• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Γκατζάλας' | 26 Μαρτίου 2018, 10:41

    Ο κλάδος των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, ΠΕ11, με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, είναι ο μόνος ο οποίος εξαιρείται από το καινούριο σχέδιο νόμου και δεν μεταφέρεται ως ειδικότητα από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. στο Κ.Ε.Σ.Υ., το οποίο θα έχει εκπαιδευτικό, συμβουλευτικό και υποστηρικτικό χαρακτήρα. Λαμβάνοντας υπόψη, ότι στις τυπικές τάξεις του σχολείου, φοιτούν μαθητές με νοητική υστέρηση, συναισθηματικές διαταραχές, αυτισμό, μειωμένη όραση ή/και ακοή και κινητικές δυσκολίες, πρέπει να θεωρήσουμε επιβεβλημένη την παρουσία του εκπαιδευτικού ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στη νέα δομή και παρακάτω εξηγούμε γιατί: Στην διαδικασία συνεκπαίδευσης, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο αναλαμβάνουν οι καθηγητές φυσικής αγωγής, οι οποίοι και έχουν ανάγκη υποστήριξης και καθοδήγησης σε θέματα Ειδικής Αγωγής, η οποία θα πρέπει να τους παρασχεθεί από την αντίστοιχη ειδικότητα στο πλαίσιο της νέας δομής. Οι μαθητές έλκονται περισσότερο από τους καθηγητές, των οποίων το αντικείμενο είναι αυτό που τα ίδια τα παιδιά αγαπούν να κάνουν: να παίζουν και να κινούνται! Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο καθηγητής φυσικής αγωγής είναι ο πρώτος εκπαιδευτικός που διαπιστώνει και αντιμετωπίζει τις όποιες κινητικές, νοητικές, οι συναισθηματικές διαταραχές του μαθητή διότι αυτές εκδηλώνονται εντονότερα κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού .Το γεγονός αυτό καθιστά τη θέση του εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής ιδιαίτερα σημαντική και κρίσιμη στο πλαίσιο του τυπικού σχολείου, χωρίς να παραβλέπεται ότι η φυσική αγωγή είναι η μοναδική επιστήμη που συνδυάζει το κινητικό με το συναισθηματικό και το γνωστικό τομέα. Η γνώση σχετικά με τις διαταραχές αυτές είναι απαραίτητη ,προκειμένου να ικανοποιήσουν πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή. O Εκπαιδευτικός ΠΕ11, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών του, που έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει την εκπαιδευτική παρέμβαση στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και της Κινητικής Δραστηριότητας και αυτός που θα υποδείξει πρόγραμμα εκπαιδευτικής – ψυχαγωγικής παρέμβασης για ένα παιδί-άτομο με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. ΔΕΠΥ) ή αναπηρία (π.χ. αυτισμό, νοητική υστέρηση, εγκεφαλική παράλυση κτλ) στα πλαίσια του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο σχολικό περιβάλλον