• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΔΙΠ_ΤΕΙ' | 5 Οκτωβρίου 2018, 00:35

    Ο ενιαίος χώρος Ανώτατης εκπαίδευσης είναι το ζητούμενο σε μια σύγχρονη κοινωνία και οποιοδήποτε νομοσχέδιο προσπαθεί στοχεύει σε αυτόν, είναι κατ’ αρχήν στη σωστή κατεύθυνση. Σε όλα τα μέχρι τώρα νομοσχέδια και κατά συνέπεια και σε αυτό, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την κατάταξη του προσωπικού στην νέα δομή. Το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει στην κατάταξη του λοιπού διδακτικού προσωπικού καθώς και των Λεκτόρων εφαρμογών και Λεκτόρων των Παν/μιων όπου εμφανίζονται τρομερές αδικίες ειδικά σε ότι αφορά το μισθολογικό. Ακόμα εμφανίζονται και αρκετά παράδοξα. Ξεκινάω με τα παράδοξα που είδη υπάρχουν σε ΤΕΙ. Στα ΤΕΙ υπάρχουν (7 χρόνια μετά την κατάργηση της βαθμίδας) καθηγητές εφαρμογών, και μάλιστα ορισμένοι χωρίς Διδακτορικό δίπλωμα (πολλές φορές και χωρίς μεταπτυχιακό) που θεωρούνται Ε.Π. Ε.ΔΙ.Π με προσόντα επίκουρου θεωρούνται λοιπό διδακτικό προσωπικό. Είδη υπάρχει το παράδοξο να θεωρείται Διδακτικό προσωπικό ΑΕΙ επιστήμονας που δεν κατέχει το ελάχιστο προσόν για πανεπιστημιακή διδασκαλία ενώ εκπαιδευτικός με προσόντα ανώτερης βαθμίδας δεν θεωρείται. Ανεξάρτητα του αξιώματος ο καταληκτικός μισθός και των δύο είναι χαμηλότερος από τον καταληκτικό μισθό του ενιαίου μισθολογίου (ειδικά των ΕΔΙΠ χαμηλότερος και από ΔΕ). Το πράγμα γίνεται ακόμα ποιο περίπλοκο με την ενοποίηση ιδρυμάτων, όπως του υπάρχοντος νομοσχεδίου. Οι Καθηγητές (πλέων Λέκτορες) Εφαρμογών θα είναι στην εξής κατάσταση: Θα είναι μέλη ΔΕΠ χωρίς το ελάχιστο προσόν για πανεπιστημιακή διδασκαλία αλλά και αμειβόμενοι χαμηλότερα από το Ε.ΔΙ.Π Παν/μιου και ΕΕΠ. !!!!!!!!!! Ε.ΔΙ.Π που θα προέρχονται από ΤΕΙ που ενδεχομένως να έχουν Δ.Δ. και τυπικά προσόντα επίκουρου θα αμείβονται (για 1 χρόνο τουλάχιστον) πολύ λιγότερο από συνάδελφούς τους Ε.ΔΙ.Π που προέρχονται από το Παν/μιπ χωρίς Δ.Δ ή και ΕΕΠ χωρίς Μεταπτυχιακό αλλά και ακόμα από το προσωπικό Δ.Υ που εργάζονται στην γραμματεία του τμήματος τους. Όλοι αυτοί θα εργάζονται στο ίδιο ίδρυμα. Έθιξα κάποια από τα παράλογα που συμβαίνουν προέρχονται από τα ψηφισμένα νομοσχέδια καθώς και το Παρόν. Η λύση του προβλήματος φυσικά δεν είναι εύκολη, όμως θα πρέπει να δοθεί στην βάση της αξιοκρατίας, της ισονομίας, της δικαιοσύνης αλλά και του οράματος ενός ισχυρού δημόσιου πανεπιστημίου. Θα πρότεινα τα παρακάτω: ΔΕΠ να είναι αποκλειστικά και μόνο 3 βαθμίδες Καθηγητές, Αναπληρωτές και Επίκουροι. Το υπάρχον προσωπικό ΤΕΙ και παν/μιων που συγχωνεύονται να καταταχθεί με ενιαία κριτήρια σε αυτές τις βαθμίδες στην κρίση θα συμμετέχουν όλα τα ΔΕΠ-ΕΠ που έχουν τα απαραίτητα προσόντα που προβλέπονται από το νόμο για την Ελάχιστη βαθμίδα (Δ.Δ και 2 χρόνια Ακαδημαϊκό έργο μετά το Δ.Δ.) στην κρίση θα συμμετέχουν και οι παντός φύσης Λέκτορες. Τα πρώην ΔΕΠ που δε θα επιτύχουν την κατάταξή τους σε μία από τις 3 νέες βαθμίδες ΔΕΠ μαζί με το πάσης φύσης λοιπό διδακτικό προσωπικό (καθηγητές εφαρμογών, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ) θα ενταχθούν σε μία ενιαία κατηγορία προσωπικού με βαθμούς (Στ-Α πχ) κατά το πρότυπο των Ε.Λ.Ε των Ερευνητικών ιδρυμάτων ή των Tutors-lecturers στο Αγγλοσαξονικό σύστημα. Η κατηγορία αυτή των διδασκόντων θα μπορεί είτε να ενταχθεί στο Ενιαίο μισθολόγιο και κάποιο επίδομα για τις υψηλές βαθμίδες είτε σε ειδικό που σε καμία περίπτωση δεν θα είναι μικρότερο των ΕΕΠ στις χαμηλές βαθμίδες ή των Λεκτόρων Παν/μιων στις υψηλές. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε δικαιότερη κατανομή του ακαδημαϊκού προσωπικού. Δημιουργία «χώρου» για την επιστροφή διαπρεπών Ελλήνων επιστημόνων από το εξωτερικό. Δικαιότερη μισθοδοσία σε όλο το προσωπικό. Ευχαριστώ πολύ