• Σχόλιο του χρήστη 'Βαγγέλης' | 19 Μαρτίου 2018, 12:06

    1. Είναι εξαιρετικά περιοριστικός ο όρος που τίθεται στο άρθρο 30 σχετικά με την ομαδοποίηση όλων των θέσεων στελεχών εκπαίδευσης που τίθενται στο σύνολό τους στην έννοια των «όμοιων θέσεων» αποκλείοντας έτσι τη διεκδίκηση όχι μόνο της τρέχουσας αλλά και οποιασδήποτε άλλης θέσης (πλην υποδιευθυντή). Δηλαδή με άλλα λόγια τίθενται τόσο τοπικοί, όσο και λειτουργικοί φραγμοί η θεσμοθέτηση των οποίων δεν επιτρέπει να διαφανεί οποιαδήποτε λογική. 2. Ο αποκλεισμός όσων έχουν θητεύσει ήδη δύο φορές σε θέσεις ευθύνης θεωρούμε ότι αντίκειται στην αρχή της αξιοκρατίας και της ισότητας με την έννοια της ίσης πρόσβασης στις ευκαιρίες καθώς σε μία δομή διοίκησης η οποία είναι αξιολογικά δομημένη δεν νοείται αποκλεισμός στελεχών τα οποία έχουν θητεύσει κατόπιν αξιολογικών κρίσεων. 3. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να νοείται ότι η έναρξη ισχύος του περιορισμού των δύο συναπτών θητειών σε όμοια θέση στελέχους εκπαίδευσης ξεκινά από τη θέση σε ισχύ του ψηφισμένου νομοσχεδίου, δηλαδή έχει ισχύ εφεξής και δεν μπορεί να περιλαμβάνει όσους διανύουν ήδη τη δεύτερη συναπτή θητεία τους σε μία από τις θέσεις που χαρακτηρίζονται ως όμοιες κατά την έννοια του α.30, παρ.3 του υπό κρίση νομοσχεδίου. 4. Επίσης, αντίκειται στην αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου η λογική της θέσπισης του περιορισμού των δύο θητειών με ισχύ καταλαμβάνει όσους κατά τα ανωτέρω διανύουν ήδη τη δεύτερη συναπτή θητεία τους καθώς τους αποκλείει από τη δυνατότητα να διεκδικήσουν κάποια άλλη θέση ευθύνης. Επίσης, κάποιο στέλεχος εκπαίδευσης δεν αποκλείεται να έχει απορρίψει εναλλακτικές θέσεις καθώς απέβλεπε δικαιολογημένα στη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ή έστω στην ύπαρξη μεταβατικής περιόδου, όπως συνέβη στις κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων 2017 κατά τις οποίες η ισχύς του τεθέντος περιορισμού των δύο συναπτών θητειών μετατέθηκε για τις προσεχείς κρίσεις.