• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιωτίδης Θεόφιλος (γονέας)' | 26 Νοεμβρίου 2010, 12:13

    Δεν συμφωνώ με την επιλογή του μήνα Μάρτη ως περιόδου υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου διότι: 1. Το σοβαρότερο πρόβλημα στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, από την πλευρά των υποψηφίων, είναι η δυνατότητα διερεύνησης και στάθμισης των εξής παραμέτρων: α. Των δυνατοτήτων – επιδόσεων των υποψηφίων. Β. Τη γνώση των επαγγελματικών δυνατοτήτων και προοπτικών οι οποίες προσφέρονται από τα διάφορα επαγγέλματα και Γ. Της κατασταλαγμένης ή μη άποψης του υποψηφίου για κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα. 2. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι δεν έχουν αποφασίσει ακόμη ποια σχολή θα δηλώσουν και σε ορισμένες περιπτώσεις και ποια πεδία. Η επιλογή των σχολών χρειάζεται, σε κάποιες κατηγορίες παιδιών ιδιαίτερα, έρευνα των σχολών, αναζήτηση πληροφοριών για τις σχολές, για τα μαθήματα, ακόμη ακόμη και για τις επαγγελματικές συνθήκες οι οποίες επικρατούν και υπάρχουν στα διάφορα επαγγέλματα, στην πράξη. Για την κατηγορία αυτή των παιδιών η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι μία διαδικασία επίπονη η οποία προφανώς δεν μπορεί να γίνει κατά την πιεστική διάρκεια της μελέτης, της επανάληψης, του ξενυχτιού και της εξάντλησης. 3. Το σοβαρό και επίπονο της συμπλήρωσης του μηχαν. δελτίου διαφαίνεται και από τις σελίδες του διαβουλευόμενου κειμένου αφού σε αυτό γίνεται μνεία για συνεργασία των μαθητών με τους καθηγητές, τους γονείς, των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, των φροντιστηρίων, των ‘’στατιστικών αναλυτών των εξετάσεων’’ (γιατί υπάρχουν άραγε και πως εξεθρέφθησαν; Μήπως όντος είναι χρήσιμοι υπό τις παρούσες συνθήκες; ) …..κ.λ.π. . Είναι λοιπόν προφανές πως όλη αυτή η διεργασία-προετοιμασία δεν μπορεί να γίνει την ώρα της ‘’μελέτης’’ γιατί θέλει χρόνο και καθαρό μυαλό. 4. Προφανώς και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο μαθητής παρακολουθεί θετική κατεύθυνση ή έχει επιλέξει το μάθημα ΑΟΘ, η γνώση της βαθμολογίας είναι απαραίτητη για την καλύτερη επιλογή της σχολής ανάμεσα σε περισσότερα πεδία. 5. Είναι αλήθεια ότι οι νεαροί μαθητές ούτε την γνώση διαθέτουν, ούτε την εμπειρία έχουν αλλά και η ωριμότητα λείπει για να μπορέσουν να πάρουν την σωστή απόφαση. Επομένως η έστω και μικρή χρονική παράταση θα τους δώσει τη δυνατότητα και ηλικιακά να ωριμάσουν, και γνώση να αποκομίσουν. Η κρισιμότητα της διάθεσης έστω και λίγου χρόνου ωρίμανσης και αναζήτησης, φαίνεται και στο παρατιθέμενο κείμενο ‘’επιχειρημάτων’’ με την ‘’εναγώνια προσπάθεια των μαθητών να επέμβουν στο μηχανογραφικό και εκ των υστέρων’’ για να το διορθώσουν. 6. Όσο για τα επιχειρήματα του κειμένου ΄΄ για καλύτερο προγραμματισμό των διακοπών των μαθητών και των γονέων τους ΄΄ ή ‘’ δυνατότητα άνεσης χρονικής στην αναζήτηση κατοικίας για φοίτηση ‘’ ειλικρινά δεν αντέχουν σε σχολιασμό. 7. Σε κάθε περίπτωση πάντως η συμπλήρωση του μηχανογραφικού αποτελεί μία καθοριστική στιγμή για τους μαθητές, η οποία κρίνει σε αρκετά μεγάλο βαθμό το μέλλον τους, και οπωσδήποτε αποτελεί έναν πονοκέφαλο ο οποίος δεν θα πρέπει να προστεθεί στην πιεστική έγνοια των μαθημάτων, τη συζητούμενη χρονική στιγμή.