• Σχόλιο του χρήστη 'Περικλής' | 25 Νοεμβρίου 2010, 20:27

    Θα ήθελα να εκφράσω την αγανάκτησή μου για την αλλαγή στην διαδικασία κατάθεσης του μηχανογραφικού της Γ λυκείου. Η υπουργός είχε υποσχεθεί ότι δεν θα υπάρξει κανένας αιφνιδιασμός και ότι όποιες αλλαγές γίνουν θα αφορούν τους μαθητές που θα φοιτήσουν την επόμενη χρονιά στην Α Λυκείου. Με ποια λογική λοιπόν παρεμβαίνετε στο υπάρχον σύστημα και ανατρέπετε ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του "την υποβολή του μηχανογραφικού όταν οι μαθητές γνωρίζουν όλα τα στοιχεία που αφορούν την επιλογή τους". Γιατί ζητάτε συμπλήρωση μηχανογραφικού από τους μαθητές στα τυφλά... είναι κακή η ενημέρωση για την βαθμολογία τους και η στάθμισή της στις επιλογές τους. Η επιθυμία και οι στόχοι των ανθρώπων ΠΑΝΤΑ πρέπει να συνοδεύονται και από ρεαλισμό για την επιτυχία τους με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν τη συγκεκριμένη στιγμή. Η επιθυμία και οι στόχοι δεν πρέπει να είναι ουτοπικοί. Ως προς τα επιχειρήματα σας: 1. Το ότι άλλες κατηγορίες μαθητών το υποβάλλουν (λανθασμένα κατά την γνώμη μου) τον Μάρτιο αυτό δε σημαίνει ότι και οι μαθητές των Γενικών Λυκείων πρέπει να μπουν στην ίδια λανθασμένη διαδικασία. 2.Γράφετε «Επί πλέον, η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου τον μήνα Μάρτιο ίσχυε και κατά την περίοδο κατά την οποία οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου διεκδικούσαν την εισαγωγή τους στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το σύστημα των Δεσμών» και πιστεύετε ότι η εμπειρία μας είναι θετική από αυτή τη διαδικασία. Περηφανευόμουν ότι επιτέλους η πολιτεία αντιμετώπιζε τους μαθητές ως πολίτες με δικαίωμα στη γνώση γιατί θυμόμουν τη δική μου εμπειρία που καταθέταμε τα μηχανογραφικά μας στα τυφλά... 3. Όσο τα περί συμβουλευτικού ρόλου των ΓΡΑΣΕΠ μήπως πλανάστε πλάνιν οικτράν ρωτήστε κανέναν μαθητή από το περιβάλλον σας εάν τους υπευθύνους των ΓΡΑΣΕΠ τους έχουν συναντήσει ποτέ και διεξήγαγαν ουσιαστική συζήτησή μαζί τους. 4. Αναφέρετε παράδειγμα για κάποια υποψήφια που δεν πέτυχε σε καμία σχολή λόγω των δηλώσεών της και το εκλαμβάνεται ως αποτέλεσμα συμπλήρωσης του μηχανογραφικού της. Γιατί δεν το εκλαμβάνεται ως επιθυμία της να μην πετύχει σε καμία άλλη σχολή επιλέγοντας είτε να ξαναδώσει εξετάσεις είτε να φύγει στο εξωτερικό. Θέλετε να σας στείλω δεκάδες τέτοια παραδείγματα που αποδεικνύουν αυτά που ισχυρίζομαι εγώ όχι από συμπέρασμα αλλά από δηλώσεις των ενδιαφερομένων. Να σας πω ένα παράδειγμα ενός μαθητή που φοιτά στην Γ λυκείου στην ΘΕΤΙΚΗ Κατεύθυνση. Εάν κάνει δήλωση προτιμήσεων τον Μάρτιο θα πρέπει να επιλέξει ως ένα από τα δύο Πεδία που δικαιούται το 3ο μαζί με κάποιο άλλο (το 2ο ή το 4ο). Εάν ο συγκεκριμένος μαθητής συμπληρώσει το μηχανογραφικό του μετά την βαθμολογία και δεν μπορεί να πετύχει κάποια σχολή που τον ενδιαφέρει από το 3ο πεδίο τότε θα δηλώσει τις σχολές που του ΑΡΕΣΟΥΝ από το 2ο και το 4ο πεδίο και δεν θα χάσει τη δυνατότητα επιλογής σχολών από κάποιο πεδίο επειδή είχε δηλώσει το 3ο πεδίο χωρίς να μπορεί να εισαχθεί σε καμία σχολή του. 5. Μιλάτε για όγκο δουλειάς των συνεργείων καταχώρησης. Τι δήλωση θα κάνει ένας μαθητής όταν την υποβάλλει τον ΜΑΡΤΙΟ; Δεν οφείλει προνοητικά να βάλει στις επιλογές του όλες τις σχολές των δύο πεδίων που δικαιούται; Αυτό δεν είναι όγκος δουλειάς και χωρίς λόγος ταλαιπωρία των μαθητών και των γονιών να ψάχνουν σειρά προτίμησης για δεκάδες σχολές τη στιγμή που εάν το συμπληρώσει τον Ιούλιο σταθμίζοντας τη βαθμολογία του οι επιλογές του θα είναι πολύ λιγότερες. 6. Γράφετε «Αν υπήρχε όριο στον αριθμό των σχολών που μπορούν να δηλωθούν. Σ’ αυτή την περίπτωση θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζει κανείς τον βαθμό του για να αποφασίσει σε ποιό σημείο του φάσματος θα κινηθεί. Όμως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται: οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολές στα πεδία τους.» Αυτό που λέτε δικαιολογεί την αγωνία μας γιατί ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΕΔΙΩΝ !!! Δεν είναι το ίδιο; 7. Γράφετε «Κατά το διάστημα αυτό, οι υποψήφιοι θα έχουν την ευκαιρία να διαβουλευθούν με τους καθηγητές και την οικογένειά τους, ώστε η τελική επιλογή σχολών να είναι προϊόν ώριμης απόφασης» και θέλετε να μας πείτε ότι τα παιδιά μας τέτοια περίοδο μπορούν να έχουν μυαλό και χρόνο για να συμπληρώνουν μηχανογραφικά έντυπα. Δεν προλαβαίνουν ούτε στο σχολείο τους να πάνε τακτικά!!! Γονέας μαθητή Γ Λυκείου που έχω την εμπειρία της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού τον ΙΟΥΛΙΟ με το πρώτο μου παιδί.