• Σχόλιο του χρήστη 'Σφυράκης Μιχάλης' | 29 Νοεμβρίου 2010, 18:39

    Σε μια εποχή που οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους και κυριαρχούν οι πρόχειροι αυτοσχεδιασμοί του κάθε αυτοαποκαλούμενου σωτήρα και κάθε επιτροπής ανώνυμων - κρυφών συμβούλων του εκάστοτε υπουργού, προσπάθειες όπως η εισαγωγή του Μέντορα του Εκπαιδευτικού στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα είναι κενές περιεχομένου. Η εισαγωγή πράγματι χρήσιμων "εργαλείων" στην εκπαίδευση προϋποθέτει τη δυνατότητα στήριξής τους από το υπάρχον σύστημα και εφαρμόζονται συνήθως σε κοινωνίες και συστήματα που έχουν κατακτήσει ένα ελάχιστο συναίνεσης και σταθερής λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι δεν γίνονται αποσπασματικά μέτρα "εντυπωσιασμού" τα οποία πρόκειται να αλάξουν με την επόμενη ηγεσία του Υπουργείου, έχει εξασφαλιστεί εκ τον προτέρων η υποστήριξή τους, έχουν εκτιμηθεί και ποσοτικοποιηθεί τα αναμενόμενα αποτελέσματα και έχουν συνδεθεί με συγκεκριμένους στόχους του εκπαιδευτικού συστήματος. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν έχει γίνει ούτε στην περίπτωση της πρότασης για το Μέντορα του Εκπαιδευτικού ούτε και για το ίδιο το "Νέο Σχολείο" που πέρα από ευχολόγια και γενικότητες αποδεκτά συνήθως από όλους δεν στηρίζεται σε καμία επιστημονική αποτίμηση της παρούσας κατάστασης και στόχευσης για το που θέλουμε να φτάσουμε. Επιπλέον η υποδομές και για τον μαθητή αλλά και για τον εκπαιδευτικό στα περισσότερα από τα σχολεία σήμερα (εκτός από την ευκαιριακή προμήθεια κατά καιρούς εξοπλισμού ΤΠΕ για την ενδυνάμωση της ντόπιας αγοράς Πληροφορικής) δεν μπορούν να υποστηρίξουν δράσεις όπως αυτές διαφημίζονται με μεγάλη ευκολία στα προτεινόμενα σχέδια αναμόρφωσης της Παιδείας. Εν κατακλείδι, αφού έχετε όπως φαίνεται λύσει βασικές αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος και θέλετε να προχωρήσετε στην εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών "εργαλείων" ΠΡΟΤΕΙΝΩ αντί να αρχίσετε με την εισαγωγή Μέντορα για τους Εκπαιδευτικούς να εξετάσετε την εισαγωγή του θεσμού του Μέντορα του Μαθητή. Θεσμός πολύ πιο χρήσιμος και άμεσα υλοποιήσιμος. Στην παρούσα κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος το ρόλο του Μέντορα του Νεοδιοριζόμενου Εκπαιδευτικού θα μπορούσε να τον παίξει επιτυχώς ο Σχολικός Σύμβουλος αρκεί να του γινόταν ανάθεση σχετικών καθηκόντων και διευκολυνόταν περισσότερο στο έργο του από τη Διοίκηση. Μιχάλης Σφυράκης Καθηγητής ΠΕ 19 Πληροφορικής