• Σχόλιο του χρήστη 'Κάτια Αολιακίζογλου' | 26 Μαρτίου 2018, 00:56

    Τα ΚΕΣΥΠ τα επισκέπτονται όλοι οι μαθητές/τριες και όχι μόνο μια συγκεκριμένη ομάδα, η οποία έχει ανάγκη παρέμβασης για προβλήματα ψυχοκοινωνικής φύσης. Η γεωγραφική διασπορά και όχι η συγκέντρωσή τους σε έναν χώρο θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους επισκέπτες μαθητές/τριες και λοιπούς ενδιαφερόμενους (ενήλικες οι οποίοι χρειάζονται υποστήριξη σε θέματα σπουδών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προς την Τριτοβάθμια), οι οποίο επισκέπτονται τα ΚΕΣΥΠ όχι μόνο μία φορά αλλά πολλές και επαναλαμβανόμενες από χρονιά σε χρονιά. Η μείωση του αριθμού των δομών που θα εξυπηρετεί το κοινό ή των υπευθύνων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ανά δομή σημαίνει μείωση και της προσφοράς υπηρεσιών σε αυτό, αναγκαστική στροφή τους σε ιδιωτικούς φορείς σε καιρούς δύσκολους για τα οικονομικά της οικογένειας ή ακόμη και την αναγκαστική απομόνωση από τέτοιες υπηρεσίες οι οποίες είναι απαραίτητες πολύ περισσότερο τώρα σε αυτές τις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συγκυρίες. Η λογική της εξοικονόμησης πόρων ουσιαστικά θα αποδειχθεί, στην περίπτωση αυτής της συνένωσης και της συρρίκνωσης, άκαρπη και μη ρεαλιστική. Αντίθετα, όπως αναλύεται παραπάνω, θα επιβαρύνει τον οικονομικό προϋπολογισμό της οικογένειας και θα έχει συνέπειες και στην κοινωνία, μιας και οι έφηβοι μαθητές/τριες θα στερηθούν, σε πολλές περιπτώσεις, τις υπηρεσίες που έχουν ανάγκη, για να επιλέξουν εκείνο το δρόμο που θα τους οδηγήσει στην κατάλληλη για αυτά επιλογή χωρίς πισωγυρίσματα. Μια επιτυχημένη επιλογή επαγγέλματος σημαίνει και επιτυχημένους επαγγελματικά και ικανοποιημένους προσωπικά ανθρώπους. Υπάρχει ήδη ένα δίκτυο δομών ΚΕΣΥΠ, τα οποία, στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν επιβαρύνουν οικονομικά, γιατί στεγάζονται σε δημόσιους χώρους ,όπως π.χ. σε σχολεία, τα γνωρίζουν ήδη οι μαθητές/τριες, οι γονείς αλλά και γενικά το κοινό. Εχουν γίνει κέντρο αναφοράς στην τοπική κοινωνία. Μια αλλαγή από την κατάσταση αυτή σημαίνει κόστος οικονομικό και κοινωνικό. Η συνεργασία και ο συντονισμός της υποστήριξης των σχολείων μπορεί να πραγματοποιηθεί και με τη διατήρηση των δομών στους χώρους που βρίσκονται και σε αυτόνομη λειτουργία μέσω του ΚΕΣΥ. Η πρόταση, για όλους τους παραπάνω λόγους, είναι να διατηρηθούν τα ΚΕΣΥΠ ως έχουν, δηλαδή αυτόνομα και στους χώρους που βρίσκονται στελεχωμένα με προσωπικό ανάλογο με τον αριθμό των σχολείων που εξυπηρετούν. Έτσι θα εξασφαλιστεί η επισκεψιμότητα των μαθητών/τριών και η εξυπηρέτησή τους.