• I. Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός της τοποθέτησης ενός μόνο εκπαιδευτικού ΠΕ86 ανά Περιφερειακή Ενότητα στη θέση του Υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (Άρθρο 14). Θεωρεί η ηγεσία του Υπουργείου ότι με αυτό τον τρόπο ενισχύει και αναβαθμίζει τον θεσμό των κατηργημένων πια (Άρθρο 17) ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και ότι βοηθά στην ομαλή και απρόσκοπτη, μα πάνω απ’ όλα υψηλού επιπέδου και χωρίς κόστος, τεχνική υποστήριξη των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης; Αν λάβουμε υπόψη μας το παράδειγμα της Π.Ε. Λάρισας, το πλήθος των σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε αυτή καθώς και την γεωγραφική έκτασή της τότε θεωρούμε ότι έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι το εν λόγω εγχείρημα θα αποτύχει μιας και η θέση αυτή του Υπευθύνου μάλλον «διακοσμητική» θα είναι αφού και να θέλει να παράξει έργο απλώς δεν θα έχει ποτέ την ουσιαστική δυνατότητα να το κάνει. II. Δυστυχώς, την ίδια λογική περικοπών και υποβάθμισης συναντούμε και στο Άρθρο 5 που αφορά την στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και την επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Από τους ήδη υπηρετούντες 27 Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής σε πανελλαδικό επίπεδο το Υπουργείο προτείνει και θεωρεί παιδαγωγικά και επιστημονικά ορθό να μεταβούμε στους 20 (μείωση ~26% !!) οι οποίοι όπως όλοι καταλαβαίνουμε απλώς δεν θα επαρκούν για επιτελέσουν με τον τρόπο που πρέπει τα νέα -κουτσουρεμένα- καθήκοντά τους. Πέραν αυτού, θα θέλαμε να τονίσουμε ιδιαίτερα και μια αδικία που αφορά στην απαιτούμενη διδακτική προϋπηρεσία των υπό επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Στο Σχέδιο Νόμου αναφέρεται ότι για να λάβει κάποιος υποψήφιος το σύνολο των μορίων της διδακτικής προϋπηρεσίας, πρέπει να έχει 20 χρόνια διδακτικά, ενώ η προϋπηρεσία των νυν Σχολικών Συμβούλων χαρακτηρίζεται μεν ως διδακτική, αλλά δεν μοριοδοτείται (ανώτερο 2 μόρια). Όμως, ως γνωστόν, ο κλάδος της Πληροφορικής θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 1992 και οι πρώτοι διορισμοί στον κλάδο αυτόν έγιναν αρχές του 1993. Από την άλλη, οι πρώτοι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής ορίστηκαν το 2007. Συνεπώς, κανείς Πληροφορικός που έγινε Σχολικός Σύμβουλος το 2007 δεν μπορούσε να έχει περισσότερα από 14 χρόνια στην τάξη (εκτός ίσως από ελάχιστους μεταταγέντες από άλλες ειδικότητες). Οπότε, όλοι αυτοί οι συνάδελφοι που από το 2007 είναι Σύμβουλοι Πληροφορικής βρίσκονται με το νέο νομοσχέδιο αρκετά πίσω στη μοριοδότηση διδακτικών ετών, χωρίς αυτό να ήταν επιλογή τους. Θεωρούμε ότι η επιλογή των νέων Συντονιστών εκπαιδευτικού έργου πρέπει να γίνει δίκαια και με ίσους όρους για όλους τους υποψηφίους, ώστε να επιλεγούν αυτοί με τα περισσότερα προσόντα. Η παρεμπόδιση με άδικο τρόπο -ουσιαστικά ο αποκλεισμός- των σημερινών Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής να διεκδικήσουν τις νέες θέσεις πρέπει να αρθεί με ειδική μέριμνα μέσα στο νέο υπό διαμόρφωση νόμο.