• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ A.' | 26 Νοεμβρίου 2010, 11:34

    Είναι ενδιαφέρουσα η συζήτηση που γίνεται για το ενδεχόμενο αλλαγής του χρόνου υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου, ωστόσο θα ήθελα να σημειώσω τα παρακάτω: 1. Θεωρώ σημαντικό να γνωρίζει ο υποψήφιος επιπρόσθετα και τη βαθμολογία που έλαβε κατά τις Πανελλήνιες εξετάσεις διότι με το τρόπο αυτό διπλασιάζονται τα δεδομένα που έχει για τις επιλογές του (βάσεις εισαγωγής προηγούμενων ετών + δική του βαθμολογία). Αυτό το διαπίστωσα όταν η 1η κόρη μου συμπλήρωσε το μηχανογραφικό της πριν από 2 χρόνια και θα ήθελα να υπάρχει και φέτος για τη 2η κόρη μου. Την έλλειψη αυτής της δυνατότητας την είχα ήδη εντοπίσει στο σύστημα που ίσχυε κατά την περίοδο των δικών μου εξετάσεων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (έτος 1978). 2. Τα τελευταία χρόνια πολλοί υποψήφιοι αναγκάζονται να επιλέγουν τις σχολές των σπουδών τους όχι μόνον σύμφωνα με τη σειρά προτίμησής τους αλλά και σύμφωνα με την οικονομική δυνατότητα που έχει η οικογένειά τους να χρηματοδοτήσει τις σπουδές τους σε άλλη πόλη μακρυά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους. Αυτό είναι ένα θέμα που θα έπρεπε να εξετασθεί σοβαρά από το Υπουργείο και την Πολιτεία διότι είναι ένας σημαντικός παράγοντας που κατά τη γνώμη μου αλλοιώνει ολόκληρο το πνεύμα των επιλογών σπουδών και του υπάρχοντος συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 3. Τα υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης του υποψηφίου για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού του (Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, φορντιστήρια, Ειδικοί (αμειβόμενοι) Σύμβουλοι αφ' ενός δεν είναι πάντα επαρκή, αφ'ετέρου πιστεύω ότι θα προσαρμοστούν πολύ εύκολα στην όποια νέα διαδικασία. 4. Αυτό στο οποίο θα πρέπει να επικεντρωθούμε περισσότερο είναι στο σύστημα προετοιμασίας και υποβοήθησης του υποψηφίου στην αναζήτηση της πραγματικά καταλληλότερης γι'αυτόν σχολής σε συνδυασμό με την ιεράρχηση των κατάλληλων εναλλακτικών επιλογών του. Η απλή αλλαγή του σταδίου κατάθεσης του μηαχνογραφικού δεν πιστεύω ότι θα εξαλείψει τη χρήση του νόμου των πιθανοτήτων που ισχύει σήμερα.