• Σχόλιο του χρήστη 'Στέφανος' | 26 Μαρτίου 2018, 09:13

    Διαβάζοντας τα σχόλια που γίνονται διαπιστώνεται ότι ένας μικρός αριθμός εξ αυτών αναφέρονται στη μη αναγκαιότητα της ξένης γλώσσας ως προϋπόθεση διεκδίκησης θέσης συντονιστή εκπαιδευτικού έργου. Όμως οι απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου και της εκπαίδευσης εν γένει είναι μεγάλες. Δεν είμαστε μόνοι και απομονωμένοι εντός των δικών μας συνόρων. Η σύγχρονη παιδαγωγική σμιλεύεται από ερευνητές σε όλα τα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων των προηγμένων χωρών. Εφαρμογές λαμβάνουν χώρα στα σχολεία αυτών των χωρών. Οι δικοί μας μαθητές και εκπαιδευτικοί μέσω των προγραμμάτων erasmus και όχι μόνο συνεργάζονται με τα σχολεία της Ευρώπης. Οι συνάδελφοι που δεν θέλουν προϋπόθεση τη ξένη γλώσσα ας εξηγήσουν πως ο συντονιστής θα αφουγκραστεί τις προοπτικές της σύγχρονης παιδαγωγικής, θα καταλάβει και θα συνεισφέρει στην παιδαγωγική και γνωστική όσμωση που προκαλείται με της διάφορες μορφές επικοινωνίας των σχολείων μας με αυτά της Ευρώπης. Η εκπαίδευση πια είναι εκπαίδευση ανοικτών συνόρων. Αν δεν κατέχεις τα εργαλεία για να την προσεγγίσεις δεν μπορείς να κατέχεις υπεύθυνες θέσεις στελέχους εκπαίδευσης. Δυστυχώς αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα της εποχής μας. Σήμερα δεν υπάρχει μεταπτυχιακό που δεν απαιτεί ως προϋπόθεση συμμετοχής τη γνώση μιας ξένης γλώσσας που ευρέως ομιλείται και δη της αγγλικής. Και εδώ νομίζω ότι υπάρχει μία έλλειψη στο σχέδιο νόμου που θέτει ως προυπόθεση μόνο το επίπεδο γνώσης της γλώσσας και όχι και το ποια γλώσσα. Για να είναι αποτελεσματική η προϋπόθεση πρέπει να προσδιορισθούν συγκεκριμένες ευρέως ομιλούμενες γλώσσες ως πχ η αγγλική. Δεν συνεισφέρει η γνώση μιας γλώσσας που την γνωρίζει μόνο ένας λαός έστω 10 ή 15 εκατομμυρίων. Ο τελικός νόμος πρέπει να προσδιορίσει ποιες ξένες γλώσσες θα λαμβάνονται υπόψη.