• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερίνα Κύρκου' | 15 Φεβρουαρίου 2019, 14:56

    Κατερίνα Κύρκου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων,ΑΤΕΙΘ Οι απόφοιτοι του τμήματος έχουνε επαγγελματικά δικαιώματα με πλήρη συνάφεια με τους αποφοίτους αντίστοιχων Βρετανικών, Ευρωπαϊκών και Διεθνών Πανεπιστημιακών Τμημάτων που χαρακτηρίζονται ως Biomedical Scientists (https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/biomedical-scientist) και ήδη πολλοί απόφοιτοι του τμήματος με βάση το περίγραμμα των μαθημάτων του προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων αναγνώρισαν πλήρως το πτυχίο τους σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και εργάζονται ως Biomedical Scientists και μάλιστα κάποιοι είναι ερευνητές πρώτης βαθμίδας. Σύμφωνα με το ΦΕΚ 118, 14/06/96 κατοχύρωσης των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων και ΦΕΚ 34/Α/20-3-2017 (άδεια εξάσκησης επαγγέλματος με υποβολή του πτυχίου) αποτελούν το κύριο μέρος των εργαζομένων στο χώρο της Υγείας και πραγματοποιούν εξειδικευμένες Εργαστηριακές Εξετάσεις για τη διάγνωση νοσημάτων στον άνθρωπο. Στελεχώνουν Τμήματα όπως μικροβιολογικό – ιολογικό, βιοχημικό, αιματολογικό, αιμοδοσίας-τράπεζα αίματος, ανοσολογικό - ιστοσυμβατότητος, πυρηνικής Ιατρικής για εκτέλεση των εξετάσεων RIA, ορμονολογικό-ενδοκρινολογικό, τοξικολογικό, παθολογοανατομικό, κυτταρολογικό, γενετικής, μοριακής βιολογίας και πειραματοζώων. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν σε οποιοδήποτε άλλο χώρο με βάση το αντικείμενο σπουδών τους, όπως στην βιοϊατρική έρευνα κλπ. Με τα σημερινά δεδομένα στο Τομέα Υγείας, την επανεμφάνιση παλιών νοσημάτων και την οικονομική κρίση οι Βιοεπιστήμονες (Ιατρικά Εργαστήρια) σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αλλάξουν πρόγραμμα και πρέπει να διατηρήσουν την εξειδίκευσή τους σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, πέντε Τμήματα (Αισθητικής και Κοσμητολογίας, Ακτινολογίας & Ακτινοθεραπείας, Οδοντικής Τεχνολογίας, Οπτικών-οπτομετρών, και Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων), κανένα από τα οποία δεν είχε τη δυνατότητα να σταθεί ως αυτοδύναμο, διότι δεν είχαν τον απαραίτητο αριθμό μόνιμων μελών διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), συνενώθηκαν σε ένα τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών. Το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων, έχει τα απαραίτητα μέλη ΔΕΠ και από πλευράς αριθμού (12) και από πλευράς κατάλληλων ειδικοτήτων ώστε να μπορεί να σταθεί ως αυτοδύναμο Τμήμα. Επιπλέον, έχει όλα τα ακαδημαϊκά κριτήρια που του επιτρέπουν να σταθεί επάξια στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως: • Πρόγραμμα σπουδών επικαιροποιημένο και αντίστοιχο με αυτό Τμημάτων Πανεπιστημίων του εξωτερικού. • Ερευνητικό έργο και επιστημονική αναγνώριση που αποδεικνύεται από ερευνητικές εργασίες σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά, ετεροαναφορές, προσκλήσεις μελών του για ομιλίες σε διεθνή συνέδρια, συμμετοχή σε editorial board και ως κριτές σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ). Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν εικασίες και αποδεικνύονται και από τις αξιολογήσεις του Τμήματος (εσωτερικές και εξωτερικές) και από την έκθεση σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του Τμήματος. Το Τμήμα Αισθητικής & Κοσμητολογίας της Θεσσαλονίκης διαθέτει μόνο ένα μέλος ΔΕΠ με γνωστικό αντικείμενο Αισθητική-Αποτρίχωση. Από τα 40 υποχρεωτικά μαθήματα του Τμήματος Αισθητικής & Κοσμητολογίας Θεσσαλονίκης, μόνο 3 (Χημεία, Υγιεινή-Μικροβιολογία και Βιολογία) εμπίπτουν στο γνωστικό αντικείμενο μελών ΔΕΠ του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων. Από τα μαθήματα ειδικής υποδομής, ΔΟΝΑ και ειδικότητας του τμήματος Αισθητικής & Κοσμητολογίας, πολλά καλύπτονται ήδη από μέλη ΔΕΠ άλλων Τμημάτων και όχι του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων λόγω μη συνάφειας με τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα των καθηγητών των Ιατρικών Εργαστηρίων. Σύμφωνα με την άποψη των φοιτητών πολλά μαθήματα δηλώνεται ότι διδάσκονται από καθηγητές των Ιατρικών Εργαστηρίων, γεγονός που αποτελεί ψεύδος. Μόνο το μάθημα της Βιολογίας διδάχτηκε κάποια χρόνια από μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων. Με βάση τα παραπάνω προκύπτει ότι: • Είναι αδύνατον το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων με τις ειδικότητες του προσωπικού που διαθέτει να προσφέρει μαθήματα βασικής υποδομής στο Τμήμα Αισθητικής. Οι ειδικότητες και τα γνωστικά αντικείμενα των μελών ΔΕΠ του Τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων φαίνονται αναλυτικά στην έκθεση σκοπιμότητας που κατέθεσε και δεν δύναται κανείς να οδηγεί εξειδικευμένους επιστήμονες σε διδασκαλία μαθημάτων μη συναφών με το γνωστικό τους αντικείμενο διότι δεν αποτελεί κριτήριο υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικού και διδακτικού έργου. Η διδασκαλία μαθημάτων μη συναφών με το γνωστικό αντικείμενο των μελών ΔΕΠ δεν συνάδει με τα ακαδημαϊκά πρότυπα. Για το λόγο αυτό, όποτε συμβαίνει αποτελεί αρνητικό στοιχείο στις αξιολογήσεις των Τμημάτων από τη ΜΟΔΙΠ και τους εξωτερικούς αξιολογητές; • Το μοναδικό, προς το παρόν, μέλος ΔΕΠ που διαθέτει το Τμήμα Αισθητικής είναι αδύνατον να στηρίξει κατεύθυνση Αισθητικής & Κοσμητολογίας (5,5 εξαμήνων). Μια συγχώνευση θα είχε θετικό αποτέλεσμα μόνο αν τα μέλη του Τμήματος με το οποίο θα συγχωνευόταν το Τμήμα Αισθητικής είχαν κατάλληλα αντικείμενα και δυνατότητα να καλύψουν μεγάλο μέρος των μαθημάτων της Αισθητικής. Το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων δεν έχει αυτή τη δυνατότητα διότι δεν διαθέτει αυτό το προσωπικό. Επομένως, μια τέτοια συγχώνευση δε θα βοηθήσει στην επιβίωση του Τμήματος Αισθητικής & Κοσμητολογίας. Θα δημιουργήσει μια κατεύθυνση χωρίς τη δυνατότητα να ανταποκριθεί σε ένα πρόγραμμα σπουδών με ακαδημαϊκά κριτήρια που αρμόζουν σε ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα και να παρέχει στους φοιτητές τις γνώσεις που τους αξίζουν και θα τους επιτρέψουν να σταθούν επάξια μεταξύ των λοιπών αποφοίτων ανάλογων Τμημάτων των Πανεπιστημίων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το Τμήμα της Αισθητικής όπως προκύπτει και από το πρόγραμμα σπουδών της εδώ και 10 χρόνια και παρά τις παρατηρήσεις των Εξωτερικών Αξιολογητών 2014 ποτέ δεν δέχτηκε να εναρμονίσει το πρόγραμμα του στα Διεθνή πρότυπα. Ακολουθεί σχεδόν αποκλειστική κατεύθυνση Αισθητική (που δεν υπάρχει σε κανένα Ευρωπαϊκό και Διεθνές Πανεπιστήμιο με level 6) και όχι Κοσμετολογίας. Το τμήμα Αισθητικής αντί να συρρικνώσει και να υποβαθμίσει τις σπουδές ενός Τμήματος ας μελετήσει τα πρότυπα Διεθνών Πανεπιστημίων και ας προτείνει και εφαρμόσει πανεπιστημιακά προγράμματα που πράγματι θα σέβονται τους φοιτητές και θα εξυπηρετούν την Ελληνική κοινωνία. Τα πανεπιστημιακά προγράμματα δεν κρίνονται συναισθηματικά, απαιτούν ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια και πρότυπα τα οποία θα πρέπει να αποδεικνύονται με εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, εξωτερικές αξιολογήσεις, ερευνητικό και επιστημονικό έργο που δεν διαθέτει η Αισθητική και όχι με σαθρά επιχειρήματα.