• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Κυρίτση' | 26 Μαρτίου 2018, 00:08

    Η ΕΔΕΑΥ με βάση το μέχρι τώρα καθηκοντολόγιο μπορεί ως φιλοσοφία να είναι σωστή και να προσφέρει διεπιστημονική υποστήριξη εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων σε μικροεπίπεδο στο σχολείο, αλλά η ελλιπής και καθυστερημένη στελέχωσή της, η μεγάλη αναλογία ΕΔΕΑΥ-αριθμού σχολείων ανά περιοχή και το ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων της την καθιστούν αναποτελεσματική. Η ΕΔΕΑΥ δεν πρέπει να λειτουργεί ως ένα μικρό, περιφερόμενο ΚΕΔΔΥ που θα αποσυμφορίζει την κεντρική δομή - υπηρεσία για τη διεπιστημονική αξιολόγηση και σχεδιασμό εκπαιδευτικής παρέμβασης. Ο σκοπός της μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο μέσω της στελέχωσής της με μόνιμο προσωπικό που θα έχει πολύ συγκεκριμένο εύρος αρμοδιοτήτων και όχι αυτό το χαοτικό σύνολο που προτείνεται στο παρόν νομοσχέδιο και που είναι διανθισμένο με ωραίες σε θεωρητικό επίπεδο φράσεις οι οποίες δε γίνεται εκ των πραγμάτων να υποστηριχτούν σε πρακτικό-καθημερινό επίπεδο. Πόσο ρεαλιστικό είναι να σχεδιάζεται και να εφαρμόζεται από κοινού εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης (αλήθεια, για πόσο χρονικό διάστημ;) για πόσα παιδιά ανά πόσα σχολεία ευθύνης μια ΕΔΕΑΥ; Θα επαρκεί ο χρόνος για την από κοινού συνεργασία των δυο πλευρών; (ΕΔΕΑΥ-εκπαιδευτικού προσωπικού σχολείου;). Υπάρχει η κατάλληλη εκπαίδευση όλων των άμεσα εμπλεκόμενων σε αυτή τη διαδικασία για την εφαρμογή όλων αυτών των μορφών μάθησης και τις πιο σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης; Άραγε, αρκούν επιμορφώσεις λίγων ωρών για την ουσιαστική στήριξη-προετοιμασία των συναδέλφων σε αυτές; Με τόσο ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων θα υπάρχει και χρόνος να εκπονούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης; Πότε θα υποστηρίζουν τα σχολεία; Δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να υποστηριχτεί μια τόσο μεγάλη γκάμα αρμοδιοτήτων από μια ομάδα ατόμων που ξεκινούν να εργάζονται μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και που είναι πολύ αμφίβολο κατά πόσο οι ίδιοι ως αναπληρωτές θα είναι ξανά και την επόμενη σχολική χρονιά στην ίδια θέση, ώστε να συνεχίσουν το έργο τους.