• Σχόλιο του χρήστη 'Ρώιμπα Βασιλικη' | 26 Μαρτίου 2018, 00:22

    Στα τόσα χρόνια υπηρεσίας μου ως εκπαιδευτικός στην τάξη ή στη διεύθυνση σχολείου η δομή που προσέγγιζε τον όρο υποστηρικτική περισσότερο από όλες ήταν αυτή των υπευθύνων σχολικών δραστηριοτήτων ή όπως αλλιώς λεγόταν παλιότερα.Εισηγούταν τις νέες δράσεις στο σχολείο, και τις υποστήριζε υπεύθυνα με συγκεκριμένες προτάσεις θεμάτων μεθοδολογίας και επιμόρφωσης. Κι όλο αυτό με έναν παρακινητικό τρόπο αποτελεσματικό και διεισδυτικό σε εμάς τους εκπαιδευτικούς αφού η απόσταση από τη σχολική μονάδα ήταν μικρή και η συνεργασία σχολείου υπευθύνων εφικτή. Λόγω του ότι η συμμετοχή σε αυτές τις δράσεις που κάποτε λέγονταν καινοτόμες βασιζόταν στην ανάληψη πρωτοβουλίας από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς κι επειδή υπήρχε συνεχής αμφίδρομη ανατροφοδότηση από και προς το σχολείο. Και τώρα που οι κάποτε καινοτόμες δράσεις υιοθετήθηκαν από μεγάλο μέρος των σχολικών μονάδων καταργούνται οι δομές για να αντικατασταθούν από ένα μοντέλο πιο συγκεντρωτικό και μακρινό από τ0η σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό ο οποίο θα δημιουργήσει το υποστηρικτικό κενό που κάλυπταν ως τώρα οι υπεύθυνοι των σχολικών δραστηριοτήτων με τόση αποτελεσματικότητα. Από διοικητικής και εκπαιδευτικής άποψης ανεξήγητη επιλογή εκπαιδευτικής πολιτικής. Η αυτοδυναμία της σχολικής μονάδας στο εκπαιδευτικό εργο της όμως δε θα αποβεί ποτέ παραγωγική αν δεν υποστηριχθεί επαρκώς με τις απαραίτητες δομές. Και η συγκεκριμένη που καταργείται έχει αποδείξει τη χρησιμότητά της...Μια μεταρρύθμιση διατηρεί και αναβαθμίζει ο,τι είναι χρήσιμο και καλύπτει τα κενά. Δε δημιουργεί πρόβλημα εκεί που έχει δοθεί λύση για να αποδείξει τη μεταρρυθμιστικη της στροφή. Γιατι είναι απολύτως βέβαιο πως θα πάει στο πουθενά!