• Σχόλιο του χρήστη 'Θέμης Ντάλλας' | 30 Σεπτεμβρίου 2018, 11:24

    Προερχόμενος από τμήμα Φυσικής, αναρωτιέμαι αν έχουν κατανοήσει οι συντάκτες τοθ νομοσχεδίου πόσα εκατομμύρια ευρώ απαιτεί ο εργαστηριακός εξοπλισμός ενός τέτοιου τμήματος (ακόμα και μόνο ο διδακτικός, όχι ο ερευνητικός). Έχει γίνει η σχετική οικονομική μελέτη για την επιβάρυνση του προϋπολογισμού; Και αλήθεια χρειαζόμαστε άλλο ένα τμήμα Φυσικής και άλλο ένα Μαθηματικών στην ΕΛλλάδα; Προτείνονται δύο νέα τμήματα (Τμήμα Πολιτισμού και Δημιουργικών Βιομηχανιών, Τμήμα Γλωσσών και Διαπολιτισμικών Σπουδών) που στη δική μου ματιά από την περιγραφή ταιριάζουν περισσότερο ως μεταπτυχιακά διατμηματικά προγράμματα κι όχι ως προπτυχιακά. Αλήθεια, οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων τι επαγγελματικά δικαιόωματα θα έχουν; Έχει γίνει μελέτη σκοπιμότητας, έχει σχεδιαστεί το πρόγραμμα σπουδών, έχει εγκριθεί από την ΑΔΙΠ; Έχουν ξαφνικά βρεθεί τα κονδύλια για την στελέχωσή τους; Κι αν ναι, γιατί με τα κονδύλια αυτά δεν εξασφαλίζεται η ζωή των υπαρχόντων τμημάτων; Τι θα γίνει με τα κενά που υπάρχουν, πχ, σε θέσεις ΔΕΠ στο τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας (ΙΑΚΑ) και θα καλυφθουν ποτέ αυτές; Γιατί στο ΙΑΚΑ συνταξιοδοτείται ένα μέλος ΔΕΠ τον χρόνο και προσλαμβάνεται ένα την τριετία. Όχι μόνο μαθήματα που διδάσκονταν παλιά (και είχαν διαμορφώσει τον χαρακτήρα του τμήματος με την έμφαση στην διεπιστημονικότητα) δεν διδάσκονται πλεον καθόλου, αλλά πια λείπει προσωπικό και για την στοιχειώδη ύλη ενός τέτοιου τμήματος. Θυμάμαι την απόφαση για λειτουργία του Τμήματος Πληροφορικής στη Λαμία χωρίς να υπάρχει ούτε ένα μέλος ΔΕΠ. Και μάλιστα όταν υπήρχε ήδη σε λειτουργία το τμήμα της Βιοπληροφορικής και το τμήμα Μηχανικών Η/Υ στον Βόλο. Η υπόσχεση είναι ότι δεν θα λειτουργήσουν τα νέα τμήματα αν δεν έχουν 8 μέλη ΔΕΠ. Άρα μέχρι να προσληφθούν 32 μέλη ΔΕΠ για τα νέα τμήματα, τι θα πρέπει να περιμένουν τα υπάρχοντα για να καλύψουν τις άδειες θέσεις τους; Η συνένωση του ΤΕΙ με το ΑΕΙ πρέπει να οδηγήσει σε ένα πανεπιστήμιο με λιγότερα τμήματα, αλλά πιο καλά, που να μπορεί να λειτουργήσει εύρυθμα με τον μειωμένο προϋπολογισμό. Γιατί ακόμα κι αν υπάρχουν χρήματα να στηθούν νέα τμήματα, δεν σημαίνει ότι θα υπάρχουν χρήματα μετά από λίγα χρόνια για να συνεχίσουν να λειτουργούν. Δεν χρειαζόμαστε τμήματα-σφραγίδες που να υποκρίνονται ότι εκπαιδεύουν μελλοντικούς ανέργους.