• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερίνα' | 25 Μαρτίου 2018, 21:25

    Προσωπικά έχω να επισημάνω ότι η συνεργασία που χρειάστηκε να αναπτύξω με Σχολικούς Συμβούλους Γενικής και Ειδικής Αγωγής αναβάθμισε σημαντικά την ποιότητα του παιδαγωγικού μου έργου, οπότε λειτούργησε καθοριστικά στην προαγωγή του μαθητή και των σκοπών της εκπαίδευσης γενικότερα. Η συμβολή τους λειτούργησε ως καταλύτης αλλαγών που στηριζόταν στην ομαδική κινητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η εμπειρία τους βοήθησε στην καλύτερη δυνατή διαχείριση της πολύπλευρης και δύσκολα διαχειρίσιμης εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Έδρασαν ως «αποσβεστήρες» τυχόν επιπτώσεών και «δάσκαλοι» της πράξης για την προσαρμογή νέων εκπαιδευτικών στη σχολική πραγματικότητα. Ως εκ τούτου η κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων και η ίδρυση Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου μου προκαλεί απογοήτευση και ανασφάλεια, αφού υπονομεύεται ένας θεσμός που μπορεί να εμπιστευτεί ο εκπαιδευτικός και με τη βοήθεια αυτού να δρομολογήσει διαρθρωτικές αλλαγές «από κάτω προς τα πάνω». Ο Συντονιστής, συγκεκριμένα, είναι το πρόσωπο που καθίσταται υπεύθυνο για τον καθορισμό και τον συνδυασμό των ενεργειών, ώστε να επιτευχθεί το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα χωρίς απώλειες χρόνου, ενέργειας, άρα και επιπλέον κόστους. Τι είδους εξοικονόμισης χρόνου, ενέργειας και κόστους επιδιώκεται, δηλαδή; Η ερώτηση είναι ρητορική, προφανώς... Ανησυχώ όταν το παιδαγωγικό και ανθρωπιστικό περιεχόμενο της εκπαίδευσης τυγχάνει μίας ρυθμιστικού τύπου διαχείρισης. Αναρωτιέμαι πώς θα με αντιμετωπίζουν από αύριο; Μήπως προκαλώ σύγχυση στο «σύστημα», οπότε θα μου αρμόζει μία κανονιστικού προτύπου διευθέτηση; Ανησυχώ όταν νόμοι θεσμοθετούν ένα τέτοιο καθεστώς. Διαφωνώ με την κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων. Ο εξορθολογισμός αυτός «κόστους ενέργειας και απωλειών» θα πάρει παραμάζωμα και τους από κάτω…