• Σχόλιο του χρήστη 'Melanie Klein' | 11 Μαΐου 2018, 08:09

    Η ίδρυση τμήματος ψυχολογίας στα Γιάννενα είναι ένα εξαιρετικό νέο. Το ερώτημα όμως που δημιουργείται είναι γιατί διατηρείται ο τομέας ψυχολογίας στο τμήμα ΦΠΨ; Όσοι ενδιαφερόμαστε γι’ αυτά που συμβαίνουν στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ξέρουμε, από στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί, ότι στο τμήμα αυτό οι περισσότεροι εισακτέοι του επιθυμούσαν να εισαχθούν σε τμήμα ψυχολογίας, δεν τα κατάφεραν και κατέληξαν στο ΦΠΨ δελεασμένοι από την αναφορά στην ψυχολογία στον τίτλο του. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών του, δηλαδή εκατοντάδες παιδιά κάθε χρόνο, επιλέγει την ειδίκευση στην ψυχολογία. Όμως τελειώνοντας το τμήμα αυτό και παρά το γεγονός ότι έχουν παρακολουθήσει κυρίως μαθήματα ψυχολογίας στις σπουδές τους δεν έχουν (και σωστά) άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. Έχουν εργασιακά δικαιώματα φιλολόγου αν και έχουν παρακολουθήσει ελάχιστα μαθήματα φιλολογίας. Η κατάσταση αυτή είναι παρανοϊκή και τα επαγγελματικά αδιέξοδα των αποφοίτων αυτών προφανή και τραγικά. Το ερώτημα λοιπόν είναι γιατί το υπουργείο επιλέγει τη διαιώνιση αυτής της κατάστασης; Γιατί η ελληνική πολιτεία επιλέγει να διοχετεύει στην αγορά εργασίας κάθε χρόνο εκατοντάδες ημι-εκπαιδευμένους ψυχολόγους χωρίς εργασιακά δικαιώματα; Ποια προσχήματα θέλει να περισσώσει; Και εις βάρος ποιων; Επίσης, περισσεύουν άραγε τα χρήματα για διορισμούς διδακτικού προσωπικού στο ελληνικό πανεπιστήμιο; Όπως έχουν τα πράγματα, το νέο τμήμα ψυχολογίας ξεκινάει με μηδέν προσωπικό. Αν καταργηθεί ο τομέας ψυχολογίας από το ΦΠΨ και μεταφερθεί στο νέο τμήμα θα υπάρχει ένας ικανοποιητικός αριθμός διδασκόντων για να ξεκινήσει άμεσα τη λειτουργία του. Αφετέρου, και αυτό είναι το πιο σημαντικό, θα σταματήσει επιτέλους να λειτουργεί αυτό το τμήμα της φιλοσοφικής ως επαγγελματική παγίδα για υποψηφίους που επιθυμούν να σπουδάσουν και να εργαστούν ως ψυχολόγοι. Αν η φιλοσοφική σχολή επιθυμεί οι απόφοιτοί της, από όλα τα τμήματά της, να έχουν γενικές γνώσεις ψυχολογίας δεν θα μπορούσαν άραγε να παρακολουθήσουν μαθήματα από το νέο τμήμα;