• Σχόλιο του χρήστη 'mtz' | 2 Δεκεμβρίου 2010, 10:04

    Ο θεσμός του Μέντορα μάλλον θα πρέπει να συσχετισθεί με την εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (ν.ε.). Ίσως θα έπρεπε να τροποποιηθεί ολόκληρη η διαδικασία της εισαγωγικής επιμόρφωσης. Έτσι μια ιδέα που ίσως θα βοηθούσε και θα εξομάλυνε ή θα εξορθολόγιζε κάπως την υπάρχουσα κατάσταση σε μια κατεύθυνση αποφόρτισης του όλου κλίματος θα ήταν η εξής: • Ο ν.ε. διορίζεται την πρώτη χρονιά με δεκαέξι(16) ώρες. Για να μη χαλάσει η σημερινή ρύθμιση, ο κάθε εκπαιδευτικός αλλάζει κατηγορία όσον αφορά την τροποποίηση των ωρών του στη διδασκαλία με ένα χρόνο καθυστέρηση. Οι ώρες του ν.ε. είναι κατανεμημένες σε τέσσερις(4) ημέρες. Η 5η ημέρα (π.χ. κάθε Τρίτη) διατίθεται για πάσης φύσης εισαγωγική επιμόρφωση. Την ημέρα την καθορίζει ο Περιφερειακός Διευθυντής εκπαίδευσης με απόφασή του σε συνεργσία με τα κατά τόπους ΠΕΚ. Όταν η απουσία του εκπαιδευτικού δημιουργεί προβλήματα λειτουργίας του Σχολείου στο οποίο είναι τοποθετημένος, ο Διευθυντής της κάθε Διεύθυνσης κάνει αμοιβαία αλλαγή του ν.ε. με άλλον εκπαιδευτικό της ίδιας περιοχής, με απόφασή του. • Οι πρώτες δέκα(10) με δώδεκα (12) εβδομάδες διαθέτονται για την Α' φάση εισαγωγικής επιμόρφωσης (με 6-ώρα ή 5-ώρα ανάλογα με το πρόγραμμα που εκπονεί το ΠΕΚ). Η επιμόρφωση γίνεται πρωί και μέσα στο ωράριο του Σχολείου. • Μετά την ολοκλήρωση της Α' φάσης, έχουμε την Β' φάση της διαδικασίας. Τώρα, ο Σχολικός Σύμβουλος σε συνεργασία με τους Διευθυντές των Σχολείων που υπηρετούν οι ν.ε., ορίζουν τις ημέρες που οι ν.ε. θα έχουν την «εκτός σχολείου» ημέρα, έτσι ώστε ο Σχολικός Σύμβουλος να μπορεί να συνεργάζεται με όσο το δυνατό περισσότερους ν.ε. Ο Σχολικός Σύμβουλος ορίζει τον Μέντορα για κάθε νεοδιόριστο με αναλογία (1:1 ή 1:2). Οι τρεις μαζί (ν.ε.-Μέντορας-Σχ. Σύμβουλος) σχεδιάζουν και παρουσιάζουν διδασκαλίες στις τάξεις του Μέντορα και όχι σε λιγότερες από 2 και περισσότερες από 4 εβδομάδες. Στη συνέχεια ο Σχολικός Σύμβουλος «βρίσκει» καινούργιο εκπαιδευτικό, που θα πάρει τη θέση του Μέντορα αν είναι δυνατόν σε άλλη βαθμίδα, σε άλλο σχολείο και με άλλες τάξεις, σε τρόπο ώστε ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός να μπει σε όσο το δυνατόν περισσότερες τάξεις και περισσότερα διαφορετικά Σχολεία (κεντρικά-αγροτικών περιοχών-ΓΕΛ-ΕΠΑΛ κλπ.). Αυτό γίνεται για το διάστημα από Ιανουάριο μέχρι Απρίλιο και συνολικά για άλλες 12 εβδομάδες. • Μετά την ολοκλήρωση της Β' Φάσης ο εκπαιδευτικός επιστρέφει στο Σχολείο του προσφέροντας υπηρεσίες σ’ αυτό. Παράλληλα εξασκείται στο να σχεδιάζει διαγωνίσματα αξιολόγησης σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας κλπ. σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο.