• Σχόλιο του χρήστη 'Ιφιγένεια' | 13 Μαΐου 2018, 22:57

    Φυσικά και ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΝΕΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Είναι πραγματικότητα ότι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες αυξάνονται συνεχώς και αυτό που χρειάζονται αυτά τα παιδιά σε εκπαιδευτικό πλαίσιο, ώστε να γίνει εφικτή η ένταξή τους εκεί, είναι σωστά καταρτισμένοι δάσκαλοι, που να είναι σε θέση να παρέχουν επιστημονική υποστήριξη και ολοκληρωμένες διδακτικές παρεμβάσεις. Επομένως, η ίδρυση νέου τμήματος ειδικής αγωγής, κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Για να επιτευχθεί η συμπερίληψη την οποία βλέπω υποστηρίζουμε όλοι, θα πρέπει να "χτιστεί" από δασκάλους με σωστή, ολοκληρωμένη και μακροχρόνια εκπαίδευση. Πιστεύουμε πραγματικά ότι κάποιοι δάσκαλοι, με ένα μεταπτυχιακό ενός ή δύο ετών (συχνά όχι πλήρους φοίτησης) καλύπτουν όλο το φάσμα γνώσεων και εμπειριών που η 4ετής φοίτησης των τμημάτων ειδικής αγωγής παρέχει; Ποιος είπε ότι η ύπαρξη "ειδικού παιδαγωγού", που προέρχεται από 4ετή εκπαίδευση, κατηγοριοποιεί και αποκλείει από τη συμπερίληψη τα άτομα με αναπηρίες; Ίσα ίσα, καθώς οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, μέσω της 4ετούς πανεπιστημιακής τους φοίτησης στα τμήματα ειδικής αγωγής καταρτίζονται ολοκληρωμένα, είναι σε θέση να "χτίσουν" πραγματικά στην πράξη τις συνθήκες για υλοποίηση του "σχολείου για όλους" καθώς, πολύ απλά, διαθέτουν τις ανάλογες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να δουλέψουν με επιστημονικό τρόπο. Επομένως, η ίδρυση νέου τμήματος ειδικής αγωγής, διευρύνει τις προοπτικές για εφαρμογή της συμπερίληψης με ασφαλή και εποικοδομητικό τρόπο για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Παράλληλα βέβαια, για την προώθηση της συμπερίληψης, θα πρέπει να γίνουν και αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής και νηπιαγωγών, ώστε να εμπλουτιστούν με περισσότερα μαθήματα σχετικά με ΕΑΕ και να επαναλειτουργήσουν δομές επιμόρφωσης των ήδη εν ενεργεία εκπαιδευτικών (βλ διδασκαλεία) ώστε να προωθηθεί με πραγματικούς όρους η συμπεριληπτική εκπαίδευση που με τόση θέρμη υποστηρίζει το υπουργείο. Για όσους αναφέρονται ακόμα στην ελληνική πρωτοτυπία των προπτυχιακών ειδικής αγωγής παραθέτουμε ξανά (όπως και πριν μερικά χρόνια) λίστα με προπτυχιακά προγράμματα σπουδών παγκοσμίως: Ενδεικτικά παραδείγματα για bachelor degree στην ΕΑΕ Α) Πανεπιστήμια σε ΗΠΑ 1. VANDERBILT UNIVERSITY 2. UNIVERSITY OF GEORGIA 3. UNIVERSITY OF ILLINOIS 4. URBANA CHAMPAIGN 5. GRAND CANYON UNIVERSITY 6. OHIO STATE UNIVERSITY 7. WESTERN GOVERNORS UNIVERSITY 8. PENNSYLVANIA STATE UNIVERSITY 9. LESLEY UNIVERSITY 10. LIBERTY UNIVERSITY 11. UNIVERSITY OF UTAH 12. UNIVERSITY OF HARTFORD 13. UNIVERSITY OF SOUTHERN MISSISSIPPI NEW YORK UNIVERSITY 14. NORTHCENTRAL UNIVERSITY 15. UNIVERSITY OF MINNESOTA TWIN CITIES 16. UNIVERSITY OF CENTRAL MISSOURI 17. UNIVERSITY OF FLORIDA 18. UNIVERSITY OF OREGON 19. EAST CAROLINA UNIVERSITY 20. STEPHEN F. AUSTIN UNIVERSITY Β) Ηνωμένο Βασίλειο: 1. Bishop Grosseteste University (Education Studies and Special Educational Needs and Inclusion (SENI) BA (Hons)) 2. Plymouth University Primary (Special Educational Needs) BEd (Hons) 3. University of Worcester – Special Education Needs, Disability and Inclusion BA (Hons) 4. University of East London – Special Education BA (Hons) 5. University of Northampton – Special Educational Needs and Inclusion BA (Hons) 6. Bachelors Degrees Special Education Courses at Liverpool John Moores University Merseyside Γ) Γερμανία: University of Cologne – B.A. Sonderpädagogische Förderung, BK, GymGe Δ) Αυστραλία: University of Southern Queensland – Bachelor of Education (Special Education) Ε) Νορβηγία: University of Oslo – Bachelor Degree Special Education