• Σχόλιο του χρήστη 'Ανανίας' | 23 Μαρτίου 2018, 09:21

    1. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση 23 Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) σε διάφορες πόλεις της χώρας (Άρθρο 4). Δηλαδή κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. είναι αρμόδιο για 2-4 Νομούς. Εκεί όμως που έχει αρμοδιότητα για περισσότερους από 2 Νομούς (π.χ. Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα) τυγχάνει η κάθε γειτονική πόλη να απέχει μόνο 50-60 χμ από τη Λάρισα. Στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης προβλέπεται 1 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. με έδρα την Κομοτηνή. Η κατανομή των νομών όμως είναι τέτοια (Ορεστιάδα - Δράμα = 400 χμ) που θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα η υποστήριξη των σχολείων σε μια τόσο μεγάλη έκταση. Επιπλέον θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη και τα οδοιπορικά που πρέπει να πληρώνονται στην περίπτωση μετακίνησης των στελεχών. 2. Επίσης, σύμφωνα με το ίδιο σχέδιο, τα ΠΕΚ καταργούνται και τα αρχεία μεταφέρονται στην έδρα του αρμόδιου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. δηλ. στην Κομοτηνή. Όμως το έργο των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., προσομοιάζει με το έργο των ΠΕΚ (Άρθρο 4). Είναι γνωστό ότι στην Αν. Μακεδονία και Θράκη λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια 2 ΠΕΚ. Ένα στην Αλεξανδρούπολη και ένα στην Καβάλα. Η υλικοτεχνική τους υποδομή είναι εξαιρετική. Ειδικά της Καβάλας διαθέτει 2 εργαστήρια Η/Υ, βιβλιοθήκη και εξαιρετικούς χώρους για επιμορφώσεις. Ενδεικτικό είναι ότι ελλείψει ανάλογων χώρων στην πόλη, κάθε χρόνο φιλοξενούνται μερικές χιλιάδες εκπαιδευτικών για σεμινάρια πάσης φύσης. Υπόψη ότι ο χώρος διατίθενται χωρίς αντίτιμο από το Δήμο. Ποια είναι η πρόταση; • Να δημιουργηθούν 2 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στην Αν. Μακεδονία και Θράκη, στις έδρες των ΠΕΚ (Αλεξανδρούπολη και Καβάλα). • Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι κάτι τέτοιο θα εξυπηρετήσει την αποκέντρωση και τον οικονομικό εξορθολογισμό μέσα από την αξιοποίηση των υπαρχουσών δομών. • Αυτό μπορεί να γίνει σαφώς χωρίς την αύξηση του προβλεπόμενου προσωπικού, αν αυτό μοιραστεί στα 2 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. • Το ΠΕΚΕΣ της Αλεξανδρούπολης θα καλύπτει Έβρο(διπλός νομός, Αλεξανδρούπολη Ορεστιάδα 120 χλμ) & Ροδόπη και το ΠΕΚΕΣ Καβάλας τη Δράμα, Καβάλα Ξάνθη Σε κάθε περίπτωση, κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, θα πρέπει να διασφαλίζει την ομαλή μετάβαση και την καλύτερη δυνατή λειτουργία και ανάδειξη του νέου. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται η πρότασή