• Σχόλιο του χρήστη 'Mαρία Δημοπούλου' | 26 Μαρτίου 2018, 11:30

    Διαβάζοντας προσεκτικά το ΦΕΚ του νέου οργανογράμματος του Υπουργείου Παιδείας επισημαίνουμε στο άρθρο 36 την ίδρυση υπό τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών αυτόνομης Διεύθυνσης υποστήριξης προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία με στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/μιας Εκπαίδευσης των αρχών και των στόχων των θεματικών εκπαιδεύσεων της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία ,της σχολικής Αγωγής και Προαγωγής της Υγείας και των Πολιτιστικών Θεμάτων . Η νέα Διεύθυνση συγκροτείται από τα τμήματα : α)Tμήμα Α’Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία β)Τμήμα Β’Σχολικής Αγωγής και προαγωγής της υγείας γ) Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων και Υποστηρικτικών δομών δ) Τμήμα Δ’Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων Η Διεύθυνση αυτή θεραπεύει δυσλειτουργίες που είχαν προκύψει από την κατάργηση της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ και πιστώνεται στα θετικά του νέου οργανογράμματος . Ακολουθώντας την ανάγνωση στο σχέδιο νόμου των νέων δομών συναντάμε στο επίπεδο της Περιφέρειας στο άρθρο 5 /Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ την ίδρυση ενός νέου θεσμού του Συντονιστή Εκπαίδευσης για την Αειφορία (20 θέσεις) και αυτό πιστώνεται στα θετικά του σχεδιασμού μιας συγκροτημένης δομής για την Εκπαίδευση για την Αειφορία . Συνεχίζοντας την ανάγνωση συναντάμε σε επίπεδο Περιφέρειας το άρθρο 12 με μετεξέλιξη των ΚΠΕ σε ΚΕΑ/ Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία , απαραίτητη και θετική μετεξέλιξη δυστυχώς με πρόβλεψη για 4μελή μόνο παιδαγωγική ομάδα με αυξημένες υποχρεώσεις . Φτάνοντας στο επίπεδο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και ειδικότερα στο Τμήμα Ε’ Εκπαιδευτικών θεμάτων διαβάζουμε στις αρμοδιότητες μεταξύ άλλων και την εποπτεία των σχολικών δραστηριοτήτων και καινοτόμων δράσεων . Στο Τμήμα αυτό προτείνονται με το νέο σχέδιο νόμου για ένταξη μέσω του άρθρου 14 και 15 οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών και Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού . Διατυπώνεται έτσι μια εύλογη απορία , οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων που βρίσκονται ; δεν είναι απαραίτητοι σε αυτό το οικοδόμημα ; Kάθε πυραμίδα στηρίζεται σε μια βάση , στην πυραμίδα της δομής της Εκπαίδευσης για την Αειφορία οι Υπεύθυνοι Σχολικών δραστηριοτήτων και τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται στα σχολεία αποτελούν τη βάση ,την πρώτη ύλη . Η παραγωγή αυτής της πρώτης ύλης που συγκροτείται σταθερά και με αδιάλειπτη συνέχεια από το 1992 αποτελεί ένα σημαντικό ποιοτικό πυρήνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος . Τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων αποτελούν μια ενσωματωμένη καλή πρακτική στο ελληνικό σχολείο , οι εκπαιδευτικοί που τα υλοποιούν αποτελούν μια ανήσυχη ομάδα που αναπτύσσεται επαγγελματικά ,δοκιμάζει και εξελίσσεται και οι υπεύθυνοι σχολικών δραστηριοτήτων μια κοινότητα με καινοτόμα και ευέλικτα χαρακτηριστικά . Σε αυτή τη νέα πυραμίδα που συγκροτείται για την Εκπαίδευση για την Αειφορία δεν περισσεύουν οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων . Όπως αναφέρεται και στο κοινά υπογεγραμμένο από πολλούς συναδέλφους υπόμνημα προτείνεται μια τουλάχιστον 3ετής μεταβατική περίοδος όπου - οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων θα είναι παρόντες στο επίπεδο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ενταγμένοι οργανικά στο Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων -θα συνεργάζονται λειτουργικά και συμπληρωματικά με τα ΚΕΑ -θα εποπτεύονται από τους συντονιστές Εκπαίδευσης για την Αειφορία Με τη λύση αυτή θα οδηγηθούμε σταδιακά μέσα από την πράξη σε ένα νέο σχήμα που θα ενσωματώσει τη δυναμική του προηγούμενου . Γιαυτό θεωρούμε πως στο άρθρο 19 του σχεδίου νόμου , θα πρέπει να απαλειφθεί η παράγραφος 14 που αναφέρει λήξη της θητείας των υπευθύνων 31-8 -2018 και να προβλεφθεί όπως και για τις υπόλοιπες δομές η διατήρησή τους μέχρι την ολοκλήρωση των κρίσεων και τη συγκρότηση των νέων δομών που ελπίζουμε να τους περιλαμβάνουν . Μαρία Δημοπούλου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νσης Π.Ε Α’ Αθήνας