• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΣΓΚΑμεΑ' | 26 Μαρτίου 2018, 13:00

    Ο τίτλος του άρθρου, θα πρέπει να συμπληρωθεί και να διαμορφωθεί ως εξής: «Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων - καταργήσεις και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων», προκειμένου να ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο του άρθρου 17. Επιπρόσθετα, τρεις παρατηρήσεις: α. όπως αναφέρθηκε και στο προοίμιο των παρατηρήσεών μας για το προτεινόμενο σ.ν., δεν έχει υπάρξει ουσιαστική αξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία (λ.χ. ν.3699/2008, ν.2986/2002, ν.2817/2000 κ.ο.κ), αλλά και του εάν κατάφεραν τα νομοθετήματα αυτά να οσμωθούν με την έκδοση των προβλεπόμενων εξουσιοδοτικών υπουργικών αποφάσεων, προεδρικών διαταγμάτων κ.ο.κ., δεν έχει αξιολογηθεί κατά πόσο οι αποσπασματικές νομοθετικές πρωτοβουλίες που διαχρονικά χαρακτηρίζουν το Υπουργείο Παιδείας και ταλαιπωρούν την πολύπαθη δημόσια εκπαίδευση, είχαν αντίθετο αποτέλεσμα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και την ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών μας, των ατόμων με αναπηρία, συνεπώς, φοβούμαστε πως και με αυτό το σχέδιο νόμου, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο, το νομοθέτημα αυτό, κινδυνεύει να είναι ένα ακόμα «μετέωρο βήμα» και να συμπαρασύρει μαζί του κάθε καλή πρόθεση του νομοθέτη, κάθε θετικό στοιχείο του, β. τέλος Μαΐου 2016, δημοσιοποιήθηκε το πόρισμα του «Εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία», από τον οποίο αποκλείστηκε και δεν συμμετείχε το εθνικό αναπηρικό κίνημα (η ΕΣΑμεΑ και οι φορείς μέλη της, μεταξύ αυτών και η ΠΟΣΓΚΑμεΑ), παρόλα αυτά, στο κεφάλαιο 4 του πορίσματος, και συγκεκριμένα στην σελίδα 40, αναφέρεται ότι: «Τα ΚΕΔΔΥ αποτελούν βασικό πυλώνα υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και πρέπει να ενισχυθεί ο υποστηρικτικός ρόλος τους και η διασύνδεσή τους με τα σχολεία…», πουθενά και σε κανένα σημείο του πορίσματος δεν αναφέρεται η κατάργηση δομής, ενώ, επίσης, καταλήγει η συγκεκριμένη παράγραφος με μία σειρά αναγκών και βελτιώσεων στη λειτουργία τους, μεταξύ των οποίων είναι και η «…δημιουργία οργανικών θέσεων σε ειδικότητες που απουσιάζουν από το οργανόγραμμά τους, ώστε να λειτουργούν με τις αναγκαίες παιδαγωγικές ομάδες και η πλήρωση αυτών με εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό.» , αλλά και πιο κάτω στο πόρισμα αυτό, στο κεφάλαιο με τίτλο «ΕΝΟΤΗΤΑ VI. Ειδική Αγωγή», στις προτεραιότητες που θέτει η πρόταση του πορίσματος στην σελίδα 99 και συγκεκριμένα στις προτεραιότητες με αριθμό 1.8, 1.9 και 1.10, δεν γίνεται καμία αναφορά σε κατάργηση δομών, αντίθετα, προτείνονται, μεταξύ άλλων, η αναβάθμιση των δομών ΕΑΕ (όπως ΕΔΕΑΥ, ΚΕΔΔΥ κ.α.), η διεπιστημονική προσέγγιση της ενταξιακής εκπαίδευσης σε συνεργατικό πλαίσιο (συνεργασία ειδικών επιστημόνων, ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ κ.α.) και η θεσμοθέτηση κανονισμού λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, ΤΕ, ΕΔΕΑΥ, ΚΕΔΔΥ κ.α.. Δηλαδή, το πόρισμα αυτό του Μάη του 2016, υποδεικνύει και προτείνει βελτιωτικές συμπληρωματικές ενέργειες και δράσεις, στην βάση, όμως, μίας ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΜΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, αλλά και στη βάση της ικανοποίησης των όσων ορίζει το άρθρο 24 της Διεθνούς Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ν.4074/2012, άρθρο 24). γ. εκτίμησή μας είναι ότι εκτός από χρονοβόρα (θεωρούμε ανέφικτο να υλοποιηθεί επιτυχώς το χρονοδιάγραμμα έναρξης της νέας δομής που προβλέπει το προτεινόμενο σ.ν., ήτοι 1/9/2018), είναι και κοστοβόρα σε σχέση με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, αλλά και κατά πόσο, εντέλει, με το σχεδιασμό αυτό θα επιτευχθεί καλύτερο αποτέλεσμα για την α’ βάθμια και β’ βάθμια εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.