• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Παυλάκος' | 30 Νοεμβρίου 2010, 21:26

    Είμαι σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού και ενας εκ των συγγραφέων του βιβλίου "Παμε... Πανεπιστημίο". ΄Υστερα από συζήτηση με πολλούς μαθητές μας, με καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσιας και ιδιωτικής), με γονείς μαθητών και άλλους εμπλεκόμενους στη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου, διαπιστώνω ότι έχει δημιουργηθεί μια τεράστια αναστάτωση στο χώρο των μαθητών της Γ λυκείου, μόνο και μόνο από την ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ υποβολής των μηχανογραφικών τον Μάρτιο του 2011. Τα τελευταία χρόνια η διαδικασία υποβολής των μηχανογραφικών θυμίζει πείραμα ψυχολογίας, σε συνδυασμό με δοκιμασία ψυχικής αντοχής μαθητών και γονέων. Είναι μια διαδικασία όλο εκπλήξεις! Όσοι μαθητές δικαιούνταν μετεγγραφή το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό. Διάφοροι παράγοντες επιδρούν σε αυτή τη διαδικασία (απεργίες διορθωτών, κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια, προβλέψεις βάσεων, συνεχείς αλλαγές σε επαγγελματκά δικαιώματα και άλλοι πολλοί). Ενώ η παρούσα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ξεκίνησε με πολύ θετικά δείγματα χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής (ανακοίνωσε αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά η αλλαγή αυτή θα ισχύσει για τους μαθητές που τον Σεπτέβριο του 2011 θα είναι Α Λυκείου, υλοποιώντας έτσι κάτι σε βάθος χρόνου), δείχνει τώρα να πέφτει στην παγίδα των σπασμοδικών κινήσεων που χαρακτήριζαν αρκετές προηγούμενες ηγεσίες. Είναι πολύ σωστό το επιχείρημα ότι οι μαθητές πρέπει να διαλέγουν βάσει των ενδιαφερόντων τους και όχι των μορίων που συμπληρώνουν στις πανελλαδικές, αλλά η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου είναι μέρος μιας συνολικής διαδικασίας επιλογής για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και κάθε σπασμοδική αλλαγή κατά τη διάρκεια της χρονιάς, μόνο καλό δεν κάνει στους άμεσα ενδιαφερόμενους, τους μαθητές (νομίζω ότι τα σχόλια τους σε αυτή τη διαβούλευση μιλούν από μόνα τους). Συνοψίζοντας, προτείνω οποιαδήποτε αλλαγή να υλοποιηθεί από την επόμενη σχολική χρονιά, εφόσον έχει ανακοινωθεί έγκαιρα (πριν το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς), βοηθώντας έτσι στη διατήρηση της ηρεμίας (που τόσο ανάγκη την έχουμε όλοι την παρούσα χρονική περίοδο) σε όλους τους εμπλεκόμενους στη συγκεκριμένη διαδικασία, με πρώτους τους μαθητές της Γ Λυκείου. Ευχαριστώ πολύ.