• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Σιάχος' | 26 Μαρτίου 2018, 12:45

    Από τα μέχρι στιγμής σχόλια είναι προφανής η αγωνία σχολείων και εκπαιδευτικών να μην καταργηθούν τα Κε.Πλη.Νε.Τ. τόσο για λόγους τεχνικής όσο και για λόγους εκπαιδευτικής υποστήριξης. Παραθέτω μόνο τις ενέργειες τεχνικής υποστήριξης του Κε.Πλη.Νε.Τ. Αιτ/νίας για τα 3 χρόνια στα οποία είμαι υπεύθυνος και αφορούν μόνο ένα κλάσμα των εργασιών μας. Τα στοιχεία προέρχονται από το σύστημα helpdesk του ΠΣΔ στο οποίο καταγράφονται εργασίες που έχουν χρόνο επίλυσης > 30' (δεν περιλαμβάνουν δηλ. τα δεκάδες τηλέφωνα που δεχόμαστε καθημερινά για μικροπροβλήματα). Για να έχει κάποιος τη συνολική εικόνα, αναφέρω ότι υπάρχουν 303 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας & 83 μονάδες δευτεροβάθμιας, σε ένα νομό με πολλά αστικά κέντρα και μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ τους. 2015-2016 (εργασίες) 350 Απομακρυσμένης Υποστήριξης ή 9,46/εβδομάδα 134 Επιτόπιας Υποστήριξης (Επισκέψεις σε σχολεία) ή 3,62/εβδομάδα 59 Επισκευών Η/Υ στα γραφεία του Κε.Πλη.Νε.Τ. ή 1,59/εβδομάδα 2016-2017 (εργασίες) 444 Απομακρυσμένης Υποστήριξης ή 12/εβδομάδα 213 Επιτόπιας Υποστήριξης (Επισκέψεις σε σχολεία) ή 5,76/εβδομάδα 126 Επισκευών Η/Υ στα γραφεία του Κε.Πλη.Νε.Τ. ή 3,41/εβδομάδα 2017-2018 (εργασίεςέως 15/03/2018) 256 Απομακρυσμένης Υποστήριξης ή 10,67/εβδομάδα 94 Επιτόπιας Υποστήριξης (Επισκέψεις σε σχολεία) ή 3,92/εβδομάδα 74 Επισκευών Η/Υ στα γραφεία του Κε.Πλη.Νε.Τ. ή 3,08/εβδομάδα Εκτός αυτών συμμετείχαμε σε επιμορφωτικές συναντήσεις συναδέλφων, Φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας, μαθητικούς διαγωνισμούς (ρομποτικής, διαστημικής κτλ), υλοποιήσαμε μαθήματα ρομποτικής και ασφάλειας στο διαδίκτυο σε μαθητές σε δημοτικά, γυμνάσια, ΓΕΛ, μαθήματα διαχείρισης λειτουργικών συστημάτων και δικτύων και θεμάτων ΤΠΕ σε ΕΠΑΛ κτλ. (αυτά δεν είναι διδακτική;) Για να μην αναφέρω τις προσπάθειες προώθησης ΕΛ/ΛΑΚ λύσεων που μηδένισαν τα κόστη προμήθειας αδειών λογισμικού, ενώ δημιουργήθηκαν καινούρια εργαστήρια με ελάχιστο κόστος αξιοποιώντας τις λύσεις του LTSP. Δημιουργήσαμε 20 νέα εργαστήρια στα δημοτικά που ξαφνικά έπρεπε λόγω μετατροπής τους σε ΕΑΕΠ να διαθέτουν εργαστήριο πληροφορικής αλλά ποτέ δεν χρηματοδοτήθηκαν για αυτό. Μιλάμε για μετατροπή αιθουσών διδασκαλίας ή αποθηκών σε εργαστήρια. Συνδέσαμε 25 σχολεία στα δίκτυα μητροπολιτικών ινών για να έχουν αυξημένες ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο. Μιλάμε για δίκτυα οπτικών ινών που κατασκευάστηκαν αλλά κανένας δεν είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία τους και ρήμαζαν αναξιοποίητα. Πήραμε το ρίσκο να τα ενεργοποιήσουμε μόνοι μας, σε συνεννόηση με το ΠΣΔ. Συνεργαζόμαστε αρμονικά με το ΠΣΔ και ουσιαστικά αποτελούμε και μια κατανεμημένη δομή υποστήριξης για τις υπηρεσίες του ΠΣΔ στα σχολεία. Όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνουν από έναν άνθρωπο; Και μάλιστα χωρίς να έχει προϋπηρεσία σε Κε.Πλη.Νε.Τ.; Με μόνο προσόν την 5ετή υπηρεσία σε σχολεία; Δηλαδή όλοι εμείς που δουλεύουμε χρόνια στα Κε.Πλη.Νε.Τ. είμαστε άχρηστοι; Γιατί δεν γίνεται μία αξιολόγηση, δεδομένου ότι τα στοιχεία υπάρχουν; Γιατί δεν γίνεται ένα ερωτηματολόγιο προς τα σχολεία; Γιατί δεν αναφέρονται οι λόγοι κατάργησης; Και η διδακτική που προβλέπονταν για τα Κε.Πλη.Νε.Τ. από το 2012 γιατί τώρα παραλείπεται; Έχει υπολογίσει κανείς μόνο τι σημαίνει αυτή η κατάργηση σε κόστη για τα ίδια τα σχολεία; Βέβαια η υποβάθμιση ξεκίνησε με την κατάργηση του 3ωρου των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων, συνεχίστηκε με την παύση χρηματοδότησης του ανώτερου επιπέδου τεχνικής υποστήριξης (δράση Τεχνικής Υποστήριξης ΙΤΥΕ/ΠΣΔ) που υποστήριζε τις λύσεις Ubuntu LTSP, sch-scripts, Επόπτης και αύξησε το χρόνο ζωής των εργαστηρίων, τη μη συνέχιση των ΕΣΠΑ προγραμμάτων του ΠΣΔ (ξαφνικά όλη η υποστήριξη πανελλαδικά από τους φορείς ΑΕΙ/ΤΕΙ μεταφέρθηκε σε 5 άτομα στο ΙΤΥΕ στην Πάτρα), ακολούθως καταργήθηκε το τμήμα της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ που ήταν αρμόδιο διοικητικά για τα Κε.Πλη.Νε.Τ. (πχ συγκέντρωνε τις ετήσιες αναφορές και ενημέρωνε την ηγεσία του υπουργείου) και αντικαταστάθηκε από ένα αυτοτελές γραφείο χωρίς προσωπικό (οι ετήσιες αναφορές μας πέρυσι που κατέληξαν;) και φτάσαμε στην κατάργηση και των Κε.Πλη.Νε.Τ. Αυτή η υποβάθμιση είναι το μόνο πράγμα που γίνεται με συνέπεια τελικά :) Ελπίζω πως την τελευταία στιγμή θα αλλάξει το νομοσχέδιο ώστε να ενδυναμωθούν τα Κε.Πλη.Νε.Τ. και να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς υπάρχει μεγάλη ανάγκη.