• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Δρόσος' | 2 Ιανουαρίου 2018, 16:30

    ΘΕΜΑ: Αυτόνομο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων/Βιοιατρικών Εργαστηριακών Επιστημών Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Η πρόταση σας, για ένωση των 5 Τμημάτων στο νέο Υπερ-Τμήμα, το όποιο θα λέγεται, συμφωνα με το Σχέδιο, στην παρούσα διαβούλευση, Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών, εγείρει εύλογα, πολλές απορίες σχετικά με την σκέψη δημιουργίας αυτού του Υπερτμήματος… Με βασικότερη αυτή του τι σχέση έχουν οι απόφοιτοι των συγκεκριμένων Τμημάτων, ώστε να μπορούν να συνυπάρξουν σαν συμφοιτητές έστω και τα δύο πρώτα χρόνια σπουδών τους… • Τι σχέση έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Αισθητικής, οι οποίοι απασχολούνται σε Ινστιτούτα αισθητικής και εργοστάσια φαρμάκων και καλλυντικών με αυτούς του Τμήματος Ραδιολογίας που απασχολούνται σε ακτινολογικά και ακτινοθεραπευτικά εργαστήρια…? • Τι σχέση έχουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας, οι οποίοι μπορούν να παρασκευάσουν φακούς και σκελετούς γυαλιών οράσεως με τους απόφοιτους του Τμήματος Οδοντικής Τεχνολογίας, οι οποίοι απασχολούνται με την κατασκευή πάσης φύσεως οδοντοπροσθετικών εργασιών και μηχανημάτων..? • Τι σχέση έχουν όλοι οι παραπάνω με τους απόφοιτους του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, οι οποίοι απασχολούνται σε όλα τα διαγνωστικά εργαστήρια, Δημοσίων και Ιδιωτικών Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων εδώ και 40 χρόνια και είναι αυτοί οι επαγγελματίες Υγείας που δύναται να προβούν στη λήψη βιολογικών δειγμάτων, διεκπεραιώνουν όλες τις εργαστηριακές διεργασίες που απαιτούνται με τελικό σκοπό την εξαγωγή του εργαστηριακού αποτελέσματος και σε συνεργασία με το γιατρό, στη θεραπεία που απαιτείται για τον εκάστοτε ασθενή….? Επειδή, θεωρώ ότι δεν έχει γίνει κατανοητή η θέση του Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων, στο Εθνικό Σύστημα Υγείας αλλά και στην Υγεία γενικότερα, θεωρώ υποχρέωση μου, να σας ενημερώσω, σχετικά με το τι πραγματικά είναι ο Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων και ποιος ο σκοπός ύπαρξης του συγκεκριμένου επιστήμονα, όχι μόνο στο νέο Πανεπιστήμιο, αλλά κυρίως στην κοινωνία μας. Το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, δημιουργήθηκε σαν Τμήμα Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων Μικροβιολογίας και Βιοχημείας, στο Κέντρο Ανώτερης Τεχνικής Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.) Αθήνας, το 1973. Εν συνεχεία, το 1977, το Τμήμα παρέμεινε και στο Κέντρο Ανώτατης Τεχνικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Κ.Α.Τ.Ε.Ε.) μέχρι και την δημιουργία των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) το 1983, όπου μετονομάστηκε σε Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων. Οι πρώτοι απόφοιτοι, του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων, οι οποίοι έφεραν και το τον τίτλο «Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων Τ.Ε.», δημιούργησαν το 1987, την Επιστημονική τους Ένωση, με το όνομα «Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων (Π.Ε.Τ.Ι.Ε.)», σκοπός της οποία έγινε η προώθηση και κατοχύρωση των Επιστημονικών - Επαγγελματικών δικαιωμάτων των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων. Επιπλέον, έθεσαν σαν στόχο την έκδοση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων του Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων, ώστε να αποσαφηνιστεί πλήρως η θέση του, εντός των χώρων εργασίας τους, πράγμα που κατάφεραν εν τέλει το 1996, με την έκδοση του Π.Δ. 163/1996. Τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτά, όρισαν επακριβώς την θέση του Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων, μέσα στα εργαστήρια, βάσει της εκπαίδευσης και της επιστημονικότητας τους και τους τοποθέτησε στους διαγνωστικούς εργαστηριακούς επιστήμονες, μαζί με τους Ιατρούς Ειδικότητας Αιματολογίας, Μικροβιολογίας και Παθολογικής Ανατομίας. Τέλος, το Μάρτιο του 2017, εκδόθηκε το Π.Δ. 20/2017, με το οποίο οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων, δύνανται να εκδώσουν Άδεια Άσκησης του Επαγγέλματος, στη χώρα μας, για την οποία μοναδική προϋπόθεση είναι η κατοχή πτυχίου Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων, ενός εκ των 3 Τμημάτων της Χώρας. Ύστερα, από όλα τα παραπάνω, θα ήθελα να σας θέσω μερικούς ακόμα προβληματισμούς • Θεωρείτε, ότι το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, το Τμήμα που εκπαιδεύει το προσωπικό που στελεχώνει όλα τα διαγνωστικά εργαστήρια της χώρας, μπορεί να εκπαιδεύσει τους φοιτητές του, σε όλα τα αντικείμενα που απαιτεί το επαγγελμα αυτό, σε δύο ακαδημαϊκά έτη, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα δύο πρώτα έτη θα διδάσκονται γενικά μαθήματα? • Θεωρείτε ότι οι φοιτητές του εν λόγω Τμήματος, θα έχουν την ίδια εκπαίδευση όταν στο τρέχον πρόγραμμα σπουδών τους, διδάσκονται βασικά εργαστηριακά αντικείμενα (Μικροβιολογίας, Αιματολογίας, Παθολογικής Ανατομικής και Βιοχημείας) από το δεύτερο έτος σπουδών τους, ξεκινώντας τα αντικείμενα αυτά από το 3ο έτος και έχοντας άλλο ένα έτος φοίτησης? • Δεν θεωρείται ότι απαιτείται επιστημονικότητα, για την διεκπεραίωση εργαστηριακών εξετάσεων, για το χειρισμό ανθρώπινων ή μη, δυνητικά παθογόνων βιολογικών δειγμάτων, για την διάγνωση μιας ασθένειας ή μια λοίμωξης? • Δεν θεωρείτε ότι ο συγκεκριμένος Κλάδος αξίζει, εν τέλει, μια καλύτερη μεταχείριση, από το να συγχωνευθεί σε ένα Υπερ-Τμήμα, με 5 διαφορετικές κατευθύνσεις εντελώς αντίθετες η μια από την άλλη? Κλείνοντας, να αναφέρω απλά, ότι οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων σε όλο το κόσμο, φέρουν τον τίτλο, Βιοϊατρικοί Εργαστηριακοί Επιστήμονες.. Επομένως, με το παρόν Σχέδιο νόμου, εντάσσεται το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, σαν μέρος ενός Υπερ-Τμήματος, που έχει παρεμφερές τίτλο, με αυτό που θα έπρεπε να έχει, βάσει του τι ισχύει στο κόσμο... Παρακαλώ, όπως αναθεωρήσετε το οργανόγραμμα του Νέου Πανεπιστημίου και να δώσετε στο Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, την θέση που του αναλογεί. Με εκτίμηση, Παναγιώτης Δρόσος Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων (Π.Ε.Τ.Ι.Ε. member of EPBS, European Association for Professionals in Biomedical Science, www.epbs.net, member of IFBLS, International Federation of Biomedical Laboratory Scientists, www.ifbls.org)