• Σχόλιο του χρήστη 'Πετρίδου Βαρβάρα' | 26 Μαρτίου 2018, 14:16

    Τα περισσότερα έχουν ειπωθεί στο βήμα αυτό της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία είναι απαραίτητη και χρήσιμη σε ένα Δημοκρατικό Κράτος για να υπάρξει βελτίωση ενός οποιουδήποτε Νομοσχεδίου και όχι μόνον του συγκεκριμένου. Θα επιμείνω στο θέμα του σημαντικού έργου των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων ανά την Ελλάδα, που όμοιό του δεν έχω δει. Χωρίς επιδόματα, οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων συνεχίζουν έως τώρα λίγο πριν καταργηθεί ο Θεσμός αυτός, να προσφέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους χωρίς επιπλέον χρήματα, ούτε καν χορήγηση των βασικών εξόδων τους, όπως για παράδειγμα το κόστος της μετακίνησής τους στα σχολεία και στα Κ.Π.Ε. (για την επιμόρφωση των ιδίων, αλλά και των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα σεμινάρια που διοργανώνουν στις Δνσεις Εκπσης στις οποίες ανήκουν ή συνδιοργανώνουν με τα Κ.Π.Ε.), απογεύματα και Σαββατοκύριακα, πέραν του Διοικητικού και Καθοδηγητικού τους έργου. Το πιο σημαντικό έργο που προσφέρουν οι Υπεύθυνοι, είναι αυτό της προσωπικής επαφής, υποστήριξης και ενθάρρυνσης εκπαιδευτικών και μαθητικών ομάδων ως προς το θέμα της ευαισθητοποίησης και της ενεργοποίησης έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί στα αντίστοιχα προγράμματα που υλοποιούνται στα σχολεία. Για να μπορέσουν να προσφέρουν αυτό το έργο, οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων επιμορφώνονται συνεχώς με δικό τους προσωπικό και οικογενειακό κόστος. Επειδή το θεωρούν σημαντικό. Είναι δυνατόν ξαφνικά να τερματιστεί ένας τόσο επιτυχημένος θεσμός και να μεταβούμε σε μια νέα Δομή (Κ.Ε.Α.) όπου το έργο των Κ.Π.Ε. και το έργο των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων που έως τώρα επιτελείτο από παιδαγωγική ομάδα 5 ατόμων στα ΚΠΕ, και 6 ατόμων σε επίπεδο Δνσεων Εκπσης (Α΄/θμιας και Β΄/θμιας ) στην Αθήνα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη με διακριτά αντικείμενα ενασχόλησης και 2 ατόμων σε επίπεδο Δνσεων Εκπσης στην υπόλοιπη επικράτεια (με απίστευτο όγκο δουλειάς, που όμως τα καταφέρνουν λόγω της τιτάνειας προσπάθειάς τους),να γίνει από αυτή τη Δομή των 5 ατόμων συνολικά, η οποία θα συσταθεί από το μηδέν, χωρίς προηγούμενο σχεδιασμό και μην υπολογίζοντας τη δυνατότητα συνεργασίας των νέων στελεχών, σε νέα πεδία που θα συνυπάρχουν το ένα μέσα στο άλλο; Με αυτό τον τρόπο, θα οδηγηθούμε σε υποβάθμιση και ίσως και κατάργηση στην ουσία των προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων στα σχολεία, λόγω της μη υποστήριξής τους. Δεν είναι δυνατόν να υποχρεώσουμε τα σχολεία να επισκέπτονται τα νέα Κ.Ε.Α. για υποχρεωτική επιμόρφωση. Αν δεν υπάρχει θέληση για κάτι, τότε απλώς θα σταματήσει να υπάρχει και ουσιαστική επιμόρφωση ή ευαισθητοποίηση. Έχω ήδη συμφωνήσει με το Υπόμνημα των Υπευθύνων Σχολικών δραστηριοτήτων που έχει σταλεί στον κ. Υπουργό στην αρχή του σχολικού Έτους και έχει υποβληθεί ως σχόλιο και στην παρούσα διαβούλευση. Προτείνω επιπλέον να υπάρξει μεταβατική περίοδος για τη νέα Δομή των Κ.Ε.Α. (εφόσον δημιουργηθεί) έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που θα τα στελεχώσουν να επιμορφωθούν και στα τρία αντικείμενα με τα οποία θα ασχοληθούν, καθώς και στις μεταξύ τους συνδέσεις. Επίσης θεωρώ απαραίτητο τον επιπλέον αυτόν χρόνο της μεταβατικής περιόδου για να μπορέσουν να σχεδιαστούν εκπαιδευτικά προγράμματα και να δοκιμαστούν, ειδικά για τις Δνσεις Εκπαίδευσης στις οποίες δεν είχε λειτουργήσει Κ.Π.Ε. (π.χ. Α΄, Β΄και Γ΄Αθήνας), αλλά και για την δημιουργία μιας συνεκτικής και δημιουργικής και αποτελεσματικής παιδαγωγικής ομάδας, που υπήρχε και δούλευε παραδειγματικά στα Κ.Π.Ε. Με τιμή, Βαρβάρα Πετρίδου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας