• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλειος Νταλούκας' | 25 Μαρτίου 2018, 18:21

    Όταν υπάρχουν ανάγκες δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την αντιμετώπισή τους, και σιγά σιγά θεσμοθετούνται τα όργανα που υπηρετούν τον σκοπό ύπαρξης τους. Η εισαγωγή της πληροφορικής στην εκπαίδευση σηματοδότησε την ανάγκη υποστήριξης της εργαστηριακής υποδομής των σχολείων και των δομών της εκπαίδευσης, κάτω από τη δημιουργία και ουσιαστική λειτουργία των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., που πάντρεψαν τη διδασκαλία με την τεχνολογία, και βρέθηκαν δίπλα στον εκπαιδευτικό, τον διευθυντή του σχολείου και σε κάθε στέλεχος της εκπαίδευσης με απώτερο στόχο την διευκόλυνση της εκπαίδευσης των μαθητών. Χωρίς καθόλου χρήματα για εργαλεία ή ανταλλακτικά τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. κατάφεραν να κρατήσουν σε λειτουργία τους υπολογιστές της περιοχής τους. Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που το υπουργείο έστειλε υπολογιστές στα σχολεία. Υπάρχουν περιπτώσεις γυμνασίων όπου οι υπολογιστές είναι μεγαλύτερης ηλικίας σε σχέση με τους μαθητές. Καθημερινά τα σχολεία στέλνουν στα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. δεκάδες υπολογιστές για επισκευή η οποία μπορεί να είναι από κάτι απλό π.χ. αλλαγή τροφοδοτικού ή εγκατάσταση λειτουργικού συστήματος έως κάτι πιο σύνθετο όπως αναβάθμιση υλικού. Να μην ξεχάσω τις επιτόπιες επισκέψεις σε όλα τα σχολεία του νομού για απλά πράγματα όπως ρύθμιση ενός router για να είναι δυνατή η σύνδεση του σχολείου με το διαδίκτυο ή η επισκευή μιας πρίζας δικτύου έως αρκετά πολύπλοκα πράγματα όπως ο τερματισμός όλων των πριζών δικτύου και των patch panel σε εργαστήρια Πληροφορικής ή η εγκατάσταση λειτουργικού συστήματος και λογισμικού σε όλους τους υπολογιστές του εργαστηρίου ή η επαναλειτουργία υπολογιστών παίρνοντας εξαρτήματα από τους διπλανούς τους. Ενώ τώρα έχουν αρχίσει να φτάνουν στους τελικούς καταναλωτές οι VDSL γραμμές, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. σε συνεργασία με το I.T.Y.E. συντηρούσαν εδώ και πολλά χρόνια δίκτυα οπτικών ινών σε σχολεία μεγάλων πόλεων! Πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα ο ρόλος των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., όταν εισήχθη η πληροφορική στα δημοτικά σχολεία και συγκεκριμένα όταν το υπουργείο έστειλε καθηγητές στα σχολεία αλλά δεν μερίμνησε να στείλει και τον απαραίτητα εξοπλισμό (υπολογιστές, μέσα διδασκαλίας κ.λπ.) και οι άνθρωποι αυτοί προσπαθούσαν να διδάξουν πληροφορική στον πίνακα!!!, ενώ ταυτόχρονα έτρεχαν σε 1-5 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Τότε τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. συνεργάστηκαν με τα σχολεία, τους δήμους και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και κατάφεραν να δημιουργήσουν εργαστήρια πληροφορικής κυρίως με την Ubuntu LTSP τεχνολογία με ελάχιστα έξοδα. Θυμάμαι χαρακτηριστά περιπτώσεις που πηγαίναμε σε ένα δωμάτιο που πριν ήταν αποθήκη χωρίς καμία υποδομή δομημένης καλωδίωσης και τελειώνοντας λειτουργούσε ένα πλήρες εργαστήριο. Σήμερα που επιμορφώνονται χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην διδακτική πράξη (επιμόρφωση β επιπέδου), που το Φωτόδεντρο και τα διαδραστικά βιβλία συνεχώς εμπλουτίζονται και κατ’ επέκταση αναμένουμε τα εργαστήρια Πληροφορικής των σχολείων να χρησιμοποιούνται όχι μόνο για τα μαθήματα Πληροφορικής αλλά συνεχώς για όλα τα μαθήματα 7 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα η διαδικασία υποστήριξης υποβαθμίζεται. Τώρα που οι ανάγκες υποστήριξης και συντήρησης των εργαστηρίων Πληροφορικής αυξάνονται, και ουσιαστικά ο φόρτος και οι απαιτήσεις εργασίας των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. πολλαπλασιάζονται, αποφασίζεται η κατάργησή τους. Κυριολεκτικά, θεσμοθετείται ο κατακερματισμός και η αποδυνάμωση και όλων των υπόλοιπων ψηφιακών δράσεων για τα σχολεία. Επιπλέον τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. εδώ και πολλά χρόνια προώθησαν τη συνεργασία τόσο μεταξύ τους όσο και με Σχολικούς Συμβούλους διαφόρων ειδικοτήτων. Δείτε π.χ τα σεμινάρια στα οποία συμμετείχε το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Αχαΐας την τελευταία σχολική χρονιά στο http://e-learning.ilei.sch.gr/aitisi/2017/ και http://e-learning.ilei.sch.gr/aitisi/2017/seminar/ όπου συνεργάζονται Σχολικοί Σύμβουλοι διαφόρων ειδικοτήτων και ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. σε σεμινάρια με διάρκεια από 10 έως 26 εβδομάδες με ποικίλα θέματα και εκτός ωραρίου εργασίας. Προσπαθώ να θυμηθώ κάποιο εξαμηνιαίο σεμινάριο για εκπαιδευτικούς που να οργάνωσε το υπουργείο την τελευταία δεκαετία και δεν τα καταφέρνω. Στα σεμινάρια αυτά η επιλογή των επιμορφούμενων γίνεται με αδιάβλητη κλήρωση που κανείς που δεν κληρώθηκε δεν αμφισβήτησε. Δείτε επίσης τα ανάλογα σεμινάρια etwinning στο http://seminars.etwinning.gr/ που υποστηρίζονται από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων, στα οποία συμμετέχουν αυτή τη στιγμή χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Επίσης υπάρχουν δράσεις στις οποίες πρωτοστάτησαν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όπως «το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας» http://www.digifest.info ή το «Grandprix των Φυσικών Επιστημών» http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/327728 ή ο «Διαγωνισμός Γλώσσας και Λογοτεχνίας» τα οποία έδωσαν νέες δυνατότητες στους μαθητές και συνέδεσαν το σχολείο με την κοινωνία. Διαλύοντας τις υπάρχουσες δομές ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., χάνεται η σχετική τεχνογνωσία που αποκτήθηκε εδώ και πάνω από μία δεκαετία, αχρηστεύεται το πολλαπλασιαστικό όφελος που μπορούμε να έχουμε από την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας αυτής και η οποία είναι πολύτιμη για τις νέες επιμορφωτικές δράσεις που εξαγγέλονται. Ας μην ξεχνάμε ότι τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και γενικότερα οι καθηγητές πληροφορικής λειτουργούν ως καταλύτες σε ένα χώρο. Τώρα το υπουργείο προωθεί τη διχοτόμηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα κατακερματίζει και διαλύει την τεχνική και επιστημονική δυναμική τους, αφού πλέον δεν θα αποτελούν ένα οργανωμένο τμήμα αλλά στη θέση τους θα υπάρχουν ένα και σε μεγάλους νομούς δύο άτομα που θα συντονίζονται από κάποιον διοικητικό ή στην καλύτερη περίπτωση από κάποιον πληροφορικό, που δεν έχει καμία σχέση με την υποστήριξη των σχολείων. Αντί λοιπόν το υπουργείο να επιβραβεύσει το έργο των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. τα διαλύει. Ενώ το παλιό θεσμικό πλαίσιο εμένα όπως και αρκετούς άλλους που υπηρετήσαμε στα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. για χρόνια και έχουμε πλούσιο βιογραφικό μας θεωρούσε ικανότατους, έρχεται τώρα το νέο νομοσχέδιο να μας θεωρεί ότι δεν έχουμε τα κατάλληλα τυπικά προσόντα ως «Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών» και αναγκαστικά θα πρέπει να αποχωρήσουμε μαζί με τη μεγάλη εμπειρία μας. Αντί για τη διάλυση μίας τόσο πετυχημένης δομής θα μπορούσε η υπάρχουσα δομή να ενισχυθεί με άτομα και εξοπλισμό ανάλογα με τον αριθμό των σχολείων της περιοχής της διατηρώντας παράλληλα την αυτονομία και το τριπλό της ρόλο σε τεχνικό, επιμορφωτικό και συμβουλευτικό επίπεδο. Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. εγκαίρως είχαν καταθέσει στο υπουργείο τις προτάσεις τους με τη μορφή υπομνήματος το οποίο βρίσκεται στο https://drive.google.com/file/d/0B9v00ImyD7XCSmhYTTIzLV9idWZTZllKUVBTczAyNTA3OHRN/view Ελπίζω να μην είμαι μάντης κακών ειδήσεων αλλά η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. σε πανελλαδική κλίμακα θα οδηγήσει σε αποχώρηση έμπειρων συναδέλφων, αδυναμία υποστήριξης των σχολικών εργαστηρίων (είτε είναι Ubuntu LTSP είτε είναι Windows), υποχώρηση σε δράσεις όπως το «Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας» και τα επιμορφωτικά σεμινάρια καθώς και σε οικονομική επιβάρυνση των σχολείων για τεχνική υποστήριξη από ιδιώτες. Νταλούκας Βασίλειος Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Αχαΐας