• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΣΚΛΑΒΟΥΝΟΥ' | 25 Μαρτίου 2018, 18:10

    Ακόμη και η αλλαγή ονομασίας των Σχολικών Συμβούλων παραπέμπει σε αλλαγή στη φύση των αρμοδιοτήτων- καθηκόντων τους. Η έννοια του συντονιστή δίνει την εντύπωση της εξ αποστάσεως καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας και ενασχόλησης με περισσότερο διοικητικά ζητήματα αντί για υποστήριξη του εκπαιδευτικού (και) με φυσική παρουσία- συνεργασία για διαχείριση παιδαγωγικών ζητημάτων. Η φράση “εκπαιδευτικού έργου”, επίσης, παραπέμπει σε ευρύτερο τεχνοκρατικό- διοικητικό όρο που δε σχετίζεται αμιγώς με παιδαγωγικό σχεδιασμό και εφαρμογή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων προς όφελος των μαθητών. Επιπλέον, διερωτόμαστε οι γραφειοκρατικού τύπου διαδικασίες που απαιτούνται για τη λειτουργία λ.χ. ενός τμήματος ένταξης (ωρολόγια προγράμματα,αξιολογικές εκθέσεις) πώς θα διεκπεραιώνονται, αφού πλέον ο Συντονιστής εκπαιδευτικού έργου θα επιφορτιστεί και με άλλα καθήκοντα; Κατ’ αρχάς, ας σημειωθεί ότι δεν υφίσταται κλάδος “Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης” σε πρωτύτερη νομοθεσία, χωρίς να διατυπώνεται ρητά και το συνοδευτικό ΠΕ για τον συγκεκριμένο κλάδο. Η προσθήκη “και Ενταξιακής Εκπαίδευσης” στον κλάδο Ειδικής Αγωγής δεν πρέπει να σημαίνει ταύτιση των δύο όρων, καθώς η ενταξιακή εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά τους μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά όλους τους μαθητές που απειλούνται από μαθησιακή και κοινωνική περιθωριοποίηση σε σχολείο. Σε αυτό το σημείο αξίζει να επισημάνουμε πως ο αριθμός των θέσεων για τους συντονιστές της συγκεκριμένης κατηγορίας δε συνάδει με τις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού χώρου. Υποστηρίζουμε ότι είναι ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των θέσεων, για να υπάρξει αποτελεσματική και ουσιαστική συνεργασία συντονιστών - εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες της Αθμιας Εκπ/σης, καθώς ο μαθητικός πληθυσμός των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχει αυξηθεί. Ακόμη, έχει παραβλεφθεί: α) η σύσταση αντίστοιχων θέσεων για τη Βθμια Εκπαίδευση, καθώς οι συνάδελφοι της Βθμιας αντιμετωπίζουν διαφορετικές συνθήκες στο εκπαιδευτικό τους έργο, έχουν διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα από τους συναδέλφους της Αθμιας και, επομένως, απαιτείται πιο εξειδικευμένη υποστήριξή τους από τον συντονιστή, β) η σύσταση αντίστοιχων θέσεων και για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ, όπως προβλέπεται και για τους εκπαιδευτικούς. Ο συντονιστής είναι εκπαιδευτικός και δεν μπορεί να υποστηρίξει το ΕΕΠ και ΕΒΠ κατά αντίστοιχο τρόπο με τους εκπαιδευτικούς.