• Σχόλιο του χρήστη 'Μακρυγιάννης Παναγιώτης' | 29 Νοεμβρίου 2010, 14:42

    Ως Υπεύθυνος ΣΕΟ στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) του Αιγάλεω θα συμφωνήσω επί της αρχής της πρότασης, θεωρώντας δεδομένο ότι η πρόθεση είναι για εφαρμογή από την επόμενη σχολική χρονιά ώστε να μην υπάρξει περιττή αναστάτωση και να δοθεί ο χρόνος σε μαθητές και γονείς να σκεφτούν με ψυχραιμί επ αυτής. Μια δυο παρατηρήσεις όμως: 1. Η διαδικασία υποβολής μηχανογραφικού στηρίζεται στους -όχι ολιγάριθμους- εκπαιδευτικούς που τα παραλαμβάνουν. Τον Μάρτιο οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα λήψουν από τις σχολικές μονάδες τους άρα θα πρέπει να ληφθεί κάποια πρόνοια για τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα υλοποιηθεί χωρίς να δημιουργήσει προβλήματα στη σχολική ζωή. 2. Υπάρχει ήδη δημόσιο σύστημα υποστήριξης της λήψης αποφάσεων για τον σχολικό και επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών και υποστηρίζει όσους από αυτούς το επιθυμούν. Αποτελείται από τα ΓραΣΕΠ σχολικών μονάδω και τα ΚΕΣΥΠ των Δ/νσεων Δευτεροβάθμιας (συχνά περισσότερα από ένα ανά διεύθυνση). 3. Τα παραπάνω Κέντρα έχουν και την ευθύνη τόσο των ενημερώσεων των μαθητών και γονέων όσο και των σχολικών δραστηριότήτων (ΠΑΣ) και δράσεων (επισκέψεις σε χώρους δουλειάς, σε ΣΕΚ και στα ίδια τα Κέντρα). Τα παραπάνω για τα Γυμνάσια αντιμετωπίζονται από κοινού με μικρό αριθμό επισκέψεων ανά σχολείο, συχνά την περίοδο Γενάρη-Μάρτη λόγω φόρτου εργασίας -π.χ. με ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες μαθητών σε διάφορες χρονικές περιόδους και κλείσιμο προγραμμάτων προς το τέλος του σχολικού έτους των στελεχών σε άλλες περιόδους. Μέχρι σήμερα το ζήτημα των μηχανογραφικών καλυπτόταν με ατομικές και ομαδικές συνεδρίες, αλλά και με μια παρουσίαση εν πολλοίς του σκεπτικού της εισήγησης ως προς τον ορθό τρόπο συμπλήρωσης. Μία τοποθέτηση θα δημιουργούσε μια υπερσυγκέντρωση όγκου δουλειάς την περίοδο Γενάρη-Μάρτη -ίσως και λόγω της παρεξήγησης από μέρους των υποψηφίων για τον σωστό τρόπο συμπλήρωσης- ΕΚΤΟΣ και γινόταν παράλληλα μια επίσπευση της διαδικασίας έγκρισης των δραστηριοτήτων που αναφέρθηκαν παραπάνω, διαδικασία η οποία για φέτος δεν έχει καν ολοκληρωθεί. Αυτό θα απαιτούσε μάλλον επιπλέον την νωρίτερα στη σχολική χρονιά ανάθεση του μαθήματος του ΣΕΠ στα Γυμνάσια αλλά και στα Λύκεια όπου τώρα γίνεται με την έναρξη του εξαμήνου ώστε να γίνει μια νέα λειτουργική κατανομή των εργασιών των στελεχών των ΚΕΣΥΠ αλλά και ΓΡΑΣΕΠ. Με αυτές τις προϋποθέσεις η αλλαγή θα αποτελούσε σοβαρό βήμα προς την βελτίωση της διαδικασίας εισαγωγής στην Τριτοβάμθια εκπαίδευση προς όφελος μαθητών, κοινωνίας και ίσως σχολών. Εννοείται ότι τα παραπάνω είναι προσωρινές λύσεις μέχρι την αναθεώρηση του όλου συστήματος προς κατευθύνσεις λιγότερο εξετασιοκεντρικές αλλά ταυτόχρονα εξίσου αδιάβλητες.