• Σχόλιο του χρήστη 'Κοσμιδης Κ' | 3 Οκτωβρίου 2018, 11:53

    Στο Ν/Σ προβλέπεται η ίδρυση Τμημάτων Μαθηματικών και Φυσικής στην Λαμία. Πληροφορούμαστε επίσης ότι προετοιμάζεται και νέα ίδρυση Τμημάτων Μαθηματικών και Φυσικής στην Καβάλα (;) πιθανόν και στα Γρεβενά (;!!). Προσωπικά μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να διακρίνω την όποια λογική υπάρχει πίσω από αυτές τις αποφάσεις. Μπορεί βέβαια τέτοιου είδους αποφάσεις να ικανοποιούν Δημάρχους και τοπικούς Βουλευτές, σε καμία όμως περίπτωση τις αντίστοιχες επιστήμες. Θα είχε ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε εάν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας που να αιτιολογεί την ίδρυση των Τμημάτων αυτών. Προκύπτει από κάπου ότι στη χώρα υπάρχει έλλειψη Μαθηματικών ή Φυσικών; Το προβληθέν 'επιχείρημα' ότι δήθεν η ίδρυση των Τμημάτων είναι προς όφελος της κοινωνίας καθώς περισσότεροι πολίτες θα 'μαθαίνουν' Μαθηματικά ή Φυσική είναι υποκριτικό και κοινωνικά επικίνδυνο. Κοινωνικά επικίνδυνο γιατί εάν προεκτείνει κανείς το επιχείρημα π.χ. στις Ιατρικές ή τις Νομικές Σχολές εύκολα θα διαπιστώσει τους ελλοχεύοντες κίνδυνους 'ιατρογενών νόσων', μαζικής δικομανίας, κλπ. Είναι δε υποκριτικό (παρακάμπτω το εάν αφετηρία των επιλογών αυτών είναι (ή μη) λαϊκιστικές τοπικιστικές εξυπηρετήσεις) γιατί δεν πρόκειται να μαθαίνουν Μαθηματικά ή Φυσική καθώς προϋποτίθεται η δυνατότητα κάλυψης πολλών επιμέρους επιστημονικών τομέων και επομένως απαιτείται διορισμός μεγάλου αριθμού νέων μελών ΔΕΠ, όπως επίσης και η δημιουργία εργαστηρίων (φοιτητικών και ερευνητικών) που συνεπάγεται μεγάλες οικονομικές επενδύσεις. Το ερώτημα εν προκειμένω είναι απλό: από πού, πως και πότε;;; Παράλληλα η διόγκωση της ανεργίας των αποφοίτων σε κάποιους επιστημονικούς κλάδους λειτουργεί αποτρεπτικά στη επιλογή τους από τους μαθητές και ταυτόχρονα υπονομεύει ακόμη και την προπτυχιακή εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι προφανές ότι εάν επιθυμεί κανείς να βελτιώσει την μάθηση στα επιστημονικά πεδία των Μαθηματικών και της Φυσικής έχει μόνο μία επιλογή: να υποστηρίξει τα υπάρχοντα Τμήματα ώστε να καλύψουν τις απώλειες που έχουν υποστεί λόγω της κρίσης και ταυτόχρονα να βαθαίνουν ακόμη περισσότερο στις επιστήμες τις οποίες θεραπεύουν. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση οδηγεί τελικά στην υποκατάσταση Πανεπιστημιακών Τμημάτων από κάποιας μορφής "αναβαθμισμένης μεταλυκειακής εκπαίδευσης".