• Σχόλιο του χρήστη 'Drama' | 26 Μαρτίου 2018, 14:01

    Σε κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συνίσταται θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης για την Αειφορία[παρ.1, περ.κε]. Ο Συντονιστής αυτός θα έχει την επιστημονική ευθύνη για κάθε θέμα της εκπαίδευσης για την αειφορία για όλη την εμβέλεια του ΠΕ.Κ.Ε.Σ.[παρ.3], θα είναι υπεύθυνος για το συντονισμό των Κ.Ε.Α.[άρθρο 4, παρ.2] και θα έχει την εποπτεία των Κ.Ε.Α. ως προς την άσκηση των επιστημονικών και παιδαγωγικών τους καθηκόντων και ως προς τον προγραμματισμό της δράσης τους[άρθρο 13, παρ.2 και παρ.4]. Παραδόξως, δεν προσδιορίζεται η ειδικότητα(Π.Ε.) των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν αυτές τις θέσεις και άρα ούτε και η παιδαγωγική διδακτική και επιστημονική τους κατάρτιση και συνάφεια σε θέματα εκπαίδευσης για την αειφορία. Προκαλεί επίσης προβληματισμό, το ποιά θα είναι η γνώση και η εμπειρία τους σχετικά με την οργάνωση, τη λειτουργία και τις ιδιαιτερότητες των ΚΠΕ(πχ συνεργασία με τους τοπικούς Δήμους, βιωματικές και υπαίθριες δράσεις κτλ.), ώστε να επιτελέσουν με επιτυχία το έργο τους. ΠΡΟΤΑΣΗ: Είναι αναγκαία η διατήρηση της παιδαγωγικής και επιστημονικής αυτοτέλειας των Κ.Ε.Α. καθώς και η αυτονομία τους στον σχεδιασμό των δράσεών τους. Η εποπτεία και άρα η καθοδήγηση(από έναν Συντονιστή σε ένα γραφείο χιλιόμετρα μακριά από την έδρα του Κ.Ε.Α.) θα είναι αναποτελεσματική και θα λειτουργεί συγκεντρωτικά, αντί να δίνει έμφαση στην αυτονομία και την ευελιξία των περιφερειακών δομών που ήταν τα ΚΠΕ. Αυτονομία χάρη στην οποία τα ΚΠΕ παρήγαγαν ως σήμερα σημαντικό, καινοτόμο και αναγνωρισμένο από την εκπαιδευτική κοινότητα έργο. Διαφορετικά ο ρόλος των ΚΕΑ καθίσταται διεκπεραιωτικός, αποκλειστικά εκτελεστικός, και σίγουρα αναποτελεσματικός.