• Σχόλιο του χρήστη 'K' | 22 Μαρτίου 2018, 19:15

    Είναι αυτονόητη η ανάγκη στελέχωσης των ΚΕΣΥ με Κοινωνικούς Επιστήμονες/Κοινωνιολόγους. Χωρίς την κοινωνιολογική οπτική που επιτρέπει την κατανόηση και την ερμηνεία των συμπεριφορών και των αλληλεπιδράσεων που αναπτύσσονται στο χώρο του σχολείου οι υποστηρικτικές υπηρεσίες παραμένουν ελλιπείς. Τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν αυτές οι δομές είναι στη βάση τους κοινωνικά. Στο σύγχρονο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού, ανέχειας, μισαλλοδοξίας, ρατσισμού, βίας, αποδυνάμωσης των παραδοσιακών δικτύων υποστήριξης και μετασχηματισμού των οικογενειακών δομών, η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να παραβλέπει το δυναμικό των εργαλείων της κοινωνιολογικής επιστήμης. Ο συμβουλευτικός ρόλος των Κοινωνιολόγων στην εκπαίδευση είναι κατοχυρωμένος με το Προεδρικό Διάταγμα 159 (Φ.Ε.Κ. 199/1.10.2009, τ. 1) βάση του οποίου οι πτυχιούχοι των τμημάτων Κοινωνιολογίας μπορούν να στελεχώσουν την «πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση ως κοινωνιολόγοι σύμβουλοι, με αντικείμενα την εποπτεία, την έρευνα, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων των σχέσεων εκπαιδευτικής κοινότητας και κοινωνίας εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευόμενων μεταξύ τους».