• Σχόλιο του χρήστη 'Σαλτερής Νίκος' | 26 Μαρτίου 2018, 22:18

    Αγαπητέ "Δημήτρη". Ο Pierre Bourdieu κάπου λέει ότι οι νεοεισερχόμενοι στο "πεδίο" χτυπούν δυνατά τα τύμπανα για να γίνουν αντιληπτοί. Με τα γραφόμενά σας αποκαλύψατε πλήρως το κίνητρο σας: να γίνεται Βεζίρης στη θέση του Βεζίρη. Σας εύχομαι καλή επιτυχία. Όσο για μένα "θα επιστρέψω" στη συνταξιοδότηση μου μετά από 37 χρόνια δουλειάς. Εκεί με εξώθησε ο νόμος του αγαπητού κ, Κατρούγκαλου. Ευτυχώς, λοιπόν, "σκοτώθηκα νωρίς" και δεν θα μπορέσετε να λάβετε την εκδίκησή σας στο πρόσωπό μου. Όσο για τις "αργομισθίες" που επιμένετε να αναγορεύετε σε αίτιο εκπαιδευτικής πολιτικής - αλήθεια τι μπορεί να ορίσει καλύτερα την έννοια της χαμηλής πολιτικής -, σας πληροφορώ ότι γνώρισα πολλούς αργόμισθους στην επαγγελματική μου ζωή: εκπαιδευτικούς της τάξης, στελέχη εκπαίδευσης και κυρίως μέλη της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας. Αυτά τα προβλήματα τα λύνει η θεσμική αξιολόγηση, κύριε συνάδελφε, και όχι οι ι(ε)μπρεσιονιστικού τύπου εντυπώσεις, δικές σας ή δικές μου δεν έχει την παραμικρή σημασία. Εκείνο που γνωρίζω από πρώτο χέρι (έχω διενεργήσει και σχετικές ΕΔΕ) είναι ότι το σύστημα που δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό, ανέχεται θεσμικά αποδεδειγμένες "αργομισθίες" συναδέλφων απολύτως διαταραγμένων ψυχικά ή κάποιων κουτοπόνηρων που προσποιούνται ψυχικά προβλήματα. Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης υπάρχουν άτυποι κατάλογοι που κυκλοφορούν εδώ και δεκαετίες. Όταν στριμώχνεται η κατάσταση λόγω έλλειψης προσωπικού (αποτέλεσμα και αυτό κακής οργάνωσης και κομματικής διαχείρισης της διοίκησης) κάποιοι από αυτούς "ενεργοποιούνται" και γίνεται ο κακός χαμός χαμός στα σχολεία που θυματοποιούνται. Αφήνω κατά μέρος τους ανίκανους να διδάξουν εκπαιδευτικούς ή τους συστηματικά τεμπέληδες. Αυτοί είναι πολύ πιο δύσκολα αποδεδειγμένα να αποβληθούν σε ένα δημόσιο σύστημα όπως το δικό μας σοβιετικού τύπου (ήταν πάντα σοβιετικού τύπου). Γιατί λοιπόν ουδείς δεν αρχίζει την κατάργηση των αργομισθιών από αυτούς; Έτσι κι αλλιώς η κατάστασή του επιδεινώνεται σε ένα τόσο στρεσογόνο περιβάλλον όσο είναι το σχολείο. Και σας πληροφορώ ότι είναι πολύ περισσότεροι από τους "αργόμισθους" ΣΣ. Δυστυχώς για σας, γνωρίζω το Σχολείο και το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα τουλάχιστον σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας πάρα πολύ καλά. Αυτή εξάλλου ήταν και η δουλειά και το καθήκον μου και ως ΣΣ. Τα προβλήματά μας είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που κάποιοι επιτήδειοι προσπαθούν πλαστά να ορίσουν. Το πρόβλημά μας με τις δομές στήριξης είναι ότι ποτέ δεν ασχολήθηκε κανείς με αυτές και δομικά ουδείς ενδιαφέρθηκε ποτέ για την εποπτεία και αξιολόγηση του συστήματος. Δεν είναι οι θητείες ή τα έτη που υπηρετεί κάποιος σε θέση στελέχους. Αντίθετα για να γίνει κάποιος στέλεχος με άποψη και υψηλές ικανότητες διαχείρισης των διαρκών κρίσεων που δοκιμάζουν το σχολικό περιβάλλον, ιδιαίτερα στη χώρα μου που όλα είναι στον αέρα, χρειάζεται επαρκές χρονικό διάστημα και καθοδήγηση από έμπειρα στελέχη, Εξάλλου, αυτή είναι και η διεθνής πρακτική σε όλα τα Εκπαιδευτικά Συστήματα αλλά και το σύνολο των δημόσιων και ιδιωτικών θεσμών. Αυτά τα ολίγα και σταματάω εδώ μια αντιπαράθεση μαζί σας που δεν έχει νόημα. Εξάλλου, δεν γράφω σε σας, αλλά σε αυτούς που υποτίθεται ότι παρακολουθούν τη "διαβούλευση". Ό,τι είχα να πως και ότι έκανα τα χρόνια που υπηρέτησα την Εκπαίδευση ως δάσκαλος και ΣΣ τα έχω καταθέσει επωνύμως και επανειλημμένως. Να είστε καλά και ελπίζω η εμπειρία από τις πολιτικές τύπου Χήρα του Μάο να μην αποβεί τραγική εμπειρία για πολλούς, ανάμεσά τους και για σας. Υ.Γ. Όσο για εκείνο το κολπάκι με την διδακτική υπηρεσία είναι σαν να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία ταμειολογιστή σε Τράπεζα ως "μάχιμη", ενώ του χειριστή δανείων μεγάλων επιχειρήσεων και του Διευθυντή του Υποκαταστήματος όχι. Γελάνε και οι σκύλοι παγκοσμίως...