• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής' | 25 Νοεμβρίου 2010, 11:10

    Ως καθηγητής επαγγελματικού προσανατολισμού, θεωρώ ότι η γνώση της βαθμολογίας στις πανελλαδικές αποτελεί "κακό σύμβουλο" όσον αφορά στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Πολλά παιδιά που γράφουν καλύτερα από αυτό που περίμεναν μπαίνουν στον πειρασμό να επιλέξουν ως πρώτες προτιμήσεις σχολές που δεν ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους, αλλά εκφράζουν το κοινωνικώς αποδεκτό ή τη ματαιοδοξία του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, αρκετοί μαθητές που πριν τις πανελλαδικές δηλώνουν ότι επιθυμούν να περάσουν σε τμήματα Ψυχολογίας, Φιλολογίας ή Μ.Μ.Ε., αν γράψουν πάνω από 19.000 μόρια αλλάζουν γνώμη και δηλώνουν τη Νομική ή τα τμήματα Παιδαγωγικής, με κριτήρια το κύρος και την επαγγελματική αποκατάσταση, αντίστοιχα. Και οι μαθητές που γράφουν χειρότερα απ' ότι υπολόγιζαν δεν ωφελούνται με το να γνωρίζουν τη βαθμολογία τους διότι αρκετοί "υποχρεώνονται" να επιλέξουν και, τελικά, περνούν σε τμήματα, των οποίων την ύπαρξη τη μαθαίνουν λίγα εικοσιτετράωρα πριν παραδώσουν το μηχανογραφικό τους. Αποτέλεσμα είναι να φράζεται ο δρόμος σε παιδιά "χαμηλότερης δυναμικότητας" που πραγματικά ενδιαφέρονται να περάσουν σε αυτά τα χαμηλόβαθμα τμήματα (ΑΕΙ και ΤΕΙ), τα οποία γίνονται αποδέκτες των φοιτητών που αποτυγχάνουν να περάσουν σε κάποια υψηλόβαθμη σχολή.