• Η ΕΠΥ (Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής), θεωρεί υποχρέωσή της να καταθέσει απόψεις σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Αυτό σε σχέση με θέματα που άπτονται του χώρου της Πληροφορικής και ειδικότερα για τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ και τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής. Α. ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ο αριθμός των υπ. των ΚΕ.ΠΛΗΝΕ.Τ. τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε, μια και διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός τους δεν επαρκούσε λόγω των ολοένα αυξανόμενων αναγκών. Το παρόν νομοσχέδιο, με τη μείωση των ΚΕ.ΠΛΗ/ΝΕ.Τ, αλλά και των υπευθύνων ανά κέντρο, καθώς και την ήδη υπαγωγή τους στο Τμήμα Ν. Τεχνολογιών της Δ/νσης με προϊστάμενο μη εκπαιδευτικό Πληροφορικής, επιφέρει πλήγμα στην υποστήριξη των διδασκόντων και των μονάδων. Αυτό, σήμερα που ο εξοπλισμός δεν επικαιροποιείται και το ψηφιακό σχολείο καθώς και τα μαθήματα έχουν αυξημένη την ανάγκη υποστήριξης από έναν τέτοιο θεσμό. Β. Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Θεωρούμε ότι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου είναι απαραίτητος και θα έπρεπε να ενισχυθεί, αναβαθμιστεί και οριοθετηθεί περεταίρω. Ειδικά στους Πληροφορικούς έπρεπε να αυξηθεί και η στελέχωση, για να υπάρξει έτσι η ανάλογη κάλυψη τόσο των Δημοτικών σχολείων όσο και του ενιαίου κλάδου ΠΕ86, πέραν των αυξανόμενων αναγκών για το ψηφιακό σχολείο. Πιστεύουμε ότι έπρεπε να αξιολογηθεί ο ρόλος και το έργο τους με συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης και να αντιμετωπιστούν ως στελέχη της εκπαίδευσης που βρέθηκαν δίπλα στο διδάσκοντα και σε έργα-διαδικασίες του ΥΠΠΕΘ. Αντίθετα, τα κριτήρια επιλογής δε λαμβάνουν υπόψη ουσιαστικά το έργο τους. Τις επιμορφώσεις που έκαναν, τους χώρους που δίδαξαν, το έργο που παρήγαγαν και επιτροπές ή μονάδες που υποστήριξαν (π.χ. πρόεδροι ΠΕΚ, ΒΚ, επιτροπών του ΥΠΠΕΘ). Η μη δυνατότητά τους για συμμετοχή με δύο θητείες και μάλιστα αναδρομικά, η χαμηλή διδακτική μοριοδότησή τους σε σχέση με το αν ήταν διδάσκοντες, τους αδικεί και τους θέτει εκτός διαδικασίας. Οι νέες δομές ΠΕΚΕΣ, δεν τις καλύπτουν τις επιταγές των καιρών, αντίθετα, είναι πιο απόμακρες στο διδάσκοντα και το κάθε σχολείο τόσο λόγω έδρας όσο και από την συγκεκριμένη στελέχωσή τους (ποσοτική και ποιοτική). Θεωρούμε ότι το παρόν νομοσχέδιο πρέπει να τύχει ουσιαστικής επανεξέτασης, λαμβάνοντας υπόψη την πραγματικότητα της εκπαίδευσης και το έργο των ήδη στελεχών της και να επανακατατεθεί.