• Σχόλιο του χρήστη 'Υποψήφιος' | 19 Μαρτίου 2018, 08:13

    A/ Το περιεχόμενο των κριτηρίων επιλογής σε οποιοδήποτε νόμο επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης οφείλει να αποτυπώνει το πνεύμα της αξιοκρατικής λειτουργίας της διαδικασίας με την έννοια της μεγαλύτερης δυνατής συμπερίληψης κριτηρίων τα οποία όχι μόνο είναι απολύτως συμβατά με τη θέση, αλλά παραπέμπουν σε ουσιαστικά τυπικά προσόντα των υποψηφίων, και δεν θίγουν τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ίση μεταχείριση των συμμετεχόντων. Με αυτό ως δεδομένο, είναι αναξιοκρατικό και μη σύννομο στο αρθ. 24 παρ. 3 αα και ββ του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου να έχει συμπεριληφθεί ως μοριοδοτούμενη η άσκηση καθηκόντων σε όλες τις θέσεις ευθύνης ( 1 μονάδα κατ΄ έτος, Περιφερειακός Διευθυντής, Διευθυντής Εκπαίδευσης/ Προϊστάμενος Διεύθυνσης της Κ.Υ. του Υπουργείου, Προϊστάμενος Τμήματος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, Τμήματος Εκπ/κών θεμάτων/ ΚΕΣΥ, ΚΕΔΔΥ κλπ) όπως υπήρχαν στον προηγούμενο Ν.3848/2010 αρθ.13 3β, αα, και να έχει απαλειφθεί η άσκηση καθηκόντων Παρέδρου επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Όπως μάλιστα προσδιοριζόταν ρητά το πλαίσιο λειτουργίας, ειδικά των Παρέδρων ε.θ. του Π.Ι. για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (Ν. 2986/2002 αρθ.4, παρ. 4), «Το Π.Ι. και το ΚΕΕ αναλαμβάνουν σε συνεργασία μεταξύ τους, την ανάπτυξη διαύλων που θα συμβάλουν στη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου , αξιοποιώντας τα σχετικά δεδομένα και τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες της πληροφορικής και των επικοινωνιών. Η διάσταση αυτή αναφέρεται και στη στήριξη των καινοτομικών προσπαθειών των σχολικών μονάδων για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου» (Ν. 2986/2002. Αρθ. 4, παρ. 2γ), ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη θεσμική σκοπιμότητα των «Δομών Υποστήριξης της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης» του παρόντος νόμου. Από τα πλέον σημαντικά διοικητικά καθήκοντα των ως άνω παρέδρων ήταν η προεδρία σε 3/μελείς επιτροπές (Πρόεδρος ΟΙΕΛΕ και Πρόεδρος σωματείου Ιδιοκτητών) για τη διερεύνηση της διαταραχής του εκπαιδευτικού κλίματος σε ιδιωτικά σχολεία και η γνωμοδότησή τους για την καταγγελία ή μη της σύμβασης με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, από την οποία εξηρτάτο η απόλυσή τους (Ν.2986/2002, αρθ. 13, παρ. 3, ιιι) Πρέπει να επισημανθεί εξάλλου ότι όλα τα στελέχη του τότε Π.Ι. εκλέγονταν από εκλεκτορικό όργανο κατά το πανεπιστημιακό τυπικό και δεν επιλέγονταν απλώς ,όπως τα υπόλοιπα στελέχη της εκπαίδευσης ((Ν.1566/85 αρθ.25 παρ. 10). Κατόπιν αυτών θεωρώ ότι η πενταετής θητεία αυτών των εκπαιδευτικών σε μία τέτοια θέση στελέχους παραλείφθηκε εκ παραδρομής ή από ελλιπή ενημέρωση του νομοθέτη. Επειδή συνιστά ένα καίριο τμήμα της επαγγελματικής σταδιοδρομίας τους το οποίο εξάλλου καταχωρείται σε όλα τα επίσημα Πιστοποιητικά Υπηρεσιακών Μεταβολών, όπως καταχωρείται και η θητεία του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας, του Δ/ντή Εκπαίδευσης και του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης, δεν μπορεί να αγνοηθεί ως μοριοδοτούμενο στοιχείο. Επιβάλλεται να συμπεριληφθεί ως «άσκηση καθηκόντων στελέχους σε συμβουλευτικό όργανο του Υπουργού Παιδείας». B/ Προβληματίζει η απουσία από το νομοσχέδιο οποιασδήποτε αναφοράς στη συνεκτίμηση του περιεχομένου του Βιογραφικού Σημειώματος κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης. Αν και το στοιχείο αυτό του φακέλου διαφωτίζει ουσιαστικά για τη «συστηματική ενημέρωση και συμμετοχή στην επιστημονική κοινότητα» (αντιγράφω από το νομοσχέδιο) η απουσία του Βιογραφικού σημειώματος αφήνει να εννοηθεί ότι η όλη προσωπικότητα του/της υποψήφιου/ας, συμπεριλαμβανομένης και της προηγούμενης διάστασης, κρίνεται μόνο από τη συγκυριακή παρουσία του ενώπιον των μελών του Συμβουλίου. Πρόκειται για αντιδεοντολογική αντιμετώπιση κάθε συνεντευξιαζόμενου/ης. Γ/ Δεν περιλαμβάνονται, κατά αντιδεοντολογικό και πάλι τρόπο, τα επιστημονικά Βιβλία στο συγγραφικό έργο. Ένα επιστημονικό πόνημα εκδοθέν από έγκυρο εκδοτικό οίκο, με όλες τις επιστημονικές προδιαγραφές (υπομνηματισμός και βιβλιογραφία), εκθέτοντας τον/τη συγγραφέα του στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας αποδεικνύει μία σημαντική πτυχή της συγγραφικής δραστηριότητας του/της υποψήφιου/ας και συμβάλλει στην αξιοπιστία της αξιολόγησης του.