• Σχόλιο του χρήστη 'Γεράσιμος' | 5 Οκτωβρίου 2018, 08:56

    Καταρχάς, ας ενημερωθούν οι σχολιαστές και της σελίδας αυτής της Διαβούλευσης και όσοι απλώς διαβάζουν τα σχόλιά της ότι οι τρεις επιστήμες που συστεγάζονται στα Τμήματα ΦΠΨ, δηλαδή η Φιλοσοφία, η Παιδαγωγική και η Ψυχολογία, δεν είναι ετερόκλητα αντικείμενα. Αντιθέτως, έχουν άμεση συνάφεια και σχέση μεταξύ τους. Καλό είναι στη χώρα μας να μελετούμε καλύτερα, προτού τοποθετούμαστε, ώστε να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις. Ο σημαντικότατος λοιπόν Αμερικανός φιλόσοφος, ψυχολόγος και παιδαγωγός John Dewey είναι ο εμπνευστής και ιδρυτής του πρώτου Τμήματος ΦΠΨ στο Σικάγο, όταν το 1894 ζήτησε να συμπεριληφθεί στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Ψυχολογίας η Παιδαγωγική, η οποία σύμφωνα και με τα πανεπιστημιακά παιδαγωγικά εγχειρίδια βρίσκεται ανάμεσα στη Φιλοσοφία-Ηθική και την Ψυχολογία. Επομένως, όταν οι Έλληνες καθηγητές ίδρυσαν τα ελληνικά πανεπιστημιακά Τμήματα ΦΠΨ, ήξεραν ως ειδικοί επιστήμονες πολύ καλά τι έκαναν... Η Σχολή Επιστημών Αγωγής, δηλαδή των ΠΤΔΕ και ΤΕΑΠΗ, που αναφέρθηκε κακώς από κάποιους, αφού αφορά στην Πρωτοβάθμια και την εκπαίδευση των δασκάλων και των νηπιαγωγών, ιδρύθηκε στην Αθήνα μόλις το 2013, δηλαδή πριν από 5 (!) χρόνια. Η Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, στην οποία ανήκει το ΦΠΨ, είναι μία από τις τέσσερις παλαιότερες πανεπιστημιακές Σχολές στη χώρα μας, από τότε που ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό πανεπιστήμιο (το Αθήνησι, 1837). Ακόμα λοιπόν και το αντικείμενο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που έχει προταθεί, δεν έχει καμία σχέση, όπως αντιλαμβανόμαστε, με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, άρα είναι ατυχής η αναφορά της Σχολής των ΠΤΔΕ και ΤΕΑΠΗ. Τέλος, προτείνω με όλο το σεβασμό στον Υπουργό να αναθεωρήσει το ζήτημα της μετεξέλιξης του Τομέα Παιδαγωγικής και να αντικαταστήσει το "Εκπαίδευσης Ενηλίκων" με το επιστημονικά ορθό "Επιστημών Εκπαίδευσης στις Ανθρωπιστικές Σπουδές" που αρμόζει και στη Φιλοσοφική Σχολή και συμπίπτει με το πρόγραμμα σπουδών του Τομέα, τα γνωστικά αντικείμενα των μελών ΔΕΠ του και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του. Διαφορετικά, να μην προχωρήσει στην ίδρυση Τμήματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων, αλλά ή να ενσωματώσει στο νέο Τμήμα Φιλοσοφίας αυτούσιο τον Τομέα Παιδαγωγικής, όπως έκανε και στην περίπτωση των Ιωαννίνων, ή να υιοθετήσει την πιο αρμόζουσα λύση της μετονομασίας του Τμήματος σε Φιλοσοφίας ΚΑΙ Παιδαγωγικής, κατά το πρότυπο της Θεσσαλονίκης.