• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης' | 18 Μαρτίου 2018, 15:15

    Για αρχή θα ήθελα να συγχαρώ το Υπουργείο Παιδείας για το τόσο σύγχρονο και πλήρες νομοσχέδιο. Παρ' όλα αυτά, έχω να επισημάνω τις εξής αβλεψίες/αστοχίες για τις οποίες πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες νομοτεχνικές βελτιώσεις: 1) Όσον αφορά στην αποτίμηση των επιστημονικών κριτηρίων (άρθρο 24, παρ. 2), απουσιάζει παντελώς η μοριοδότηση των πιστοποιημένων επιμορφώσεων του ΕΚΔΔΑ (Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης). Όπως γνωρίζουμε καλά, το ΕΚΔΔΑ είναι ο μόνος κρατικός επίσημος φορέας επιμόρφωσης δημοσίων υπαλλήλων, ο οποίος πιστοποιημένα επιμορφώνει και εκπαιδευτικούς λειτουργούς σε διάφορα ζητήματα (π.χ. στη διοίκηση εκπ/κών μονάδων, στη διαχείριση κρίσεων για τη ασφάλεια και υγεία στις εκπαιδευτικές μονάδες, στο νομικό πλαίσιο δικαιωμάτων του παιδιού, στους Η/Υ, στις ξένες γλώσσες, κλπ). Οι πιστοποιημένες επιμορφώσεις αυτού του φορέα έχουν μοριοδοτηθεί σε άλλες πολύ απαιτητικές θέσεις π.χ. στις θέσεις συντονιστών εκπαίδευσης εξωτερικού και άρα η παντελής απουσία έστω μιας μικρής μοριοδότησης των πιστοποιημένων επιμορφώσεων του φορέα αποτελεί σημαντική αβλεψία/παράλειψη του νομοσχεδίου που υποβαθμίζει τον φορέα αλλά και τις προσπάθειες επιμόρφωσης και κτήσης ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων. Η πρόταση είναι να δίνεται μια -έστω ελάχιστη- μοριοδότηση στα σεμινάρια του ΕΚΔΔΑ (π.χ. 0,30 μόρια για κάθε 50 ώρες επιμόρφωσης αθροιστικά) ώστε να αρθεί η αδικία που δημιουργείται από αυτή την αβλεψία/παράλειψη και να μην υποβαθμίζεται η τεράστια αξία του φορέα. 2) Ο 1ος μεταπτυχιακός τίτλος μοριοδοτείται με 3,5 μονάδες (άρθρο 24, παρ. 2β). Επίσης, ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών μοριοδοτείται λίγο (1,5 μονάδες). Το αποτέλεσμα είναι η αθροιστική διαφορά μονάδων (1ο μεταπτυχιακό+2ο μεταπτυχιακό=5 μονάδες ενώ διδακτορικό+μεταπτυχιακό με συνάφεια διδακτορικού=9 μονάδες) να είναι τεράστια, αν και, οι 2 μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών σε διαφορετικά αντικείμενα αποτελούν πολύπλευρη επιστημονική κατάρτιση του υποψηφίου η οποία υπερτερεί σε σχέση με τον διδακτορικό + μεταπτυχιακό τίτλο που έχουν ληφθεί πάνω στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Η πρόταση είναι ο 1ος μεταπτυχιακός τίτλος να μοριοδοτείται με 4 μονάδες και ο 2ος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών να μοριοδοτείται με 2 μονάδες (και αθροιστικά με 6 μονάδες), ενώ διδακτορικός τίτλος +μεταπτυχιακός τίτλος να μείνουν ως έχουν, δηλαδή 9 μονάδες. 3) Όσον αφορά στην αποτίμηση του συγγραφικού έργου (άρθρο 24, παρ. 2 ζαα) "Συγγραφή σχολικών εγχειριδίων: 0,5 μονάδες για κάθε εγχειρίδιο και έως 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο", θεωρώ ότι είναι "φωτογραφική" διάταξη και ευνοεί μόνο αυτούς τους ελάχιστους που έχουν συγγράψει σχολικά εγχειρίδια, τη στιγμή που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που έχουν συγγράψει πολύ αξιόλογα εκπαιδευτικά βιβλία. Η πρόταση είναι να αρθεί η ανωτέρω αδικία και να δίνεται 1 μονάδα κατ' ανώτατο όριο στη συγγραφή όλων των σχετικών με την εκπαίδευση βιβλίων που έχουν λάβει ISBN (και όχι μόνο στη συγγραφή των σχολικών εγχειριδίων). 4) Όσον αφορά στην αποτίμηση των κριτηρίων διοικητικής εμπειρίας (άρθρο 24, παρ. 3α), κατά την άποψή μου θα πρέπει να μειωθεί στο ήμισυ η μοριοδότηση που προκύπτει για όσους έχουν ήδη διατελέσει στελέχη σε θέσεις ευθύνης. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα σε νεότερους υποψηφίους να μπορούν να συναγωνιστούν αυτούς οι οποίοι έχουν ήδη διατελέσει στελέχη σε θέσεις ευθύνης, για να υπάρξει επιτέλους μια ουσιαστική ανανέωση στον χώρο της εκπαίδευσης. Η πρόταση είναι να δίνεται 1, 5 μονάδα κατ' ανώτατο όριο και όχι 3 μονάδες στη διοικητική εμπειρία. 5) Όσον αφορά στο κριτήριο της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης το οποίο αποτιμάται με 10 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο με τη διαδικασία της συνέντευξης (άρθρο 24 παρ. 5), Η πρόταση είναι να περιοριστεί στις 8 μονάδες κατ' ανώτατο όριο διότι όπως διαπιστώθηκε από τις κρίσεις των διευθυντών το 2017, η μικρότερη μοριοδότηση αυτού του κριτηρίου λειτουργεί θετικά και σε όφελος της αξιοκρατίας. 6) Τέλος, ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ που προσμετρά 10 μόρια για διδακτική υπηρεσία πέραν των 10 ετών (άρθρο 24, παρ. 3β). Με αυτή τη διάταξη θα υπάρξει ουσιαστική ανανέωση των στελεχών διότι ευνοούνται οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν περάσει το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας τους εντός της σχολικής τάξης και η εμπειρία τους είναι πολύτιμη για την εκπαίδευση. ΑΡΚΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΔΩΣΕΙ ΣΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΧΤΕΙ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ... Με εκτίμηση, Γιάννης Χ.