• Σχόλιο του χρήστη 'Καλαθάκη Μαρία' | 26 Μαρτίου 2018, 00:28

    ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΕΚ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Τα ΠΕΚ χρειάζονται στην ανεξάρτητη μορφή που έχουν σήμερα. Kαι χρειάζεται να γίνουν ακόμη πιο αυτόνομα από χρηματοδοτικής και χρηματοληπτικής άποψης, γι αυτό σας προτείνω ΝΑ ΤΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΑΠ’ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ και να συνεννοηθείτε με τους Πανεπιστημιακούς οι οποίοι τα χρειάζονται στις μελλοντικές επιμορφώσεις. Θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σκοπούς εκπαιδευτικών/ερευνητικών προγραμμάτων για να προσελκύουν τους επιμορφούμενους, για να μπαίνουν στα σχολεία για Πρακτική Άσκηση, για να αναλαμβάνουν τη διάχυση των αποτελεσμάτων των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων που θα υλοποιούν, να συνδράμουν στη συλλογή παραδοτέων, αποτιμήσεων, αξιολογήσεων κλπ. Δώστε στα ΠΕΚ και στην Επιμόρφωση τη δυνατότητα ΝΑ ΑΚΟΥΜΠΗΣΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ κι όχι σε υπαλλήλους και Γραφεία του Κρατικού Μηχανισμού. Επιλέξιμοι εταίροι για επιλέξιμες δαπάνες είναι τα Εκπαιδευτικά Κέντρα, όπως είναι τα ΠΕΚ (Regional Training Centers).  Τα ΠΕΚ είναι έτοιμη ΚΟΜΒΙΚΗ ΔΟΜΗ για να συνδέσετε τις επιμέρους μονάδες από το εκπαιδευτικό δίκτυο της χώρας. Η δομή υπάρχει και θέλει μεγαλύτερη αυτονομία για να εξυπηρετεί ΟΛΕΣ τις ανάγκες του Υπουργείου Παιδείας, με τον κρατικό προϋπολογισμό που ήδη έχει και με έμμεσες χρηματοδοτήσεις που θα μπορεί να λαμβάνει από άλλους φορείς. Έτσι όπως είναι τώρα, αλλά και στο μέλλον, μπορεί να χρησιμοποιεί όποιους Επιμορφωτές νομίζει καταλληλότερους, να διαλέγει, κι όχι να είναι μόνο οι Πανεπιστημιακοί ή μόνο οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου οι μελλοντικοί επιμορφωτές, αλλά να στήνει συνέργειες κατά περίπτωση, αφού αυτή ορίζεται ως Έργο των ΠΕΚ. Κρατήστε τη όπως είναι, ως δομή που θα εκτελεί άμεσα έργο του ΙΕΠ και θα μπορεί να οργανώνει τοπικά τις επιμορφώσεις/επανακαταρτίσεις που θα παραγγέλουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που θα μπορεί να παίρνει και να δίνει χρήματα, με την απαιτούμενη τροποποίηση του νομικού πλαισίου λειτουργίας για να εξυπηρετεί το αυτόνομο έργο της, πέραν από αυτό που θα έχουν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου των ΠΕΚΕΣ, τα ΚΕΣΥ, τα ΚΕΑ, και τα ΕΚΦΕ. Από την εμπειρία μου ως Διευθύντρια του ΠΕΚ Ηρακλείου, που πέρυσι και φέτος κατέθεσα πρόταση χρηματοδότησης Erasmus ΚΑ2 ως συντονίστρια Προγράμματος εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στο STEM, σας διαβεβαιώνω πως χρειαζόμαστε ΧΡΗΜΑΤΑ να έλθουν στους εκπαιδευτικούς και στα σχολεία, χρειαζόμαστε ανθρώπους που θα γράφουν προτάσεις τέτοιων προγραμμάτων και θα τρέχουν ειδικά γι αυτά τα προγράμματα ώστε να ενδιαφερθούν οι εκπαιδευτικοί να εμπλακούν σε καινοτομίες που θα τους αναπτύξουν επαγγελματικά.