• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας-συνταξιούχος' | 26 Μαρτίου 2018, 11:20

    Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη χρησιμοποίηση των προθέσεων, που προτάσσονται μερικών βασικών εννοιών, γιατί, σε πολλές περιπτώσεις, τις αλλοιώνουν. Να μελετηθούν σε όλο το σχέδιο. Πχ.: Στον τίτλο του ΣΧΕΔΙΟΥ αναφέρεται η ΑΝΑδιοργάνωση, που αμφισβητεί την έννοια της διοργάνωσης, ή της αμιγούς έννοιας της οργάνωσης. Στην εκπαίδευση και όχι μόνο, καλό θα ήταν να αποφεύγονται οι «πολεμικές» προθέσεις, γιατί απαξιώνουν αυτό που θέλουμε να τονίσουμε. Π.χ.: ΑΝΤΙαυταρχικό (που δεν σημαίνει π.χ. δημοκρατικό, ενώ το σωστότερο είναι μη αυταρχικό). ΑΝΤΙπρόεδρος (στη θέση του αναπληρωτή προέδρου). ΑΝΤΙδημοκρατικό (στη θέση μη δημοκρατικού). ΑΝΤΙσυνταγματικό (στη θέση μη συνταγματικό). ΑΝΤΙσταθμιστικά προγράμματα (στη θέση ενισχυτικά, υποστηρικτικά κλπ). ΑΝΤΙκατάσταση γραπτών δοκιμασιών - ΑΝΤΙμετώπιση δυσκολιών. Το ίδιο με την πρόθεση ΚΑΤΑ: ΚΑΘοδήγηση εκπαιδευτικών, στη θέση της ΥΠΟστήριξης. ΚΑΘηγητής, στη θέση του δάσκαλου, ή του εκπαιδευτικού… ΚΑΤΑνέμονται οι θέσεις (στη θέση του ΔΙΑνέμονται ΚΑΤΑργείται, ενώ στην ουσία μετονομάζεται. Η γνώση π.χ. δεν καταργείται, αλλά απλά μπορεί να απαξιωθεί στην πράξη, ή να βελτιωθεί. Όμοια, με την πρόθεση ΕΠΙ: (που μας θυμίζει την ΕΠΙβολή του παλαιού ΕΠΙθεωρητή και του ΕΠόπτη, ή του ΕΠΙστάτη, με σχετική αλαζονεία ή αυταρχισμό). ΕΠΟπτεύονται (άρ. 8 §2-και 6, άρ. 13 § 2). Άλλο παράδειγμα με τις προθέσεις, στην έννοια Μόρφωση: Αναμόρφωση, διαμόρφωση, επιμόρφωση, μεταμόρφωση, παραμόρφωση, συμμόρφωση.... Ακόμα και η λέξη ΥΠΟυργός δείχνει μία σεμνότητα, με το ΥΠΟ….