίων που έπιασα. Είναι προφανές ότι ο προβληματισμός αυτός δεν θα υπήρχε αν ο μαθητής κατέθετε το μηχανογραφικό του τον Ιούλιο τότε που θα γνώριζε τα μόριά του σε κάθε πεδίο . Β) Κάτι αντίστοιχο ισχύει φυσικά για ένα μαθητή της Τεχνολογικής κατεύθυνσης αν επιλέξει να δώσει σε πανελλήνιο επίπεδο τα εξής: α) Μαθηματικά και στοιχεία Στατιστική- Οικονομική θεωρία ή β) Βιολογία Γενικής παιδείας ή γ) Ιστορία Γενικής παιδείας Γ) Και για τον μαθητή της θετικής κατεύθυνσης ισχύει ο προβληματισμός με όποιο μάθημα και αν επιλέξει σαν δεύτερο μάθημα Γενική παιδείας, εφόσον μπορεί να επιλέξει σχολές από τρία πεδία. Άρα, γενικά, θα υπάρξει το πιο πάνω πρόβλημα σε όποιον μαθητή θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει σχολές από τρία ή τέσσερα πεδία, αν αποφασιστεί τελικά να κατατεθούν τα μηχανογραφικά τον μήνα Μάρτιο. 2) Το δεύτερο αρνητικό σημείο, που αφορά όλους τους μαθητές, νομίζω πως είναι ο ψυχολογικός παράγοντας. Με άλλον αέρα και με βαθύτερη σκέψη θα πάει ο μαθητής να καταθέσει το μηχανογραφικό του τον Ιούλιο τότε που θα έχει τελειώσει από μαθήματα, εξετάσεις, φροντιστήρια, έχοντας ταυτόχρονα και το σύνολο των μορίων του και διαφορετικά θα είναι τον Μάρτιο όταν το άγχος μαθητών και γονέων βρίσκεται στο ζενίθ και ταυτόχρονα ο μαθητής δεν γνωρίζει τα μόριά του. Μήπως λοιπόν τα οικονομικά και όποια άλλα οφέλη από τη μεταφορά του μηχανογραφικού τον Μάρτιο είναι μικρότερα από τα πιο πάνω οφέλη εκατό σχεδόν χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους; "