• Σχόλιο του χρήστη 'Αριστείδης' | 25 Νοεμβρίου 2010, 20:09

    Ως υποψήφιος των Πανελληνίων εξετάσεων της χρονιάς αυτής θα ήθελα και εγώ να διατυπώσω την αποψή μου. Πρώτα από όλα, το σχετικό επιχείρημα ότι το μηχανογραφικό αυτή τη στιγμή συμπληρώνεται υπό την πίεση χρόνου και δίχως σωστή κατεύθυνση είναι καθαρά ερισματικό. Ο μαθητής έχει αρκετό χρόνο μετά το πέρας των εξετάσεων και γνωρίζοντας τις επιδόσεις του σε έναν αρκετά καλό βαθμό έχει σχεδόν ένα μήνα να διαμορφώσει τις προτιμίσεις του. Αντίθετα, εσείς προτείνεται σε μία περίοδο όπου γνωρίζεται πως κανεις μαθητής (εξαιρουμένων όσων έχουν προβλήματα απουσιών) δεν πηγαίνει ΚΑΝ σχολείο τις μέρες αυτές (και πιστεύω ότι αυτό θα έπρεπε να σας προβληματίζει, και όχι το αν κάνουμε ή όχι λάθος επιλογές με γνώμονα παράγοντες εκτός της προσωπικής μας προτίμισης, το οποίο δεν έγκυται στο όριο των απουσιών αλλά στο σύστημα και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης) αλλά διαβάζει αγχωδώς. Επομένως, πώς μπορείτε να μας ζητάται να κάνουμε μια επιλογή υπό την πιεση των εξετάσεων και μάλιστα να πιστεύεται ότι θα είναι και ορθότερη από ότι την περιόδο του Ιουλίου (θα επιχειρηματολογίσω παρακάτω για την περιόδο αυτή); Μαλλόν σκέφτεστε ουτοπικά. Επίσης, ο επαγγελματικός προσανατολισμός στον οποίο αναφέρεστε (αναφέρατε τα ΓΡΑΣΕΠ) είναι ελλιπής. Εκτός και αν δεν γνωρίζεται ότι το μάθημα στα σχολεία (σε όσες τάξεις υπάρχει) γίνεται από καθηγητές φυσικής που μας έδιναν μια μπάλα και παίζαμε κάθε φορά. Πόσο μάλλον το ότι 99 στους 100 μαθητές δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη του ΓΡΑΣΕΠ. Εφόσον λοιπόν νοιάζεστε τόσο για εμάς και τα 100-150 ευρώ που "θα" δαπανούσαμε (γιατί, δε βλέπω να το αίρετε κάπως αυτό μετατοπίζοντας την ημερομηνία, μάλλον το αμβλύνεται, εκτός και αν πιστεύεται πως έτσι θα δηλώσουμε την σχολή που αγαπάμε περισσότερο δίχως να δούμε τα μόρια και τις δυνατότητες μας) καλό θα ήταν να φροντίσετε να προσλάβεται τους αρμόδιους καθηγητές. Από την άλλη, το σε ισχύ σύστημα είναι τουλάχιστον καλύτερο από τα όσα προτίνεται. Και αυτό διότι, η περίοδος του Ιουλίου είναι μία περιόδος χωρίς ένταση. Μπορούμε να συμβουλευτούμε και να αναζητήσουμε πληροφορίες για σχολές και επαγγέλματα, πράγμα αδύνατο όταν το σύστημα φροντίζει αυτή την περίοδο να πας 3.30 ώρες φροντιστήριο, 6 σχολείο και να διαβάζεις άλλες 5. Μπορούμε να συζητήσουμε δίχως άγχος και να επικεντρωθούμε στις σχολές που είναι μέσα στο πλαίσιο των μορίων μας. Το παράδειγμα της μαθήτριας που αναφέραται είναι ακραίο. Δεν θα σχολιάσω την στάση της μαθήτριας διότι δεν είναι πρέπον αλλά ούτε και έχει κάποιο νόημα. Θα επικεντρωθώ στο ότι η πλειονότητα των μαθητών όμως σκέφτεται με μία άλλη λογική. Επομένως, και αυτό καταρρίπτεται. Φυσικά, εφόσον υπήρχε ΟΡΘΟΣ (καταρχάς θα πρέπει να υπάρχει για να εξεταστεί η ορθότητα, καθώς είναι ανύπαρκτος) σχολικός προσανατολισμός και αυτό δεν θα παρατηρούνταν. Θα μπορούσα να επιχειρηματολογίσω περαιτέρω, αλλά αυτή τη στιγμή δεν έχω χρόνο (καθώς, πρέπει και να διαβάσω βλέπεται, χάρης στο εξαιρετικό σύστημα παιδείας, το οποίο δεν πάσχει, αλλά πάσχει η μέθοδος κατάθεσης μηχανογραφικών). Ίσως να επανέλθω σύντομα, η προθεσμία άλωστε είναι επαρκής. Προσωπικά, εγώ εφόσον κάνεται την αλλαγή αυτή, θα δηλώσω όλες τις σχολές των πεδίων υγέιας και οικονομικών κατά φθίνουσα σειρά μορίων. Δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. Υπό άλλες συνθήκες (αυτές που ισχύουν σήμερα δηλαδή) θα εξέταζα από τις σχολές που είναι στις δυνατότητες μου και θα δήλωνα όσες με ενδιέφεραν πραγματικά, κατά σειρά προτίμισεις και όχι βαθμού. Αλλά υπό το φόβο να γράψω καλύτερα από ότι περιμένω, θα δηλώσω και υψηλόβαθμες δευτερεύοντος ενδιαφέροντος πρώτα. Όπως βλέπεται, μάλλον το αντίθετο από ότι θέλετε να επιτύχεται. Αν και, κάποιος κακόβουλος όπως εγώ, θα πίστευε ότι μάλλον δεν έχεται τόσο αγνές προθέσεις και κινίστε με γνώμονα άλλα συμφέροντα (μάλλον οικονομικά). Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω ότι είναι τουλάχιστον ανήθικο να κάνετε αλλαγές στο μέσον της χρονίας μας. Έχουμε το άγχος της ύλης, έχουμε και το άγχος του συστήματος. Σας ευχαριστώ πολύ.