• Σχόλιο του χρήστη 'Ποντικάκης Φώτης' | 22 Μαρτίου 2018, 22:06

    Ο θεσμός των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών υπέστη μια πρώτη συρρίκνωση στην αρχή της οικονομικής κρίσης από την τότε κυβέρνηση με τη συγχώνευσή τους στον Υπεύθυνο Σχολικών Δραστηριοτήτων. Αυτό ήταν ένα πλήγμα για την υποστήριξη των καινοτόμων προγραμμάτων των σχολείων. Την ίδια περίοδο περιόρισαν σηματικά τον αριθμό των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Αυτή την πολιτική έρχεται δυστυχώς να συνεχίσει κι η τωρινή κυβέρνηση που καταργεί τον ήδη συγχωνευμένο θεσμό των Υπεύθυνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και μεταφέρει τις αρμοδιότητές τους στα ΚΠΕ που μετονομάζει σε ΚΕΑ, εξαφανίζοντας και τη λέξη "περιβάλλον" από το όνομά τους. Τα ΚΠΕ-ΚΕΑ μάλιστα θα υποστούν νέα μείωση προσωπικού, μιας και για τη στελέχωσή τους αναφέρεται "τουλάχιστον 2 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και 2 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας" που στη μνημονιακή διάλεκτο σημαίνει "4 άτομα το πολύ". Άρα τα ΚΠΕ-ΚΕΑ δε θα προλαβαίνουν να κάνουν ούτε αυτά που ήδη έκαναν, όχι να αναλάβουν και άλλο έργο. Εάν πράγματι η κυβέρνηση θέλει την αλλαγή στην εκπαίδευση, την καινοτομία και την κοινωνική αλλαγή, θα πρέπει να ενισχύει καινοτόμους θεσμούς, να τοποθετεί σε αυτούς επιπλέον προσωπικό, τόσο στα ΚΠΕ, όσο και στις θέσεις Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών. Αντ' αυτού, συρρικνώνεται δραματικά ο αριθμός των ανθρώπων που θα υποστηρίζουν τις καινοτόμες δράσεις των σχολείων. Έτσι προωθεί η κυβέρνηση την καινοτομία στα σχολεία, με λιγότερα κονδύλια, λιγότερους ανθρώπους που υποστηρίζουν την καινοτομία και πετώντας στο καλάθι των αχρήστων ανθρώπους και πολύτιμη εμπειρία από τη λειτουργία του θεσμού των Υπευθύνων Καινοτόμων Δράσεων;