• Σχόλιο του χρήστη 'Ανθουλα' | 24 Μαρτίου 2018, 22:36

    Παρ 1, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Σχόλιο: Ακόμη και η αλλαγή ονομασίας των Σχολικών Συμβούλων παραπέμπει σε αλλαγή στη φύση των αρμοδιοτήτων- καθηκόντων τους. Η έννοια του συντονιστή δίνει την εντύπωση της εξ αποστάσεως καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας και ενασχόλησης με περισσότερο διοικητικά ζητήματα αντί για υποστήριξη του εκπαιδευτικού (και) με φυσική παρουσία- συνεργασία για διαχείριση παιδαγωγικών ζητημάτων. Η φράση “εκπαιδευτικού έργου”, επίσης, παραπέμπει σε ευρύτερο τεχνοκρατικό- διοικητικό όρο που δε σχετίζεται αμιγώς με παιδαγωγικό σχεδιασμό και εφαρμογή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων προς όφελος των μαθητών. Επιπλέον, διερωτόμαστε οι γραφειοκρατικού τύπου διαδικασίες που απαιτούνται για τη λειτουργία λ.χ. ενός τμήματος ένταξης (ωρολόγια προγράμματα,αξιολογικές εκθέσεις) πώς θα διεκπεραιώνονται, αφού πλέον ο Συντονιστής εκπαιδευτικού έργου θα επιφορτιστεί και με άλλα καθήκοντα;κδ) Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης: είκοσι (20) θέσειςΣχόλιο: Κατ’ αρχάς, ας σημειωθεί ότι δεν υφίσταται κλάδος “Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης” σε πρωτύτερη νομοθεσία, χωρίς να διατυπώνεται ρητά και το συνοδευτικό ΠΕ για τον συγκεκριμένο κλάδο. Η προσθήκη “και Ενταξιακής Εκπαίδευσης” στον κλάδο Ειδικής Αγωγής δεν πρέπει να σημαίνει ταύτιση των δύο όρων, καθώς η ενταξιακή εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά τους μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά όλους τους μαθητές που απειλούνται από μαθησιακή και κοινωνική περιθωριοποίηση σε σχολείο. Σε αυτό το σημείο αξίζει να επισημάνουμε πως ο αριθμός των θέσεων για τους συντονιστές της συγκεκριμένης κατηγορίας δε συνάδει με τις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού χώρου. Υποστηρίζουμε ότι είναι ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των θέσεων, για να υπάρξει αποτελεσματική και ουσιαστική συνεργασία συντονιστών – εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της Αθμιας Εκπ/σης, καθώς ο μαθητικός πληθυσμός των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχει αυξηθεί. Ακόμη, έχει παραβλεφθεί: α) η σύσταση αντίστοιχων θέσεων για τη Βθμια Εκπαίδευση, καθώς οι συνάδελφοι της Βθμιας αντιμετωπίζουν διαφορετικές συνθήκες στο εκπαιδευτικό τους έργο, έχουν διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα από τους συναδέλφους της Αθμιας και, επομένως, απαιτείται πιο εξειδικευμένη υποστήριξή τους από τον συντονιστή, β) η σύσταση αντίστοιχων θέσεων και για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ, όπως προβλέπεται και για τους εκπαιδευτικούς. Ο συντονιστής είναι εκπαιδευτικός και δεν μπορεί να υποστηρίξει το ΕΕΠ και ΕΒΠ κατά αντίστοιχο τρόπο με τους εκπαιδευτικούς.Παρ 2 Σε κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. προΐσταται ο Οργανωτικός Συντονιστής, ο οποίος επιλέγεται με τον αναπληρωτή του μεταξύ των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του Κέντρου σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 25. Ο Οργανωτικός Συντονιστής κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και ο αναπληρωτής του προέρχονται από διαφορετική βαθμίδα της εκπαίδευσης. Σχόλιο: Για μια ακόμη φορά φαίνεται η διάθεση για συμπύκνωση αρμοδιοτήτων και διεκπεραίωση μεγάλου όγκου έργου από ελάχιστο προσωπικό. Είναι αναγκαίο να διασφαλιστούν εξαρχής δύο διαφορετικές θέσεις Οργανωτικών Συντονιστών για κάθε βαθμίδα μαζί με τους αντίστοιχους Αναπληρωτές τους, καθώς δεν επαρκεί μόνο ένα άτομο για ανταποκριθεί ταυτόχρονα σε ζητήματα που αφορούν και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.Παρ 3 …..Αν στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. δεν προβλέπεται θέση Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ορισμένου κλάδου, την επιστημονική ευθύνη για τα θέματα του κλάδου αυτού αναλαμβάνει Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του ίδιου κλάδου άλλου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων….Σχόλιο: Ανοίγει πολύ η περιοχή ευθύνης για έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου με αποτέλεσμα να μην είναι λειτουργικό και να δημιουργηθούν πρακτικές δυσκολίες για το συντονισμό που υποτίθεται πως πρέπει να κάνει. Ειδικότερα αυτό θα επηρεάσει αρνητικά το έργου του Συντονιστή στα μεγάλα αστικά κέντρα. Παρ 5 Η ανάθεση της επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης…..των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ανατίθεται αποκλειστικά σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, Σχόλιο: Η περιγραφή του έργου που καλείται να αναλάβει ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου δεν μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία τόσο λόγω του ευρέος φάσματος των αρμοδιοτήτων όσο και των πραγματικών συνθηκών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (κενά σε σχολεία, προβληματικά σχολικά εγχειρίδια – Α.Π., έλλειψη ουσιαστικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών κ.ά.). Θα έπρεπε να παραδειγματιστούμε από τη μέχρι τώρα λειτουργία του θεσμού του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ, ο οποίος δε μπόρεσε να ανταπεξέλθει στα παιδαγωγικά του καθήκοντα ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα. Η μη αναφορά σε συγκεκριμένο ΠΕ, όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες περιπτώσεις Συντονιστών, θέτει εύλογα το ερώτημα για το ποιος μπορεί να στελεχώσει την εν λόγω θέση. Θα μπορεί για παράδειγμα να αναλάβει θέση συντονιστή οποιοσδήποτε κλάδος ασχέτως βαθμίδας και γνωστικού αντικειμένου; Η ανάληψη ενός τέτοιου έργου από άτομο χωρίς σπουδές ΕΑΕ (βασικό πτυχίο, διδακτορικό- μεταπτυχιακό, μετεκπαίδευση), παράλληλα με μη επαρκή εργασιακή- διδακτική προϋπηρεσία σε δομές ΕΑΕ, σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες συνθήκες στην εκπαίδευση, δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε αποτυχία.