• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Γρηγοριάδης' | 25 Νοεμβρίου 2010, 10:52

    Σαφώς υπάρχουν κάποια πλεονεκτήματα στην ιδέα υποβολής μηχανογραφικών πριν την έκδοση των αποτελεσμάτων. Το κυριότερο είναι ότι δίνεται περισσότερος χρόνος διαβούλευσης και σκέψης από την πλευρά των υποψηφίων και μάλιστα σε χρόνο που οι δομές συμβουλευτικής είναι σε πλήρη λειτουργία. Μέχρι τώρα οι υποψήφιοι έχουν στη διάθεση τους λίγες μέρες μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων και μέχρι την ημερομηνία υποβολής για να αποφασίσουν ποιες σχολές θέλουν να δηλώσουν υπό το κράτος του πανικού και της βιασύνης. Υπάρχουν όμως και σαφή μειονεκτήματα. 1) Οι μαθητές έχουν λιγότερες τελικά επιλογές αφού με το σημερινό σύστημα μπορούν να δηλώσουν μόνο δύο επιστημονικά πεδία και αφού δεν ξέρουν τις επιδόσεις τους δεν ξέρουν ποια θα είναι αυτά. Για παράδειγμα, μαθητής θετικής κατεύθυνσης με μάθημα γενικής παιδείας Μαθηματικά αλλά και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας μπορεί να διαλέξει μεταξύ του 2ου, 3ου, 4ου και 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Ποια θα είναι τα δύο πεδία που θα επιλέξει εάν πρέπει να το κάνει πριν τις εξετάσεις; 2) Οι μαθητές μπορούν να δηλώσουν απεριόριστο αριθμό σχολών από δύο επιστημονικά πεδία. Άρα μη ξέροντας τις επιδόσεις τους θα δηλώνουν εκατοντάδες σχολές για να μην υπάρχει ο κίνδυνος να "χάσουν" κάποια σχολή, δημιουργώντας έτσι δυσκολία στην υποβολή αλλά φαντάζομαι και στην επεξεργασία των δηλώσεων. Αυτό λοιπόν που θέλουμε είναι να δώσουμε περισσότερο χρόνο στους μαθητές αλλά και περισσότερη βοήθεια για τις επιλογές τους. Νομίζω ότι λύσεις υπάρχουν και για τα δύο φτάνει να αξιοποιηθούν οι σημερινές δομές επαγγελματικού προσανατολισμού αλλά και οι δυνατότητες του σχολείου. Η προσφυγή στο δραστικό μέσο της πρόωρης υποβολής μηχανογραφικών δεν είναι η λύση.