• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανασιος Κονταξής' | 24 Μαρτίου 2018, 21:06

    Δομές Υποστήριξης Εργαστηριακών Υποδομών Νομίζω ότι υπάρχει βασική ανάγκη για υποστήριξη όλων των εργαστηριακών δομών μεταξύ των οποίων και των εργαστηρίων Πληροφορικής. Στην επαγγελματική εκπαίδευση υπάρχει αρνητική εμπειρία απαξίωσης σημαντικού εξοπλισμού λόγω αδυναμίας συγκεκριμένου ΕΚ να τον συντηρήσει ή εκσυγχρονίσει ή ακόμη και να τον χρησιμοποιήσει. Επιππλέον υπάρχει θετική εμπειρία δημιουργίας πρωτότυπων εκπαιδευτικών συσκευών οι οποίες βοηθούν αποτελεσματικότατα τις εργαστηριακές ασκήσεις αλλά συνήθως περιορίζονται σε κάποιο ΕΚ χωρίς να αξιοποιούνται αλλού. Τα Εργαστηριακά Κέντρα της επαγγελματικήςεκπαίδευσης, τα εργαστήρια φυσικής, Χημείας και Τεχνολογίας, τα νέα εργαστήρια με Ρομποτική και 3d printers απαιτούν δομές υποστήριξης, συντήρησης και αναβάθμισης. Επίσης πρακτικά επιμορφωτικά σεμινάρια εργαστηριακών ασκήσεων, εναλλακτικής χρήσης εξοπλισμού για πολλαπλές ειδικότητες, καλές πρακτικές καινοτομίας κλπ. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταλυτικό σε μια εποχή που δεν υπάρχουν χρήματα για νέο εξοπλισμό ενώ διάφοροι φορείς του ιδιωτικού τομέα, μεταξύ των οποίων και "κοινωνικοί εταίροι" επιχειρούν να αξιοποιήσουν την ανάγκη και να χρηματοδοτηθούν ώστε να δημιουργήσουν τέτοιες δομές υποστήριξης. Και για να μην υπάρξει ο αντίλογος ότι δεν μπορούμε να δημιουργούμε νέες δομές και νέα στελέχη θα μπορούσε να προβλεφθεί στο νομοσχέδιο η ανάγκη και η εξειδίκευση να γίνει με υπουργικές αποφάσεις ή δεν ξέρω τι άλλο. Και θα μπορούσαμε να συζητήσουμε λύσεις όπως την περιοδική ανάληψη ειδικών καθηκόντων υποστήριξης εργαστηριακών υποδομών από Εργαστηριακά Κέντρα σε επίπεδο Διευθύνσεων ή Περιφέρειας ανάλογα με τον αριθμό των σχολείων. Η πρότασή μου είναι: Δομές υποστήριξης Εργαστηρίων και Καινοτομίας (αφορά ολόκληρη την επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά και εργαστήρια Φυσικής, Πληροφορικής, Χημείας, Τεχνολογίας κλπ ) Στο Νομοσχέδιο μπορεί να υπαρξει αναφορά για την ανάγκη υποστήριξης των Εργαστηρίων και των Εργαστηριακών Κέντρων κάθε είδους και όχι μόνο της Πληροφορικής όπως εν μέρει γίνεται με τα ΠΛΗΝΕΤ. Για να μη δημιουργηθεί νέα δομή μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη με εκδήλωση ενδιαφέροντος και επιλογή συμπράξεων Εργαστηριακών Κέντρων ανά Περιφέρεια . Δηλαδή μπορεί ανά τριετία να επιλέγεται ένα ΕΚ ή μια σύμπραξη ΕΚ (ή περισσότερες για μεγάλες Περιφέρειες) η οποία θα υποστηρίζει όλες τις εργαστηριακές δομές σε επίπεδο Περιφέρειας υπό την καθοδήγηση των ΠΕΚΕΣ και με συγκεκριμένα κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς τους. Έτσι δεν δημιουργείται μια γραφειοκρατική δομή εκτός πραγματικότητας της καθημερινής πράξης, αλλά: - αξιοποιείται η γνώση, εμπειρία και μαστορική των εργαστηριακών καθηγητών για υποστήριξη των υπολοίπων, -λύνονται θέματα συντήρησης (προλήπτικής και έκτακτης), - δημουργούνται εργαστηριακές συσκευές για συγκεκριμένη εκπαίδευση και παρέχονται στα άλλα σχολεία οι ίδιες ή τα σχέδια τους, - αξιοποιείται πλήρως ο διατιθέμενος εξοπλισμός σε κάθε σχολείο δημιουργούνται φύλλα έργου για συγκεκριμένες εργαστηριακές ασκήσεις, - γίνεται για πρώτη φορά συστηματική επιμόρφωση σε εργαστηριακές ασκήσεις, σε οργάνωση εργαστηριακών μαθημάτων κλπ - επεκτείνονται οι ευκαιρίες για καινοτομία και για διερεύνηση διεθνών κατευθύνσεων οι οποίες δεν αγγίζονται στην Ελλάδα παρά μόνο με όρους αγοράς και πώλησης εξοπλισμού (ρομποτική, STEM - STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Ήδη μια σειρά ιδιωτικά σχολεία τα προωθούν ως πρόσθετες παροχές και οι γονείς πολλών δημόσιων σχολείων ωθούνται να πληρώνουν ανάλογες δραστηριότητες με μη ελεγχόμενους όρους αγοράς. Θανάσης Κονταξής