• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Δαγδιλέλης' | 26 Μαρτίου 2018, 10:43

    Τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών επιτελούν, εδώ και χρόνια, ένα πολύ ουσιαστικό έργο. Όλοι γνωρίζουμε ότι η υλικοτεχνική υποδομή στις σχολικές μονάδες είναι αρκετά πολύπλοκη - καθώς περιλαμβάνει δίκτυα Η.Υ., προτζέκτορες, διαδραστικούς πίνακες κ.ά. Η συντήρηση τους απαιτεί προφανώς μια τεχνογνωσία διαρκή και πολύ εξειδικευμένη. Οι υπεύθυνοι των Κέντρων, προσφέραν την τεχνογνωσία αυτή με συνέπεια. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της κρίσης, όταν ο εξοπλισμός των εργαστηρίων με νέα μηχανήματα και η αντικατάσταση των παλιών συσκευών ήταν αδύνατη, αυτοί οι υπεύθυνοι κράτησαν ζωντανά τα εργαστήρια. Πολλές φορές προτείναν λύσεις ρηξικέλευθες, ευρηματικές, πάμφθηνες και αποτελεσματικές, λύσεις που "ξαναζωντάνεψαν" τα σχολικά εργαστήρια αντικαθιστώντας, για παράδειγμα, λειτουργικά συστήματα με σύγχρονα συστήματα που δεν έχουν κόστος (περίπτωση Ubuntu κ.ά.). Σε πολλές άλλες στηρίξαν τοπικά πρωτοβουλίες προς νέες κατευθύνσεις μέσα στη σχολική μονάδα, όπως χρήσεις ρομποτικών κατασκευών, κατασκευές με Arduino και άλλα. Σε πολλές περιπτώσεις πάλι, όπου ήταν δυνατόν, στηρίξαν ή διοργανώσαν επιμορφωτικές δράσεις σε συνεργασία με άλλους φορείς (όπως τα Πανεπιστήμια) και θεσμούς (όπως οι Σχολικοί Σύμβουλοι) - πρωτοβουλιακά και πέραν των τυπικών τους καθηκόντων. Το είδαμε στην πράξη σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια, στα Συνέδρια Πληροφορικής, σε πολλές ακαδημαϊκές εκδηλώσεις: τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και οι υπεύθυνοι τους έστησαν μικρά ή μεγάλα δίκτυα επικοινωνίας και αλληλϋποστήριξης για θέματα τεχνικά, για θέματα διδασκαλίας και επιμόρφωσης, αθόρυβα και αποτελεσματικά, με δική τους πρωτοβουλία. Στηρίξαν δηλαδή τις ψηφιακές τεχνολογίες στη σχολική μονάδα με όλους τους τρόπους. Οι υπεύθυνοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ επιτελέσαν ένα έργο στο οποίο η Πολιτεία δύσκολα θα μπορούσε να ανταποκριθεί με συνέπεια, καθώς οι εξελίξεις στην τεχνολογία και οι νέες διδακτικές δυνατότητες που διανοίγονται "τρέχουν" πολύ πιο γρήγορα από τους γραφειοκρατικούς μηχανισμούς του κράτους. Το επιτελέσαν μάλιστα μέσα στην κρίση, ενάντια στην κρίση, ως μια απάντηση στην κρίση. Να το πούμε ανοιχτά: τα εργαστήρια των σχολικών μονάδων επέζησαν χάρη στο έργο των υπευθύνων -όπως και άλλων παραγόντων φυσικά. Ωστόσο, απέναντι σε μια πρωτόγνωρη κρίση που έπληξε και τις σχολικές μονάδες, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και οι υπεύθυνοι τους παίξανε τον πιο ουσιαστικό ρόλο, καθώς όχι μόνο στηρίξαν τις σχολικές μονάδες, αλλά προτείναν και πολλές εναλλακτικές λύσεις μακριά από την εμπορική και πανάκριβη λογική της άμεσης και ολικής αντικατάστασης κάθε "παλιού" μηχανήματος ή λογισμικού. Τα εργαστήρια δεν καταρρεύσαν - και δεν κατέρρευσε και η Πληροφορική σε όλες τις μορφές της στο σχολείο - χάρη στην στήριξη των ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Τα κέντρα αυτά λοιπόν πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να ενισχυθούν. Αυτή είναι η σωστή κίνηση - όχι η κατάργησή τους !